350D vs. Brugt 10D.

• Jeg får meget snart løn og når det sker får jeg råd til et nyt kamera.
    Jeg er nu lige pludselig blevet i tvivl om valget.
    Jeg har egentlig hele tiden været helt sikker på at det var et 350D jeg skulle have men så kom jeg da også lige til at tænke på 10D.

Hvad er bedst og hvorfor?
    Fordele og ulemper ved begge kameraer meget ønsket.

EDIT: Et brugt 10D er billigere end et 350D.

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

Originally posted by origin
    du får ik særlig meget fordel.. tag hellere og brug pengene på objektiver i stedet

Jeg er ikke helt med. Brugt 10D er billigere end 350D.

I do not do that thing.

• troede du havde et 350D .. eller er det et par andre herinde O.o tja.. du kan finde en del 10D med greb og extra batterier til, men ved ik helt hva der er bedst.. Læs nogen forskellige reviews af dem begge og find ud af det

• Ville nok tage 350D pga. den noget hurtigere hastighed kameraet arbejder med. Det har også meget mindre støj ved høj iso hvilket helt sikkert er en stor fordel.

Eneste fordel 10D har over 350D er huset og det er i mine øjne ikke nok til at vælge den, slet ikke.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Jeg ville tage et nyt 350D.
    Et 10D til rimelige penge har somregel skudt en pokkers masse billeder. Jeg var selv ude og kigge på samme da jeg skulle handle, og fandt at de fleste havde skudt mellem 15.000 og 25.000 billeder. Det er kram, men der er altså mekanik, servoer osv der bliver slidt. Og jeg tør ikke tænke på hvad det koster at reparere.

Så hellere et spritnyt entry-DSLR hvor du ved hvad du får og har garanti osv. i orden.

• Kan nu nemt findes til 10D der ikke er druknet i eksponeringer og hvis det har taget 10.000 billeder er det jo heller ikke noget mener at lukkeren er sat til 100 eller 125k og det er den der giver problemer hvis det er.

Men som skrevet så ville jeg helt sikkert også tage et 350D af nævnte årsager.

• :clap: Så er 350D bestilt fra AC-FOTO.COM :clap:

Jeg glæder mig som et lille barn.

I do not do that thing.

Originally posted by Aagaard1000
    :clap: Så er 350D bestilt fra AC-FOTO.COM :clap:

Tillykke med det skal du sgu nok blive glad for :)

Originally posted by Aagaard1000
    :clap: Så er 350D bestilt fra AC-FOTO.COM :clap:

Tilykke med det.. du har det på tirsdag ;) det er stensikkert.. Hvis du skal bruge et billigt objektiv hvis du har penge så kig på Sigma EX 24-70 eller Tamron 28-75 DI begge utrolig gode objektiver til standard behov :) De ligger begge i 3-4000 klassen

Originally posted by origin

Tilykke med det.. du har det på tirsdag ;) det er stensikkert.. Hvis du skal bruge et billigt objektiv hvis du har penge så kig på Sigma EX 24-70 eller Tamron 28-75 DI begge utrolig gode objektiver til standard behov :) De ligger begge i 3-4000 klassen

Kan også godt stå inde for de objektiver især Sigmaen har selv haft en og det er virkelig et klasse objektiv og i mine øjne også lidt mere end tamron's som dog stadig er godt glas.

• Det bliver også rart at slippe for kompaktkamera (Powershot S2 IS).

I do not do that thing.

Originally posted by _WHAT_

Kan også godt stå inde for de objektiver især Sigmaen har selv haft en og det er virkelig et klasse objektiv og i mine øjne også lidt mere end tamron's som dog stadig er godt glas.

ja sigmaen er en smule bedre end tamronen, det vil jeg også gerne skrive under på, men koster også lidt mere. Men er nu stadig utrolig glad for min :D