Kathode rør til 230 volt ?

  • Goddaw !


    Mig og en ven har tænkt os at prøve og "gejle" værelset op.. :D Og dertil vil vil prøve og smide nogle kolde kathode rør diverse steder.. Vi har så tænkt os at købe nogen fra chippen, men de er jo til 12volt.. Mit spørgsmål er så om det på en eller anden måde kan lade sig gøre at slutte dem til stikkontakten ? Selvf. sikkert og uden for store omkostninger..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by FlowingLil
    http://www.dioder.dk jeg har set en del på hil anbefalde dem, men har dog aldrig selv prøvet dem.... Og lige lidt ot: I skal da nogle hvide kathoder under sengen, så det bliver en "flyvende seng" :))


    EDIT: Og det er self hol jeg mener :crazyeyes:


    Dem på Dioder.dk er lidt for pebrede sys vi.. Kender i ikke nogle andre sider hvor man kan købe gejl end Studiedata og Chippen ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by FlowingLil
    http://www.thansen.dk?


    De har ikke specielt meget.. Og giver ik så meget for det thansen kvali der.. :P


    Flere sider .. :D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • http://www.mm-data.dk
    De her lidt lys og sådan.


    Jeg tror godt I vil kunne tilslutte kathoder gennem en omformer, som former 220V AC til 12V DC.

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Quote

    Originally posted by Slammand
    http://www.mm-data.dk
    De her lidt lys og sådan.


    Jeg tror godt I vil kunne tilslutte kathoder gennem en omformer, som former 220V AC til 12V DC.


    Ja, men er sådan en ik pænt dyr ? Hvis vi nu f.eks. skulle have 6 kathode rør , så 3 transformere a 150 kr stykket..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • I kan sagtens købe omformerne ved T Hansen, har selv lavet noget med cc på værelset. Bare find et sted med billige cc rør, og så smæk en omformer på som evt. kan købes ved T Hansen :)

  • Quote

    Originally posted by Gokke
    I kan sagtens købe omformerne ved T Hansen, har selv lavet noget med cc på værelset. Bare find et sted med billige cc rør, og så smæk en omformer på som evt. kan købes ved T Hansen :)


    Fortæl mig lige hvor du har fundet den.. For kan ikke finde nogen omformer derinde.. Kun et eller andet til bilen og det kan jeg ik bruge til så meget.. :))

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Hvis i ikk gider købe en transformer, og i har en gammel PSU så brug den? Gem den væk bag noget på hylden ;)


    Jeg har lavet en PSU om så den ka tændes med en kontakt, istedet for at den skal være på et mobo.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Hvis i ikk gider købe en transformer, og i har en gammel PSU så brug den? Gem den væk bag noget på hylden ;)


    Jeg har lavet en PSU om så den ka tændes med en kontakt, istedet for at den skal være på et mobo.


    Lyder interessant.. Der kan jo også sluttes en del til.. Jeg ved ik helt hvordan man får den til at tænde andet end at det er noget med med to ledninger der skal forbindes på det stik der går på bundkortet.. Hvordan finder jeg ud af hvilket to det er ? Jeg har ikke manual nemlig og PSU'en hedder King Yes! (Nok ik noget man finder en manual til på nettet :)))

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Hvis det er en ATX strømforsyning kan du forbinde den grønne ledning med en sort/jord.


    Hvis det er en AT strømforsyning kan du søge på google.com

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing