Killer fly

• Fint nok, men måske kunne du gøre farverne lidt mørkere? Bl.a. bladet, der er blevet mere utydeligt pga. solen, som ødelægger det en smule efter min mening.

Evt. også lade baggrunden få en smule mere blur end der allerede er. Og hvis du har Photoshop, prøv at bruge Sharpen-funktionen. :)

• Fedt billede, dog en skam at detaljegraden på bladet falder på den nedre halvdel.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Originally posted by Mikkel
    Fint nok, men måske kunne du gøre farverne lidt mørkere? Bl.a. bladet, der er blevet mere utydeligt pga. solen, som ødelægger det en smule efter min mening.

Evt. også lade baggrunden få en smule mere blur end der allerede er. Og hvis du har Photoshop, prøv at bruge Sharpen-funktionen. :)

Ja, jeg har photoshop, og har bluret, og leget med farverne lidt i forvejen.... :D
    Men jeg synes også at det er syn at lave for meget om på billedet...

Originally posted by Berleburg
    Fedt billede, dog en skam at detaljegraden på bladet falder på den nedre halvdel.

Ja ved det, ærger mig også lidt...

• Jeg roder jo selv med makro fotografering, da jeg har en forkærlighed for det. Dette billede er skam også blevet rigtig godt.

Det er rigtig nok at fokus snyder lidt i bunden af billedet, men egentlig ikke noget der forstyrer mig. Nok fordi at jeg selv normalt har en del "blur" på mine billeder :crazyeyes:

• Nu er billedet taget på blænde 2.8 hvilket er grunden til at det er ude af focus nogen steder. Det er egentlig bare at indstille kameraet rigtigt.

Når man tager macro billeder går man gerne efter en høj blænde 8-16 er klar at foretrække på et dslr. Ved kompakt så kom endelig så højt op som muligt.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by _WHAT_
    Nu er billedet taget på blænde 2.8 hvilket er grunden til at det er ude af focus nogen steder. Det er egentlig bare at indstille kameraet rigtigt.

Når man tager macro billeder går man gerne efter en høj blænde 8-16 er klar at foretrække på et dslr. Ved kompakt så kom endelig så højt op som muligt.

Synes jeg har rimlig godt styr på mit kamera, men hvor ændrer jeg blænde ??
    Kaldes det evt. noget andet ??

• Det er din F værdi. Du kan kontrollere både den og lukketid i manuel eller blænden i av også lade kameraet selv regne på lukketid.

Originally posted by Wabbi

Kan sgu ikke finde ud af hvor man indstiller det, har et IXUS 50...

Ved så heller ikke om man kan på se smart ud serien af kameraer kan være det ligger gemt i en menu et sted tjek din manual.

Originally posted by Wabbi

Har tjekket manualen, hvordan plejer ikonet at se ud...?

Kender jo ikke lige til noget ikon drejer bare knappen om på M eller Av så kan jeg fixe det gælder også på mindre kameraer som f.eks. A serie og powershot serien.