Hvordan rengører du efter kølepasta?

• Hvor meget gør du ud af at rengøre efter kølepasta ?? :)

Der er jo en del grader for hvor meget folk går op i det...

Har selv to varianter, alt efter om det er en vigtig komponent:
    1) Nøjes med at tørre skidtet af med køkkenrulle

2) Den lidt mere hårdføre.
    - Aftørring med køkkenrulle.
    - Afspritning.
    - Slibning.
    - Aftørring med køkkenrulle med sprit på.
    - Sprit på profil.
    - Antændelse af spriten med lighter eller tændstik.

• Tørrer med køkkenrulle først, og derfor køkkenrulle med sprit..

Går ikke så meget op i graderne igen at jeg gider sidde flere timer med rengøring :P

• Jeg vil nu ikke anbefale afbrænding af spritten bagefter. Lad hellere spritten fordampe, da det ikke efterlader nogle sporstoffer. Afbrænding med tændstikker kan efterlade spor af svovl, ligesom afsvedne komponenter også kan forurene profilen.

EB

Originally posted by EdgarBaba
    Jeg vil nu ikke anbefale afbrænding af spritten bagefter. Lad hellere spritten fordampe, da det ikke efterlader nogle sporstoffer. Afbrænding med tændstikker kan efterlade spor af svovl, ligesom afsvedne komponenter også kan forurene profilen.

EB

Den største grund til jeg heller ikke vil gøre det.

Originally posted by EdgarBaba
    Jeg vil nu ikke anbefale afbrænding af spritten bagefter. Lad hellere spritten fordampe, da det ikke efterlader nogle sporstoffer. Afbrænding med tændstikker kan efterlade spor af svovl, ligesom afsvedne komponenter også kan forurene profilen.

EB

I know, derfor man antænder fra kanten, det er jo midten som er det vigtige :D

Originally posted by Han$en
    Beier det kan bare aldrig blive godt nok for dig hva? :D

hehe, plejer bare køkkenrulle og intet andet :D

Men evap har fået en sådanne omgang... - Psykopat aktivt ved jeg godt... (mener gassen i systemet er teeeemlig sprængfarlig ved den temp... - kritisak tryk på r404a mindes jeg at være temlig højt ved høj temp...)

EDIT:
    Uhm, har oxo lige bestilt for 10.000 kroners nyt HW hjem, never is enough.

Originally posted by M.Beier

I know, derfor man antænder fra kanten, det er jo midten som er det vigtige :D

Lad mig så i den forbindelse lige nævne at antænding af en tændstik kan sprede svovlrester i en radius af 15 cm. Hvis du ønsker at bruge den løsning frem for at lade spritten fordampe, så brug en lighter!

EB

• :$ :cheers:

• Aftørring af det værste med ren køkkenrulle - eftertørring med spritvædet eller isopropylalkohol vædet køkkenrulle.

Afbrænding er sådan ca det mest tåbelige jeg nogensinde har hørt, når sprit er så flygtig en væske som det er. Venter man 1 minut i stedet for at sætte fut til det, fordamper det og tager sporstofferne med i stedet for at efterlade affaldsstoffer og svovlrester på overfladen.

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

• bruger isopropylalkohol på en køkkenrulle da det fordamper lyn hurtigt

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

• når køkkenrulle er det værste med sprit på (isopropylalkohold) hvad er så bedre.. en klud eller?

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• Når der skal gøres rigtig rent bruger jeg min egen hjemmelavede blanding, bestående af 20% diesel olie og 70% sukkervand og 10% salt.

Ellers er det bare lidt køkkenrulle og sprit..