F*ck Religion 2; The Mocking Of Christianity

• Jeg er døbt og konfirmeret kristen, men jeg tror ikke en skid på det jesus halløj. Det er blevet mere en tradition fordi hele min familie er kristen og min morfar var provst. Derfor går jeg også kun i kirke en gang om året, nemlig juleaften. Udelukkende fordi det gør vi hver juleaften, alle andre dage (minus begravelser/bryllup) er jeg aldrig i kirken. Jeg sidder konstant og tænker sikker da noget sludder når præsten snakker om jesus. Religion blev opfundet som en magtfaktor, en vej at få fårene til at hoppe over hegnet nemmere :$...

Desuden skal jeg begraves (når jeg engang er død) på en kirkegård. Dette er udelukkende tradition igen. Jeg tror ikke på at der er noget efter livet, og hvordan skulle jeg nogensinde finde ud af det i tide? Men jeg vil da gerne have, at dem jeg efterlader har et sted hvor de kan mindes mig.

Jeg tror på der findes en "gud", altså ikke nogen person der sidder på en sky og kigge ned på os. Men nogen eller noget der har skabt os. Der må være en grund til det. Men jeg tænker aldrig rigtigt videre over det, og hvorfor skulle jeg? Man kan jo spekulere hele livet og aldrig finde løsningen.

• "Jeg tror på der findes en "gud", altså ikke nogen person der sidder på en sky og kigge ned på os. Men nogen eller noget der har skabt os. Der må være en grund til det. Men jeg tænker aldrig rigtigt videre over det, og hvorfor skulle jeg? Man kan jo spekulere hele livet og aldrig finde løsningen."

det tætteste på at tro på en gud jeg kommer, er at tro på en gud der har skabt universet og grundlaget for alle dyr deri - dermed ikke en gud specifikt til os mennesker/vores solsystem.

• Jeg er døbt og konfirmeret, men tror overhovedet ikke på gud, blev egentlig mest konfirmeret pga. gaver og mine forældre. Giver manden ret i artiklen 100%.

Off-Topic, har søgt lidt efter det men, gud skabte verden ifølge mange, men hvor stammer gud egentlig fra? Blev han bare skabt ud af den blå luft? Siger biblen noget om det?

Originally posted by Ramaskriget

Tilberedes? Ved ikke præcist hvad du mener, men jeg er ligeglad hvad folk gør med min krop når jeg er død. Brug den da til forskning eller noget som rent faktisk giver mening.

Der er jo en del af tweak.dk som skal have det serveret det på et sølvfad:

Når du er død, hvad vil du have folk gør med dit lig?

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Rettet en gang, sidst af RAC ().

Originally posted by RAC

Der er jo en del af tweak.dk som skal have det serveret det på et sølvfad:

Når du er død, hvad vil du have folk gør med dit lig?

Nej det tror jeg ikke der er. Men når du siger tilberedes, så er det rimelig svært at forstå hvad du mener. Vi kan ikke læse dine tanker. Hvad er problemet med at starte med at sige det du lige har sagt der?

Originally posted by Burger
    IMO er det ikke religionen der er noget galt med, det er de mennesker der fortolker religionen.

Der er fanatikere indenfor alle områder, og det er dem der er farlige - ikke religionen i sig selv.

Ja hvis det ikke var religion, var det bare noget andet.

Originally posted by Ramaskriget

Nej det tror jeg ikke der er. Men når du siger tilberedes, så er det rimelig svært at forstå hvad du mener. Vi kan ikke læse dine tanker. Hvad er problemet med at starte med at sige det du lige har sagt der?

Urbananen må åbenbart være synsk, eller er han en normal person der kan gætte sig til resten. :D
    Har været oppe i 21 timer, så jeg orkede sgu ikke lige at tage hensyn for de sædvanlige ordkløvere som huserer på tweak.dk.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Originally posted by RAC

Urbananen må åbenbart være synsk, eller er han en normal person der kan gætte sig til resten. :D
    Har været oppe i 21 timer, så jeg orkede sgu ikke lige at tage hensyn for de sædvanlige ordkløvere som huserer på tweak.dk.

Jamen han er jo også noget for sig selv ;)

• Er selv 100% ligeglad hvad der sker med min krop.. Det er op til min familie (evt kone, børn, søskende) - Jeg er selv rimelig ligeglad når jeg først er død..

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

• Jeg er enig med Yilar.
    Religion er en magtfaktor.

En effektiv måde at styre folks adfærd.

"Det kan godt være at verden er hård og uretfærdig, men hvis du følger den rette vej (lader værd at prøve at lave om på verden)
    så kommer du til at leve i salig lykke til evig tid." (Efter din død vel at mærke)

• Religion er en god ting for nogle, men som burger siger, så er det de tosser der skal overfortolke deres religion og absolut skal ødelægge det...

Det at have noget at tro på er vigtigt for nogle mennesker, det ka jeg sagtens forstå.. Både for at skabe håb i dårlige tider, men bestemt også for at ha en usynlig hånd der ligesom holder en i nakkehårene... Det med at man ryger i helvede hvis man har syndet, det er jo fantastisk at tro på for dem der har let ved at gøre noget usmart - så nej, religion er ikke roden til alt ondt, det er ekstremisterne kort sagt

Er selv ateist, døbt og ikke konfirmeret