Organdonor?

  • Aller første gang jeg skulle stikkes var ved 12-års stik. Jeg spurgte forsigtiet: ''Gør det ondt og er sprøjten stor?'' - Jeg fik bare svaret. ''Ja det gør ondt og her er sprøjten'' - Fuck en mega sprøjte hun fandt. Det var elefant størrelse.


    Det vat self ikke den rigtige og jeg var lidt bange.


    5 syge plejersker (til at holde og berolige) og 1 læge til at stikke senere havde jeg fået mit 12-års stik.


    Ved ikke om de 5 sygeplejserker havde pause, de synes vidst det var ret sjovt.


    Og jeg da så skulle have en vaksination mod noget der var sket senere på året foreslog jeg at droppe den. Men det måtte jeg ikke han sagde at jeg risikede at dø.. :crazyeyes:

  • Quote

    Originally posted by Sukkerfar


    Når du er så gammel at du risikere at dø af alderdom er der nu nok ikke meget tilbage du kan donere da du sikkert er blevet for gammel og dine organer ikke har det så godt:-)


    Tjaa.. Der er nu mange fra Hol.dk som sikkert dør af alderdom, hvis hjerne stadig er ubrugt.. Så den kan da bruges :$

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Er allerede registreret som Organdoner, dog donere jeg ikke min hud og hornhinde, men resten skal de bare nappe. Derved kan man stadig ligge i kisten og se respektabel ud foran familien.


    Skal dog lige have det ændret sådan, at pårørende ikke skal have det sidste ord.

  • Quote

    Originally posted by Sukkerfar


    Når du er så gammel at du risikere at dø af alderdom er der nu nok ikke meget tilbage du kan donere da du sikkert er blevet for gammel og dine organer ikke har det så godt:-)


    Ja den kom jeg også i tanke om lidt senere...
    Mente egentlig bare at jeg først ville tage stilling til det når jeg engang har fået mig en familie

  • Jeg ved udemærket det er dobbeltmoralsk, men jeg kan ikke lide tanken om, at jeg ville skulle skæres op, og noget af min krop blive taget fra den. Jeg ville naturligvis gerne modtage organer, hvis jeg var i en livstruende situation. Jeg har stor respekt for jer som vælger at donere jeres organer.


    Jeg har dog tænkt mig at blive bloddonor...

  • Jeg er ikke og bliver det nok aldrig. Det er jeg alt for princip fast til.


    Og til alle dem som siger: hvad nu hvis du har brug for en lever/hjerte/hornhinde.


    Så er det ikke sikkert jeg får en og hvis jeg får en er jeg taknemmelig resten af livet.
    Føler ingen skyld over ikke at være det, føler mig ikke mere hellig over at ikke være donor.
    Men kan bare ikke få mig selv til det.


    At vide at en af ens lemmer stadig er i live efter ens død er ikke sjov. At ens DNA stadig er i live i en anden mand/kvindes krop er sgu ikke fedt, efter min mening

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • dir dna er nu også i evt. børn så det er der ingen logik i......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • Og stadig vil du være evigt taknemmelig hvis et andet menneskes DNA lever videre i dig ? :))

  • Jeg vil sq gerne dele ud af mine organer når jeg er væk.. Jeg er af den overbevisning at hverken Gud eller Alah eller andre guder eksiterer, og at der ikke findes noget efter man er død.. Så mig gør det ikk noed - Jeg er død:)

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    dir dna er nu også i evt. børn så det er der ingen logik i......


    Ja en del af DNA'et, den anden del ville jo så være konens ik, så det er ikke helt det samme DNA.


    Det jeg mente var at, der stadig ville være noget af dig som levede videre efter du var død.


    Når jeg dør, så vil jeg være hel død. "Is he dead *poke*, *poke*."

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • kan ikke følge logikken...dybest set handler al forplantning om at videregive sit dna.......og om ormene æder det eller andre dyr, eller om en eller anden kan bruge det til noget kan vel være hip som hap for en selv.......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.