Fiat er bedre end en Golf :)

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    Nja - det har selvf?lgelig noget med HK at g?re men som du n?vner spiller moment og s? selvf?lgelig v?gt en stor rolle.


    Mine gamle BMW havde ikke specielt mange heste men et godt moment, s? den rykkede ganske fint ;)


    Hvilket bare viser det er momenten der t?ller ;)


    en skoda octavia 1.9 TDi har et moment p? 250nm og kun 105hk, men det er ogs? en diesel, da de altid har meget moment

  • Jeg har nu ikke m?dt en af de drenger?vs golf der har kunne tr?kke fra min unoT i nu? tr?kker ogs? fint fra Peugeot 106 rally/gti Og da jeg selv k?rte 106 gti tr?k den altid fra golf det ene og andet med 2.0 motor og hva ved jeg.
    Syntes faktisk det er underligt at at mange at de golf k?re med 1,8 - 2,0 motore men f?r nemt r?v at andre m?rker med "kun" 1,4 - 1,6 motor
    men det er jo sikkert fordi de skal proppe alt muligt snavs i s? de vejer jeg ved ik hvor meget.

  • tja.. jeg havde engang en fiat marea. Den havde en fin motor, der var vildt pjattet med at kommet op i de h?je omdrejninger, men resten af bilen var jo skrammel, s? det var ikke s? meget ved....


    S? det at din fiat kan tr?kke fra en Vw Golf er jo flot i de 10 sekunder det varer, med det kan nok ikke opveje at bilen kunne bryde sammen hvilket ?jeblik det skulle v?re...

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Jeg syns sq dte er meget sjovt det her.


    Tr?den handler om at hans sure gamle fiat overhalede en sur gammel t?r golf :)


    Min mor havde p? et tidspunkt en dihatsu (ca.) Cure eller noget i den stil, det var en 1.1 benzin motor. Og s? vejede bilen ikke mere end 650 kilo. og 57 hk :)


    Det sjove var s? n?r de der tosser i deres total pumpede golf, og andre tvivlsomme typer af biler sad og legede med gassen, og s? min mors lille rullesk?fte susede fra dem.
    Det bliver de d?lme ik glade for :P


    Men det sjoveste var nu n?r rullesk?jten k?rte ude p? motorvejen, s?dan forholdsvis alene, og s? der kommer en brian buldrende op p? siden af os, giver gas og fuckfinger og tr?der speederen i bund, s? bare k?re op, og overhale inden om, dytte engang i hornet og s? bare fr?se forbi dem :D


    Huha det er humor. Det nummer er s? os endvidere lavet i hendes nye Kia Picanto - mega sjovt at se de der pikhoveder der er s? seje, f? r?v at en riskoger - og s? lige en kia :D ... muhahaha...

  • Mener nu ogs? at have h?rt at fiat har eller har haft meget store problemer med at toppakningen ryger p? dem peugeot beh?ver vi ikke at n?vne for der ryger toppen j?vnligt min kammerat har f?et skiftet top og pakning 3 gange inden for 2 ?r hos peugeot fordi det ikke kan holde.


    og s? skal det da ogs? lige n?vnes at min goller 1.6 fulgte min kammerats mondeo 1.8 (115 hk) over en str?kning p? 3 km hvor jeg l? lige i r?ven p? ham.

    [size=11]Board : FIC 865pe Max
    Cpu : P4 2.8Ghz Northwood HTT
    Ram : 1* 256Mb Geil pc3200. 1*256Mb Pqi pc2700
    Grafik : Point of view G4 ti4200
    Skærm : Aoc

  • Quote

    Originally posted by cyruz
    Mener nu ogs? at have h?rt at fiat har eller har haft meget store problemer med at toppakningen ryger p? dem peugeot beh?ver vi ikke at n?vne for der ryger toppen j?vnligt min kammerat har f?et skiftet top og pakning 3 gange inden for 2 ?r hos peugeot fordi det ikke kan holde.


    og s? skal det da ogs? lige n?vnes at min goller 1.6 fulgte min kammerats mondeo 1.8 (115 hk) over en str?kning p? 3 km hvor jeg l? lige i r?ven p? ham.


    Ja de ryger fortrinsvis rimeligt tit p? Fiat MEN det er kun p? FIAT Punto


    Din goller?

  • Til den slags r?s har antal heste ikke den store betydning. S? selvf?lgelig kan en lille Fiat f?lge med en Golf. Intet problem. Det er det skide moment det handler om. Om man har 250heste - det hj?lper aldrig en meter hvis man ikker har et tilsvarende moment.
    S?dan lige til dem der ikke har forst?et pointen. Pr?v at holde ved siden af en lastbil et et kryds. Han vejer hvis det g?r godt lige knap 50 tons. Han har ikke stort mere end 400heste at g?re godt med og alligevel form?r han at f? sparket den igang overraskende hurtigt. Hvis den ikke er lastet s? skal man seri?st v?re kvik for at komme f?rst over krydset. Alt dette skyldes at han har et moment af en anden verden.


    Lidt firkantet fortalt - heste f?r dig kun til at k?re st?rkt mens moment giver dig accelerationsevne samt tr?kkraft.

  • Quote

    Originally posted by Shooqer


    Ja de ryger fortrinsvis rimeligt tit p? Fiat MEN det er kun p? FIAT Punto


    Din goller?


    Min golf 2

    [size=11]Board : FIC 865pe Max
    Cpu : P4 2.8Ghz Northwood HTT
    Ram : 1* 256Mb Geil pc3200. 1*256Mb Pqi pc2700
    Grafik : Point of view G4 ti4200
    Skærm : Aoc