OMG ikke igen

• Nu har jeg efter lang lang tid fået min bærbare hjem fra midtdata efetr de ikke kunne konstatere fejl på min bærbare Asus... og det fungerede også fint i 3 dage indtil nu :( fejlen er at den ikke kan genkende USB enheder og heller ikke det indbyggede webcam...

Seriøst, hvad gør jeg? jeg gider ikke sende den ind igen og så er fejlen væk når de får den og miste 150 kr + en måned til halvanden på det... kan jeg kræve at få den ombyttet eller hva? jeg har blandt andet filmet fejlen på min mobil og kan sagtens filme det bedre hvis det er det det kræver, jeg vil bare ikke sende den ind igen og så ikke få det ordnet ordentligt...

hjælp en frustreret tweaker ;(

(hvis der er noget i gerne vil have at vide så sig endelig til)

• de skal betale for foresndelsen til dig - ikke forsendelsen fra dig... hvis der er en fejl med webcamet - som jo er en del af selve pc'en - tror jeg godt du kan få penge igen eller noget. prøv at kontakt forbrugerstyrelsen

• hvor/hvordan kontakter jeg forbrugerstyrelsen?
    men hvis nu fejlen er væk igen når de får den, så kan jeg jo ikke få den byttet, eller er det en mulighed hvis jeg filmer fejlen og kan konstatere det?

Originally posted by Prectar
    de betaler ikke for min forsendelse nej, ved ikke om det står i loven de skal, men det gør de ikke

Hmm.... Jeg mener faktisk at de skal... har læst det mange steder...

Der kkommer nogen som kan bekræfte det...

Men ellers lyder det ikke sjovt ang bærbaren.... Har du ringet ind og spurgt dem om der ikke er andre muligheder?

• sidst jeg havde den inde var der intet at gøre, men kan evt ringe derind igen eller få fat i artisan herfra da han vidst arbejder derinde, og jeg skal altså bruge den her om ikke så lang tid, så det må ikke tage mere end 3 uger at få en ny

• men kan jeg ikke kræve at få den ombyttet hvis jeg kan dokumentere fejlen ved hjælp af en video? eller hvordan sidder jeg? fordi jeg vil bare ikke sende den ind så de kun kan kigge på den og så er fejlen nok væk når de får den ligesom sidst, hvis jeg skal bruge 150 på at sende den ind igen, skal den ombyttes

• får du derimod 3 ens fejl ved den kan du kræve at hæve købet......

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Boris

....Men man skal selv betale, hvis der ikke konstateres fejl på produktet.

Ja og forhandleren skal heller ikke betale for kundens udgifter ved at sende den ind hvis de har en butik som kunden kan aflevere den i...

Originally posted by HeDDoN
    Ja og forhandleren skal heller ikke betale for kundens udgifter ved at sende den ind hvis de har en butik som kunden kan aflevere den i...

Øhh jow, de kan jo ikke forlange folk skal rejse landet tyndt for at aflevere defekt hardware.

Boris: Det siger jo sig selv, hvis der ikke findes fejl, er der jo reelt ikke noget grundlag for en RMA sag ;)

Originally posted by Burger

Øhh jow, de kan jo ikke forlange folk skal rejse landet tyndt for at aflevere defekt hardware.

Boris: Det siger jo sig selv, hvis der ikke findes fejl, er der jo reelt ikke noget grundlag for en RMA sag ;)

Øh det er så lige præcis det de kan... kunden har muligheden for at aflevere varen i butikken (hvor i landet er ligegyldigt) hvis kunden så beslutter at sende varen er det hans valg og derfor må det selvfølgelig være på egen regning...