• Jeg er ganske enkelt faldet for zoom...
    Jeg har en 75-300mm linse som er en budget linse.. Den koster vel en 2-3000..
    (Den linse der følger med her )

Kan jeg se forskel på billedet ved at skifte til en dyrere linse?
    Og er der evt. en i kan anbefale?
    Den må meget gerne være mere end 300, men absolut intet mindre.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Rettet en gang, sidst af urbananen ().

• Hvor mange penge vil du investere i et zoom objektiv? og de objektiver du har linket til kan sagtens sidde på et canon.. Sigma designer til Nikon, Canon og Konica-Minolta

• Et stativ skal man nærmest bruge uanset hvad til en linse der kan zoome så meget.. Ellers bliver billederne noget værre skidt..
    Fordi den vejer, det generer mig slet ikke.. Den måtte gerne veje 5kg hvis det var :crazyeyes:

Og det er denne linse jeg har:
    Her
    Den var dælme billigere end jeg troede.

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Du spørger om de er noget værd ?? det du linker til er alt fra 10-20mm og 170-500 der er temmelig stor forskel på de objektiver.

Find ud af hvad du har brug for og hvad du tager billeder af. Så kan du lave en vurdering på hvad du skal handle ind. 50-500 sigma er meget dårlig i lysstyrke og ikke noget jeg vil anbefale med mindre man kun skyder i dags timerne hvor der er rigeligt med lys. På 500mm bliver det bøvlet selv en dag hvor det bare er godt gråt uden for.

Men find ud af om det er en tele eller vidvinkel du skal bruge så er du da kommet et stykke videre.

Hva regner du med at bruge objektivet til ??

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Missede lige den part med 300mm :)

Problemet er at hvis du skal op og have noget 300mm eller længere så kommer prisen også op :)

Hvis du vil ofre de 10k så er en som Canon EF 100-400L et godt bud. Den ligger på små 10k.

Af dem du linker til her skulle det være 120-300 men den er pga. den gode lysstyrke en hel del mere peberet.

• Altså.. Bruger dem til meget forskelligt..
    Bl.a. en hel del naturbilleder, og så har jeg leget lidt med noget af månen.

Den linse jeg har nu kan zoome godt ind, men ville ønske den lige kunne få et ekstra vrid. Og desværre er billederne ikke verdens bedste kvalitet når man zoomer helt ind, og det er det jeg håbede på ville blive bedre med en ordentlig zoom linse.
    Har en normal linse til familie-billeder og andet, så det er kun zoom jeg skal bruge den anden til.

• Hvis det er denne du mener WHAT, så synes jeg den ligger på lidt mere end 10.000..

Og hvor meget mere for jeg ud af at skifte?
    Det var meget det jeg var mest nysgerrig efter at høre om.
    Er det meget eller lidt jeg kan mærke/se forskel..

Hvad gør en dyr linse bedre end en billigere..
    Jeg er lidt noob, og tænker derfor "Jamen, det er jo bare glas.."

Rettet en gang, sidst af urbananen ().

• på den måde de er opbygget. hvad der er anvendt i objektivet, hvor hurtigt den AF'er osv. der er mange ting

Du kan få det objektiv ved ac-foto.com i Tyskland til ca 10.000 og de er værd at handle ved, de er super hurtigere og pakken kommer efter 2 dage hvis de har det på lager

• Du for MEGET bedre glas når du går op i L serien. Du for en god IS du for 100mm mere tele end du har nu. Billede kvaliteten vil være en del højere contrast, farver og skarphed er i en anden klasse. Den er så en del større og noget tungere.

Den kan fåes her...

http://www.ac-foto.com/ac/shop/shop.php

Prisen er 1439€ = 10.729 kr.

Canon giver så 150€ cashback = 1118 kr.

Prisen ender så på 9611 kr.

Det er en slat men vil du op og have mere tele end 300mm så er det i den klasse vi ligger med mindre man smider endnu mere og køber en prime som ikke har mulighed for zoom.

• Så der er meget synlig forskel på billederne, og "letheden" i at tage et skarpt billede er.. ja.. lettere?..

Jeg vil bare være meget sikker på at jeg får et produkt som jeg bliver stensikker på var det rigtige køb, nu hvor det handler om så mange knaster.
    Det skal være sådan at jeg nærmest får lyst til at kyle den gamle linse ud.

• Hvis du køber sådan et objektiv skal den anden bare sælges og ja det er en helt anden klasse at komme i. Men prøv da at finde ud af om der ikke er en i nærheden af dig der har sådan en som du lige kan prøve.

Også for at du lige ser hvor stor og tung den egentlig er.

Originally posted by _WHAT_
    Hvis du køber sådan et objektiv skal den anden bare sælges og ja det er en helt anden klasse at komme i. Men prøv da at finde ud af om der ikke er en i nærheden af dig der har sådan en som du lige kan prøve.

Også for at du lige ser hvor stor og tung den egentlig er.

Ja, det var helt sikkert en rigtig god ide..
    -Havde jeg ikke lige overvejet

Og vægten er jeg nu ligeglad med.. Så længe man ved det er kræs for øjnene man går rundt med, så skid hul i kiloerne :D .

Originally posted by urbananen

Ja, det var helt sikkert en rigtig god ide..
    -Havde jeg ikke lige overvejet

Og vægten er jeg nu ligeglad med.. Så længe man ved det er kræs for øjnene man går rundt med, så skid hul i kiloerne :D .

Ja både og selvfølgelig vil man godt have noget der laver gode billeder men det er nu også rart med noget man kan holde til at gå rundt med en hel dag i zoo.

• Jeg vil sige vægten spiller en god rolle om det er et objektiv man gider eje eller ikke. Jeg gider f.eks ikk rende rundt med et kamera der vejer alt for meget en hel dag, kan godt blive trættene i længden synes jeg.

Så hvis jeg skal ha en ny tele skal det være en canon 70-200 4.0 L som ik vejer særlig meget i forhold til andre i samme klasse. F.eks Sigma's 70-200 2.8 EX

Originally posted by origin
    Jeg vil sige vægten spiller en god rolle om det er et objektiv man gider eje eller ikke. Jeg gider f.eks ikk rende rundt med et kamera der vejer alt for meget en hel dag, kan godt blive trættene i længden synes jeg.

Så hvis jeg skal ha en ny tele skal det være en canon 70-200 4.0 L som ik vejer særlig meget i forhold til andre i samme klasse. F.eks Sigma's 70-200 2.8 EX

Vægt osv kan være fint nok men F2.8 er satme nice og giver nogle muligheder og en bokeh du aldrig for med en F4 :D

• Hvad gør det der F-tal??
    Og bruger meget sjældent så meget zoom i zoo.. Men det sker da..
    Regner dog med at købe en linse der går fra xx - ca. 100, til sådan noget.
    Synes i hvert fald det er rigeligt..
    +-500g generer mig virkelig overhovedet ikke.
    Kan også ses på min mobil :D

• hvad med en Tamron 200-500mm DI C/AF den koster lige under 7k ved http://www.kamerashop.dk/, jeg har den selv ( lidt endnu ) og er glad for den. den vejer lidt mindre end sigma 50-500 og er lige så skarp imo.

men hvis du vil ha noget der er meget skarpt vil en prime linse nok være det beste.
    canon 300mm F/4 IS skulle være rigtig god selv med en TC 1,4. eller en canon 400mm F/5.6 dog uden IS mener de begge koster en 10-12k

Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
    2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
    Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII