Havetraktor XXXXL

Originally posted by Avartar
    lidt off topic...
    vidste I at det er tilladt for en 16 årig gut (m/traktorkørekort) at fremføre en traktor gennem
    kbh. centrum ( self. der hvor tung trafik er tilladt)
    Her taler vi om traktor m/vogntog dog max. 18,5 meter ( incl. traktor)
    Vi taler om frontlæsser, vi taler om over 42 ton med ca. 40 km/t, det er vildt at tænke sig.

Ja - det ses dagligt. Burde forbydes. En 16 knægt har ikke fuld forståelse for konsekvens af deres handlinger og en 50tons traktor - ja, den tager ikke hold uden vidre, eneste de vil opdage hvis de kører hen over en bil er de vil spilde deres kaffe.

• Ja da.. Har jeg gjort gennem Århus med 40 kubikmeter ( lidt over 35 tons ) nysnittet majs. Er meget sjovt at komme brummende med en 12 meter vogn og en 4.30 meter traktor gennem en by med en masse trafik. Folk går helt i panik.

Inden nogen spørger hvorfor: Jo, kører for maskinstation i høst sæsonen ;)

Traktor-kørekortet tog jeg egentlig kun fordi at det kun kostede mig 50,- mere end til knallerten, og det resulterede så i at jeg så fik høst-job hos maskinstation, hvilket er funny nok :)

Originally posted by AlexKrycek

Ja - det ses dagligt. Burde forbydes. En 16 knægt har ikke fuld forståelse for konsekvens af deres handlinger og en 50tons traktor - ja, den tager ikke hold uden vidre, eneste de vil opdage hvis de kører hen over en bil er de vil spilde deres kaffe.

LOL :D

Ej, er kun selv knap 17, og har som sagt kørt meget gennem byer.

Tro mig, man opføre sig meget anderledes bag rettet i en traktor, og man koncentrere sig sq. Det er ikke noget problem at mærke et lille hul i vejen eller noget, men ja, det har store konsekvenser med høj vægt hvis man rammer noget.

Originally posted by Han$en
    LOL :D

Ej, er kun selv knap 17, og har som sagt kørt meget gennem byer.

Tro mig, man opføre sig meget anderledes bag rettet i en traktor, og man koncentrere sig sq. Det er ikke noget problem at mærke et lille hul i vejen eller noget, men ja, det har store konsekvenser med høj vægt hvis man rammer noget.

Overdrivelse fremmer forståelsen ;)

Der er mange der ikke har den fjerneste anelse om hvad de laver. De pøler bare rundt.

Hvor meget og hvor lidt man mærker man tromler hen over - det kommer jo meget an på beskaffenheden af traktoren og en traktor af nyrer model mærkes huller og anden ujævn overflade markant mindre. Men det ved du selvfølgelig

• Det har du helt ret i.. Men jeg er heldigvis vokset op på landet, og vi havde eget landbrug i 10 år, så det er jo der jeg har lært hvordan man "opfører" sig.

Men helt sikkert, i de nye maskiner er komforten sq iorden, og man mærker markant mindre, men man flyver jo op og ned i sådan et luftdæmpet sæde.

Men som regel ved de fleste maskinstationer og landmænd skal du bevise nogen ting og opfylde nogen krav før du bliver sendt ud og køre, det er ikke bare lige noget man får lov til bare fordi du har traktor kørekortet.

For at smide en smule mere blær på skal i da lige se et billede af modellen jeg ligger og "pøler" rundt i :D

http://www.equipmentlocator.com/Photos/equip/150634-1.jpg

En ordentlig satan på omkring de 320HK

Boris -> Se dét er jysk ;)

• Det er fordi de aldrig har hørt mig fyre VR6'eren af, så ska du bare se løjer..
    (og det er ikk engang løgn, oplever tit når jeg har folk med som aldrig har prøvet at køre i en VR6'er før at de lige skal åbne vinduet og lytte til motoren, ret sejt egentligt)

Ej, har oplevet FOX live en gang og jeg må sq sige jeg var imponeret - satme noget af en monstermaskine de holder sig.

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

Du ser dagligt store traktorer i københavns centrum...?

Originally posted by Boris

Jeg så da en med sneryder foran i vinters :crazyeyes:

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Originally posted by Boris

Det kan jeg ikke lige prale af det jeg bor i den stik modsatte ende af landet. Men nu er traktore og andre køretøjer som minder om også begrænset til at absolut minimum i Kbh centrum. Det er ikke lige der hvor man skårlægger 40ha græs

Det kan jeg ikke lige prale af det jeg bor i den stik modsatte ende af landet. Men nu er traktore og andre køretøjer som minder om også begrænset til at absolut minimum i Kbh centrum. Det er ikke lige der hvor man skårlægger 40ha græs

Og de fleste traktorere bliver vidst nok også kørt ud til arbejds-stedet på ladet af en lastbil, så de ikke laver større trafik-propper end der er i forvejen.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Originally posted by urbananen

Og de fleste traktorere bliver vidst nok også kørt ud til arbejds-stedet på ladet af en lastbil, så de ikke laver større trafik-propper end der er i forvejen.

Det er meget muligt de gør det i Københavsområdet. Det skal jeg ikke kunnet sige mig klog på. Men så snart man kommer ud fra de store byer og ud på noget der bare minder om dansk landevej - så kører de selv. Har aldrig selv set en traktor blive transporteret fra et sted til et andet blot for at skulle igang med arbejdet.

Det er meget muligt de gør det i Københavsområdet. Det skal jeg ikke kunnet sige mig klog på. Men så snart man kommer ud fra de store byer og ud på noget der bare minder om dansk landevej - så kører de selv. Har aldrig selv set en traktor blive transporteret fra et sted til et andet blot for at skulle igang med arbejdet.

Så skal du kigge forbi her nede ;)

Vi kører ofte ("vi" det lyder da flot :D) ballepressere, skårlæggere, snittere og traktorer på blokvogn da det simpelthen ofte tager for lang tid når de skal fx 40km. Det tager godt 1½ time i traktoren eller den anden maskine, men kan gøres på omkring 45min på vognen, så det kan klart betale sig.

Men sys nu det er sjovest at køre med et svin af en Big-balle presser gennem de lidt større byer. Folk kigger jo, og så kan man lige dytte til de dejlige damer man jo somme tider ser 8)

Jeg må jo ikke køre majetærsker eller snitter/skårlægger før jeg fylder 18, selvom jeg har traktor kørekortet :roller:

• heh - nu kommer jeg godt nok fra nordjylland. Snittere, såmaskiner, gyllevogne what so ever - det kører på vejen det hele.