Skød lige det her billede
[Blocked Image: http://img130.imageshack.us/img130/484/killerfly7kl.th.jpg]
Skød lige det her billede
[Blocked Image: http://img130.imageshack.us/img130/484/killerfly7kl.th.jpg]
Fint nok, men måske kunne du gøre farverne lidt mørkere? Bl.a. bladet, der er blevet mere utydeligt pga. solen, som ødelægger det en smule efter min mening.
Evt. også lade baggrunden få en smule mere blur end der allerede er. Og hvis du har Photoshop, prøv at bruge Sharpen-funktionen.
Fedt billede, dog en skam at detaljegraden på bladet falder på den nedre halvdel.
QuoteOriginally posted by Mikkel
Fint nok, men måske kunne du gøre farverne lidt mørkere? Bl.a. bladet, der er blevet mere utydeligt pga. solen, som ødelægger det en smule efter min mening.
Evt. også lade baggrunden få en smule mere blur end der allerede er. Og hvis du har Photoshop, prøv at bruge Sharpen-funktionen.
Ja, jeg har photoshop, og har bluret, og leget med farverne lidt i forvejen....
Men jeg synes også at det er syn at lave for meget om på billedet...
QuoteOriginally posted by Berleburg
Fedt billede, dog en skam at detaljegraden på bladet falder på den nedre halvdel.
Ja ved det, ærger mig også lidt...
Det ser rigtig godt ud fordi man kommer så tæt på fluen, mener også det samme som Berleburg, det irriterer mig en del
Jeg roder jo selv med makro fotografering, da jeg har en forkærlighed for det. Dette billede er skam også blevet rigtig godt.
Det er rigtig nok at fokus snyder lidt i bunden af billedet, men egentlig ikke noget der forstyrer mig. Nok fordi at jeg selv normalt har en del "blur" på mine billeder
Nu er billedet taget på blænde 2.8 hvilket er grunden til at det er ude af focus nogen steder. Det er egentlig bare at indstille kameraet rigtigt.
Når man tager macro billeder går man gerne efter en høj blænde 8-16 er klar at foretrække på et dslr. Ved kompakt så kom endelig så højt op som muligt.
en skam med fokuseringen som folk siger, ellers fint
QuoteOriginally posted by _WHAT_
Nu er billedet taget på blænde 2.8 hvilket er grunden til at det er ude af focus nogen steder. Det er egentlig bare at indstille kameraet rigtigt.
Når man tager macro billeder går man gerne efter en høj blænde 8-16 er klar at foretrække på et dslr. Ved kompakt så kom endelig så højt op som muligt.
Synes jeg har rimlig godt styr på mit kamera, men hvor ændrer jeg blænde ??
Kaldes det evt. noget andet ??
Det er din F værdi. Du kan kontrollere både den og lukketid i manuel eller blænden i av også lade kameraet selv regne på lukketid.
Det er din F værdi. Du kan kontrollere både den og lukketid i manuel eller blænden i av også lade kameraet selv regne på lukketid.
Kan sgu ikke finde ud af hvor man indstiller det, har et IXUS 50...
QuoteOriginally posted by Wabbi
Kan sgu ikke finde ud af hvor man indstiller det, har et IXUS 50...
Ved så heller ikke om man kan på se smart ud serien af kameraer kan være det ligger gemt i en menu et sted tjek din manual.
Ved så heller ikke om man kan på se smart ud serien af kameraer kan være det ligger gemt i en menu et sted tjek din manual.
Har tjekket manualen, hvordan plejer ikonet at se ud...?
syntes det er et fedt billede har heller ikke forstand på alt det der tekniske, så er ikke så kritisk
QuoteOriginally posted by Wabbi
Har tjekket manualen, hvordan plejer ikonet at se ud...?
Kender jo ikke lige til noget ikon drejer bare knappen om på M eller Av så kan jeg fixe det gælder også på mindre kameraer som f.eks. A serie og powershot serien.
Kender jo ikke lige til noget ikon drejer bare knappen om på M eller Av så kan jeg fixe det gælder også på mindre kameraer som f.eks. A serie og powershot serien.
Nå ja ok, tror ikke jeg kan ændre det, men du skal da have tak for hjælpen!!