How to voltmod eax600xt?

• Du glemmer at han har en reguleret sp?nding p? der. Det som kommer gennem PCI-e er 12v og 3.3v. Ingen af dem skulle gerne v?re under de 1.6v da, hvliket de skulle v?re hvis hans regulerede output skulle falde s? voldsomt.
    Det ville v?re b?vlet at s?tte str?mforsyning til udgangene, da han s? selv skal regulere str?mmen ned. Man kan modde s? der kommer mere str?m til PCI-e porten - s? skal er bare loddes ledninger til benene under boardet.

Det er tydeligt at kortet ikke er et X800-serie hvis du kigger p? hans billede. Det eneste sted man umiddelbart i mine ?jne kan fodre er ingangsben til alle fets, eler til et sted i n?rheden af PCI-e soklen. Eller rettere nok mange steder.

Originally posted by Slacker

Du glemmer at han har en reguleret sp?nding p? der. Det som kommer gennem PCI-e er 12v og 3.3v. Ingen af dem skulle gerne v?re under de 1.6v da, hvliket de skulle v?re hvis hans regulerede output skulle falde s? voldsomt.
    Det ville v?re b?vlet at s?tte str?mforsyning til udgangene, da han s? selv skal regulere str?mmen ned. Man kan modde s? der kommer mere str?m til PCI-e porten - s? skal er bare loddes ledninger til benene under boardet.

Det er tydeligt at kortet ikke er et X800-serie hvis du kigger p? hans billede. Det eneste sted man umiddelbart i mine ?jne kan fodre er ingangsben til alle fets, eler til et sted i n?rheden af PCI-e soklen. Eller rettere nok mange steder.

1. Jeg mente bare at hvis der igennem pci-e socklen er adgang til - 2A af 3.3V og kortet s? bruger det og mere til, s? vil sp?ndingen jo falde over hele kortet og g?re det ustabilt ik?

2. Det var faktisk ik nogen d?rlig id?, men s? ville skulle man jo bare fodre alle benene p? kortet - som har noget med str?mforsyning til kortet at g?re, med deres respektive sp?ndinger, dog med st?rre str?m.

3. Har aldrig leget med ATI's x- serie, s? det var egentlig bare et vildt g?t, da nvidia g?r det, alts? deres 6600 serie k?rte p? 6800 reference pcb.

4. Det du vil er at de fets som har noget med pci-e udgangen at g?re, dem vil du s?danset stabilisere med en st?rre str?mforsyning?

- M?den at finde dem man skal stabilisere, m? vel v?re at m?le p? en fet imens man bencher H?RDT, dvs. f?r gfx til at arbejde s? meget som muligt = st?rst mulige str?mforbrug. Og s? ser om der er et sp?ndingsfald, hvis der ik er, s? m? den jo n?dvendigvis ik v?re overbelastet, og s? videre til n?ste, det er ihvertfald mit bedste bud. :)

• Den lave vcore m? jo komme af noget andet end sp?ndingsfald, det er det der er pointen med 1 ;)
    til toeren er der en guide p? vr-zone et sted. Det er ikke s? sv?rt igen, men det er da trods alt et indgreb.

Ideen til femmeren var skam bare at finde fets til feks vcore og smide en ledning direkte til psu der. Man m? jo g? ud fra det er gennem dem den st?rste str?m bliver trukket, og derved vil det ogs? give en vis aflastning.

Den lave vcore m? jo komme af noget andet end sp?ndingsfald, det er det der er pointen med 1 ;)
    til toeren er der en guide p? vr-zone et sted. Det er ikke s? sv?rt igen, men det er da trods alt et indgreb.

Ideen til femmeren var skam bare at finde fets til feks vcore og smide en ledning direkte til psu der. Man m? jo g? ud fra det er gennem dem den st?rste str?m bliver trukket, og derved vil det ogs? give en vis aflastning.

yeah det ved jeg godt, men han siger jo selv at sp?ndingen ikke er som den skal v?re. Ved godt at han har en sp?ndingsregulator i den trim, men hvis det er forsyningsstr?mmen der tr?kkes i bund, s? er det jo ligemeget hvor meget han regulerer, s? vil den jo aldrig komme h?jere?

Lyder som et meget sp?ndende indgreb :) Men jeg ville nu nok tr?kke det fra en ekstern psu, alts? en som ik har noget at g?re med bundkortet ellers, for at sikre at den er helt stabil under load.

Originally posted by FlexQ

yeah det ved jeg godt, men han siger jo selv at sp?ndingen ikke er som den skal v?re. Ved godt at han har en sp?ndingsregulator i den trim, men hvis det er forsyningsstr?mmen der tr?kkes i bund, s? er det jo ligemeget hvor meget han regulerer, s? vil den jo aldrig komme h?jere?

Lyder som et meget sp?ndende indgreb :) Men jeg ville nu nok tr?kke det fra en ekstern psu, alts? en som ik har noget at g?re med bundkortet ellers, for at sikre at den er helt stabil under load.

Faren ved det er at punktet er forbundet til et andet punkt med samme forsyning. Enhver forskel i sp?nding der vil resultere i at der er en kortslutning, s? s? skulle man ogs? sk?re en bane over..

Jeg tror ikke sorsyningsp?ndingen er faldet s? meget. I bedste fald er den under 50% s?, og s? tror jeg ikke kortet ville fungere. Der m? v?re en anden grund.

Faren ved det er at punktet er forbundet til et andet punkt med samme forsyning. Enhver forskel i sp?nding der vil resultere i at der er en kortslutning, s? s? skulle man ogs? sk?re en bane over..

Jeg tror ikke sorsyningsp?ndingen er faldet s? meget. I bedste fald er den under 50% s?, og s? tror jeg ikke kortet ville fungere. Der m? v?re en anden grund.

hmm, ja det er rigtig, s? vil der v?re noget der begynder at lugte. Men det vil der jo v?re lige meget hvad, hvis der er bare det mindste sp?ndingsfald vil der opst? en kortslutning. Og det skulle undre mig hvis der ik var et sp?ndingsfald fra psu til udgang p? sockelen. Men okay - s? er sp?rgsm?let jo om det er s? stort at noget br?nder af.

Men han n?vner jo at der er et sp?ndingsfald, og det m? jo v?re pga. overforbrug af str?m.

Kortet er jo ikke gearet til at give s? h?j en sp?nding, s? det kan v?re at producenten (som jo ikke er en h?jkvalitetsproducent) har sparet lidt penge der, og k?bt nogle komponenter som lige kunne klare mosten. Det kunne ihvertfald forklare lidt :P

Men ja, nu er jeg ohvertfald ude i g?tterier.

Men syns det er v?rd at pr?ve at lodde forsyningssp?nding direkte p? socklen.
    Det burde ihvertfald hj?lpe lidt p? stabiliteten af kortet. :)