har jo meget lidt med bundkortet at gøre...bare det kan give strøm nok stabilt til rammene...det er CPUen på a64 der styrer rammene jo.......jeg har selv haft en 3700+ med en dårlig memcontroller....andre gange spiller bundkort/cpu/ram bare ikke sammen af uvisse årsager...det er også en del af charmen ved oc.
bedre overclocking af G.Skill 2*1gb ZX?
-
-
Så hvis jeg sætter den til 1.500 (kører 1.450 nu) så burde det kunne hjælpe på at få mine ram højere op?
Tror nu ikke jeg vil, da den allerede nu når 60 grader, men skal lige vide jo -
måske hjælper det..men det er ikke sikkert. og hvis den er 60 nu så er den allerede for varm, og du bør først og fremmest se at få noget ordentligt køling monteret....
-
Hvor vil du sige grænsen for A64 X2 er da? Der står jo 65-71 grader som max på AMD's side.
Ved stock blev den max 54 grader og det er vel fint nok?
De 60 grader har kun stressprime formået at presse den op til, skal det lige siges. -
mange bliver ustabile ved 65 grader og nogle lavere
-
min singlecore bliver så ustabil at en hård reboot er nødvendig omkring 62 grader.....så dualcores ligger nok i samme niveau da det er samme kerner.
-
Men du bruger vel det mobo som blev ristet af vand, eller?
Hvis det kun er stabilitet der er emnet her, så ved jeg det godt, og indtil videre har jeg ikke haft nogen problemer overhovedet.
Og måske kan vi herfra konkludere at mine sensorer viser for højt?Jeg må jo bare vente og se til der kommer spil der virkelig kan belaste comp i længere tid.
Den tid den sorg