Hvilken Ungdomsuddannelse?

  • ungdomsuddannelse...hmmmmmmmmm den er jeg sgu nok to damn old for at komme ind under med mine 30 år *GGG*

  • Quote

    Originally posted by dkwolf
    Tjaa Datamatikker ved Hillerød Erhvervsakademi - og det var satme ikke nogen succes :/


    og tjaa dårlig poll ;)


    ^ Hvis den er så dårlig så lad vær at reply?


  • Meget og meget ved jeg nu ikke om der var... men der var da lidt.


    HTX går meget ud på at tænke selv, og ikke bare for smidt noget i hovedet som på GYM ( det lærer man nemlig ikke noget af)


    Hvis jeg skulle vælge om ville jeg stadig tage HTX...


    Men ja piger finder du ikke noget af på HTX, de er allesammen på gym (men det er så også det eneste negative jeg lige kan finde ved HTX)

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Quote

    Originally posted by Imp4ct


    ^ Hvis den er så dårlig så lad vær at reply?


    den er dårlig fordi der ikke er Datamatikker eller kortere uddanelse på :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by dkwolf
    den er dårlig fordi der ikke er Datamatikker eller kortere uddanelse på :)


    Datamatikker = Ungdomsuddannelse? .... Ej, det vill jeg dog ikke lige kalde det... ( og det er jo en god ting )... :))


    Poll´en er ikke så fed som den kunne være... Der mangler jo en masse muligheder. Det er jo ikke alle her inde som er 17 år og går på en uddannelse som ikke er en rigtig uddannelse, men bare adgang til en rigtig uddannelse hvis man vil så langt....



  • Hold da kæft man, på gym får man da ikke smidt alt i hovedet? Jeg kender mange der går på HTX og de har generelt færre lektier for end os, og deres undervisning er på mange måder lettere. (sir de også selv)
    Folk der ikke kan klare Gym tar HTX.. Det er da derfor den er lavet ikke sandt?
    OK kom så med dit forsvar?? Og bare fordi i kører på top-tunede knallerter og har tatoveringer m.v. frygter jeg jer ikke :)
    Du skal sku ikke svine den Almene Gymnasielle uddannelse til!

  • Quote

    Originally posted by Imp4ct
    Folk der ikke kan klare Gym tar HTX.. Det er da derfor den er lavet ikke sandt?


    Gym kan efter mine planer ikke bruges til en skid. Sådan er det bare ;)


    Det er efter min mening en uddannelse folk tager, fordi de ikke har nogen anelse om hvad de ellers skulle gøre (og fordi alle vennerne tage den). he he


    Ca. lige så lamt reply som dit ;) *G*


  • Hmm, hvorfor er det så Gymnasiet er adgangsgivende til flere videregående uddannelser end HTX o.l??

  • Quote

    Folk der ikke kan klare Gym tar HTX.. Det er da derfor den er lavet ikke sandt?


    Det vil jeg ikke gi dig ret i, uddannelsen er laver til mere målrettede elver, altså dem der vil læse videre som ingeniører eller lign.
    At de så undgår mange lortefag såsom tysk, oldtidskundskab og andet møg er jo bare fint, men gør imo ikke skolen lettere. Deres matematik, fysik og kemi er jo helt på højde med gym.

  • Quote

    Originally posted by Imp4ct
    Hold da kæft man, på gym får man da ikke smidt alt i hovedet? Jeg kender mange der går på HTX og de har generelt færre lektier for end os, og deres undervisning er på mange måder lettere. (sir de også selv)
    Folk der ikke kan klare Gym tar HTX.. Det er da derfor den er lavet ikke sandt?
    OK kom så med dit forsvar?? Og bare fordi i kører på top-tunede knallerter og har tatoveringer m.v. frygter jeg jer ikke :)
    Du skal sku ikke svine den Almene Gymnasielle uddannelse til!


    Det er jo noget værre vrøvl du skriver der... :] ... Du skal vist lige vide lidt mere om det du skriver om før du udtaler dig. ;)


    Jeg vil give Aerial helt ret i...


    GYM kan man ikke rigtig bruge til en skid... Den giver måske adgang til en rigtig uddannelse, men det er der så meget der gør. Den eneste grund til den sikkert ikke er nedlagt er fordi dronningen engang har gået på gymnasiet... GYM er jo ikke mere end en udvidet folkeskole... Jeg forstår ikke lige formålet med den, men der er en del folk der har godt af at tage den for at modnes lidt og være socialle med andre folk. Det kan dog ordnes ved at tage et år på højskole eller efterskole....

  • Quote

    Originally posted by scully


    Det vil jeg ikke gi dig ret i, uddannelsen er laver til mere målrettede elver, altså dem der vil læse videre som ingeniører eller lign.
    At de så undgår mange lortefag såsom tysk, oldtidskundskab og andet møg er jo bare fint, men gør imo ikke skolen lettere. Deres matematik, fysik og kemi er jo helt på højde med gym.


    Grunden til vi på gym har oldtidskundskab, tysk og "andet møj", skyldes jo Gymnasiet stadig er en Almen dannende uddannelse!!!

  • Quote

    Originally posted by Imp4ct
    Hmm, hvorfor er det så Gymnasiet er adgangsgivende til flere videregående uddannelser end HTX o.l??


    Det er den nødvendigvis heller ikke.... Men det er to vist forskellige ting, så klart der nogle ting du ikke umiddelbart kan læse med en HTX som du kan med en GYM, men det er så sandelig også omvendt. ;)

  • Quote

    Originally posted by Imp4ct
    Grunden til vi på gym har oldtidskundskab, tysk og "andet møj", skyldes jo Gymnasiet stadig er en Almen dannende uddannelse!!!


    Ja... Som jeg skrev.... For folk der trænger til at modnes.. :))

  • Quote

    Originally posted by Imp4ct
    PS. Jeg provokerede jo bare igen ik ;)


    I know ! samme her ;)


    Tog selv et år på gym og gad ikke mere. Alle skulle bare på gym. Ikke fordi de vidste hvad de ville med det, men fordi deres folkeskolelærere havde banket dem i hovedet og sagt at det var en vigtig uddannelse. Alle sagde bare ja og amen og skyndte sig at bruge 3 år af deres liv uden at ha en ide om hvad de egentlig selv ville :(


    Jeg fandt ud af at i dag (ihvertfald i Kbh) kan du tage kurser f.eks på Niels B som er lige så adgangsgivende som gym og de andre. Udover det, er erhvervserfaring lige så vigtigt i dag ;) (heldigvis for mig)

  • Quote

    Originally posted by Imp4ct


    Grunden til vi på gym har oldtidskundskab, tysk og "andet møj", skyldes jo Gymnasiet stadig er en Almen dannende uddannelse!!!


    Som jeg siger, er htx mere rettet efter bestemte uddannelser, som f.eks. ingeniøruddannelsen og lign.
    Hvis man ønsker at studere tysk, er det nok ikke htx man skal vælge :P