Heyzor
Jeg har haft lidt problemer med at indsætte avatars etc. gennem tiden fordi jeg troede man kunne indsætte et billede man havde liggende på sin computer. Men nu har jeg brug for hjælp, for jeg har fundet et fedt avatar, men hvordan bruger jeg det? Eller.. Hvordan finder jeg et link til det bestemte avatar, er der ikke noget man kan gøre?
Hvis I ikke forstår mig, så skal jeg nok uddybe mig.
Hjælp til avatars!
-
-
nvm, fandt lige ud af at ImageShack også var en mulighed
-
Kan I se mit nye avatar nu? Spørger fordi jeg ikke er sikker på om den er uploaded rigtigt.
-
Originally posted by Morten
Kan I se mit nye avatar nu? Spørger fordi jeg ikke er sikker på om den er uploaded rigtigt.Yes yes, ingen problemer.
Men du kan nu sagtens bruge et avatar fra computeren.
[Blocked Image: http://img.alcoholic.dk/img/t/6_Untitled-1.jpg]
-
Originally posted by Macimuz
Yes yes, ingen problemer.
Men du kan nu sagtens bruge et avatar fra computeren.
Hvis jeg nu har et billede gemt under 'Billeder' og bare indsætter det, kan I så se det?
-
Hvis jeg nu har et billede gemt under 'Billeder' og bare indsætter det, kan I så se det?
Yup, det uploades til tweaks server
-
Nice, synes bare jeg fik at vide at man skulle uploade fra et link.
Macmiuz, kunne jeg egentlig få dig til at jeg hjælpe mig med at scale nogle avatars til tweak's maximum heigh/length hvis det var? -
Skiftede lige avatar igen, man finder en masse fede avatars til enhver smag på http://www.avatarity.com, den side kan jeg godt anbefale
-
Nice, synes bare jeg fik at vide at man skulle uploade fra et link.
Macmiuz, kunne jeg egentlig få dig til at jeg hjælpe mig med at scale nogle avatars til tweak's maximum heigh/length hvis det var?Hvis bare billedet er indenfor den grænse der er tilladt at uploade. Tænker her på kb, så skalere siden dem selv ned.
Vil selvf. være at foretrække de bliver skaleret ned i photoshop eller lignende, så de fylder mindre på serveren og giver kortere loadetid.
Hvis du engang bliver enig med dig selv om et billede, så smæk billedet på et af de mange uploadsteder på nettet. Og smid linket her, så skal jeg hurtigt fikse det
-
Hvis bare billedet er indenfor den grænse der er tilladt at uploade. Tænker her på kb, så skalere siden dem selv ned.
Vil selvf. være at foretrække de bliver skaleret ned i photoshop eller lignende, så de fylder mindre på serveren og giver kortere loadetid.
Hvis du engang bliver enig med dig selv om et billede, så smæk billedet på et af de mange uploadsteder på nettet. Og smid linket her, så skal jeg hurtigt fikse det
Jeg kan kun sige tak!
-
Jeg kan kun sige tak!
Så lidt du
-
Hvis bare billedet er indenfor den grænse der er tilladt at uploade. Tænker her på kb, så skalere siden dem selv ned.
Hey Macimuz.. :p
Jeg skifter mit avatar, fik lige en PM fra Kenny som har samme avatar som mig.
Men hvis du så kunne scale: http://img439.imageshack.us/img439/6195/rhino2xf.gif - for mig til 125*240 så ville du bare være zuper zød! -
Har ikke skaleret til den ønskede højde og bredde, da billedet bliver forkert. Altså næsehornet bliver noget høj/bred i det.
-
Har ikke skaleret til den ønskede højde og bredde, da billedet bliver forkert. Altså næsehornet bliver noget høj/bred i det.Ahh okay, np. Jeg takker for billedet!
-
Ahh okay, np. Jeg takker for billedet!
Det var så lidt
Tillod mig at gøre baggrunden gennemsigtig.
-
Hej...
Så det blev næsehornet du valgte Morten
også den fedeste IMO
Lidt OT:
Macimuz hva program bruger du, Photoshop, Paint Shop?
For vil meget gerne vide hvordan man gør baggrunden gennemsigtig?
Jeg er nemlig ved at lave noget med en hjemmeside hvor jeg godt kunne bruge detP.S. Morten du har PM
-
Originally posted by Kenny
Hej...Så det blev næsehornet du valgte Morten
også den fedeste IMO
Lidt OT:
Macimuz hva program bruger du, Photoshop, Paint Shop?
For vil meget gerne vide hvordan man gør baggrunden gennemsigtig?
Jeg er nemlig ved at lave noget med en hjemmeside hvor jeg godt kunne bruge detP.S. Morten du har PM
Jeg anvender Photoshop CS2 til håndtering af grafik.
Der er flere måder at gøre en baggrund gennemsigtig på i Photoshop. Dog skal det enkelte stykke grafik gemmes som GIF eller PNG, hvor gennemsigtigheden i PNG endnu ikke understøttes af Internet Explorer, så endnu foretrækkes GIF.
Ved næsehornet valgte jeg simpelthen bare lige at gøre baggrunden blå, dog for dette var muligt skulle næsehornet lige kopieres over i et nyt dokument, eftersom det i forvejen var Gif og den blå farve ikke lå i dens farver. Anyway, når næsehornet var blevet kopieret over i et nyt photoshopdokument, kunne jeg anvende blå som baggrundsfarver. Anvendte Paint Bucket til at fylde baggrunden ud med blå.
Der efter vælger du "save as for web" (mener jeg den hedder), herinde kan du i højre side vælge at gøre den blå farve gennemsigtig. Når du har gemt billedet, så skulle det gerne virke på http://WWW.
Sig til hvis jeg skal uddybe eller komme med nogle illustrationer. Tager måske lidt tid inden de kommer, da jeg lige er flyttet idag.
-
Du kan også markerer næsehornet, CTRL C og lave et nyt dokument hvor baggrunden er gennemsigtig, paste det ind der og save det som en gif
-
-
addh hvorfor kan jeg ikk uploade
[Blocked Image: http://img371.imageshack.us/img371/8930/lol0xr.th.jpg]