www.allofmp3.com

• Ville bare gøre jeg opmærksom på denne lovligt måde at købe et album for kun 7 kroner.

Ja det er lovligt..

7 kroner for en dansk CD! Klart ulovligt, mener AntiPiratGruppen og pladebranchen, men ifølge Kulturministeriet kan man ikke straffe kunder, der handler hos Allofmp3, hvor der er tvivl om rettighederne:
    "En forbruger har ingen undersøgelsespligt, så når det ikke er blevet slået endeligt fast, om en hjemmeside er ulovlig eller ej, kan forbrugeren ikke straffes, og så må man altså godt downloade musik på siden."

Problemet med Allofmp3 er, at de danske kunstnere ikke ser en krone til de musiknumre, der sælges med dem, da ingen aftale foreligger med Allofmp3.

På trods af Kulturministeriets klare udmelding mener AntiPiratGruppen ikke, at der hersker den mindste tvivl om at siden er ulovlig: "Jeg er helt uenig med kulturministeriet.(...) så kan man jo spørge, om man kan være i god tro, når man betaler stort set ingenting for noget, der normalt koster meget mere", siger Johan Schlüter.

"Jamen, hvis sagen er så klar, så kan de jo anlægge en sag og således få en dom for, at der er tale om en ulovlig hjemmeside", siger Peter Schønning fra kulturministeriet.

og

"I over et år har AntiPiratGruppen på deres hjemmeside advaret mod at bruge den kontroversielle musiktjeneste allofmp3.com. De skrev, at det var ulovligt at benytte hjemmesiden, da den brød ophavsretsloven ved ikke at betale afgifter til IFPI.

Allofmp3.com er dog en russisk side og er dermed omfattet af russisk lovgivning. Hvis man læser sidens lovmæssige info, ses det, at siden jf. den russiske lovgivning ikke gør noget forkert.

Derfor har Kulturministeriet nu underkendt APGs udtalelser om AllOfMp3, som de mener er en subjektiv opfattelse, hvorfor den heller ikke længere er at finde på APG's hjemmeside. Samtidig har Kulturministeriet valgt at fjerne et link til APG fra deres egen side."

Kilde: News.dk

Originally posted by Burger

allofmp3.com har været nævnt flere gange, men der sker naturligvis intet ved, at det kommer frem igen. Det er så bare op til ens egen samvittighed om man vil bruge siden.

Okay - Men så længe at det ikke er ulovligt ser jeg ingen grund til dårlig samvittighed.

Originally posted by HuleFanden

Okay - Men så længe at det ikke er ulovligt ser jeg ingen grund til dårlig samvittighed.

Man støtter jo ikke kunstnerne.
    Jeg har ikke samvitttighed for lovens skyld kan jeg godt afsløre her uden at sige for meget.

allofmp3.com har været nævnt flere gange, men der sker naturligvis intet ved, at det kommer frem igen. Det er så bare op til ens egen samvittighed om man vil bruge siden.

desudem har vi fået nye brugere herinde som sikkert ikke kender til det så hulefanden har på ingen måde grund til at have dårlig samvittighed

Originally posted by Asus3
    desudem har vi fået nye brugere herinde som sikkert ikke kender til det så hulefanden har på ingen måde grund til at have dårlig samvittighed

Hvad ævler du om?

Det er da ikke pga. at det er gammel nyt, man burde have dårlig samvittighed, men som Slacker er inde på, at man ikke støtter dem der har lavet musikken.

Hvad ævler du om?

Det er da ikke pga. at det er gammel nyt, man burde have dårlig samvittighed, men som Slacker er inde på, at man ikke støtter dem der har lavet musikken.

Enig men så skal loven jo tilpasses derefter.

Originally posted by HuleFanden

Enig men så skal loven jo tilpasses derefter.

Nu er det som sådan en hjørnesten i loven at man er fri hvis man handler i god tro - alt andet ville være totalt sindssygt imo.
    Dermed kan det simpelthen ikke lade sig gøre med mindre man presser russerne til at ændre DERES lov og lukke siden.
    jeg har sgu ikke tænkt mig at handle der. Så hellere hente dem selv gratis og være pirat. Så kan jeg evt donere de syv kroner de rette steder hen. Der skal sgu ikke sidde en fed russer og tørre røv med mine penge fordi han godt må stjæle.

Originally posted by Slacker

Nu er det som sådan en hjørnesten i loven at man er fri hvis man handler i god tro - alt andet ville være totalt sindssygt imo.
    Dermed kan det simpelthen ikke lade sig gøre med mindre man presser russerne til at ændre DERES lov og lukke siden.
    jeg har sgu ikke tænkt mig at handle der. Så hellere hente dem selv gratis og være pirat. Så kan jeg evt donere de syv kroner de rette steder hen. Der skal sgu ikke sidde en fed russer og tørre røv med mine penge fordi han godt må stjæle.

Hehe det sjove er så at du får et sagsanlæg over nakken og en bøde på

400.000 kr + 7kr. doneret til Røde kors for hvert album....

Din nabo der har støttet "de fede russere der tørrer røv med hans penge" med ialt 7000 kr for de 1000 albums han efterhånden har hentet.. han lever lykkeligt :-P

• Jowjow, men nu var jeg også gået videre til snakken om samvittighed :)