Ny computer til 10-12K

• Jeg kigger efter ny computer til 10-12K... Den skal først og fremmest kunne clockkes, og så skal den købes ved SHG, står bare og tænker på om de skal samle den eller jeg skal, er bare bange for jeg ikke kan finde rundt i alt det nye, jeg sidder nemlig lige nu med et ATA system og det er lidt anderledes ikk? Er det svære at samle et Sata 2 system?

Når men det jeg har fundet ser sådan her ud.
    http://img231.imageshack.us/my…ge=computerbilled36rv.jpg
    I skal ikke tænke på Hd og dvd-brændere, de bliver som de er... Det er kun de andre ting jeg skal vide om er okay, jeg har planer om jeg vil oc'e, så derfor har jeg valgt DFI mobo'et, ramene ser jeg som de bedste da det er Value for monny, og jeg går aligevel ikke op i at clockke ramene... Så hvad syntes i vil det være et fint system til de penge?

På forhånd tak.

(EDIT)

Skal lige siges at jeg ikke vil vente til det nye AM2 system udkommer, jeg får simpelthen ikke råd til det, og så meget går jeg heller ikke op i det.

• DFI er for erfarede overclockere.. Kender man det ikke er det døends pølse.. så er asus bedre men oc så lidt mindre

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• evt et abit da det også kan give volt i rimelige baner....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by hot_fifty
    DFI er for erfarede overclockere.. Kender man det ikke er det døends pølse.. så er asus bedre men oc så lidt mindre

jeg er enig ;)
    men hvis han ska ha DFI vil jeg ikke forslå Expert da det som sagt ligger til des navn at det er kun hvis man allerrede kender til de gamle DFI som SLI-DR og mindre at man ska ta det og KUN hvis man ka finde ud af at rode i bios fordig det ska virkelig tweakes før at det vil OC godt

• ja men jeg synes 10-12 k er meget nu når conroe snart kommer..

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• Okay... Hmm... Jeg vil ikke sige at jeg ikke er affaren, har overclockket meget i sin tid, jeg tænkte på det DFI mobo fordi, så slipper jeg for at købe et nyt når jeg vil overclockke... Hmm... Hva for et kan i så anbefale, det eneste der er vigtigt er at Vcore kan gå over 1.70 og Vdimm kan gå over 2.85 og man kan lege med rimelig mange timings... Og det skal købes hos SHG... Og det skal ikke være MSI, sådan et har jeg nu og vil ikke have det igen... Håber virkelig i kan hjælpe mig kender næsten ingen ting til de ny mobo's...

Mange tak for jeres svar.

(EDIT)
    Lige nu har jeg
    AMD 64Bit Socket 939 3000+ 1800Mhz@2430Mhz
    1Stk Crucial Ballistix 512Mb @ 220Mhz 2-3-3-8 1T 2.85Vdimm
    Geforce 6800 Softmoddet and oc'et (A1,16x1,6vp) 380 Core. 870 Mem. Score 4640 i 3dmark05
    80Gb Maxtor Lorte HD
    450Watt 18 Amp PSU.

Er DFI for svært for mig fordi den har så mange funktioner og er svært at samle? Kan godt være det bliver et problem med at samle den, men man skal jo lære noget nyt, tror ikke bios bliver et problem...

Hmm... Har kigget på de her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=141301 http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=148050
    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126077 er det nogle bedre Valg, når jeg ikke er affaren. Jeg har bare ikke så mange penge så kan ikke bare købe nyt mobo 1 halvt år efter, så derfor tænkte jeg på DFI, men i lyder til at have meget styr på det, så vil gøre det i siger... Men det bliver stadigvæk ikke et AM2 ;)

Nu har jeg fundet frem til det her http://img126.imageshack.us/my…ge=computerbilled41mj.jpg
    Jeg ved godt det stadigvæk er DFI, men det er ikke Expert mere så er det ikke okay? Som i kan se har jeg valgt ny cpu og nye ram, da jeg kan få den cpu og de ram til næsten samme penge så vil det ikke være det bedste, den Opteron overclocker også bedre en X2'eren ike? De er jo begge 2 dual-core ikk sandt? Vil gerne høre jeres vudering af det jeg har fundet nu.

• det kan der være mange gode grunde til det ikke vil...det er ekstremt kræsent med ram fx. chipset køleren larmer fra start og bliver kun værre efter kort tid hvis man er uheldig....der er ekstremt mange settings at vælge imellem, og de fleste aner jeg stadig ikke hvad reelt gør.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Okay (Fragman) Men det bliver det mobo, også hvis jeg skal bruge en hel uge eller mere for at få det til at køre, jeg vil jo aldrig lære noget hvis jeg tar det nemme hver gang. Jeg vil lige tjekke dem (nano) :)

• det er helt ok, bare du ved hvad du går ind til...jeg er en af dem der slap for ret meget bøvl med dem....bios skifte som det første, og så 2t til rammene fordi det var hynix chips...og da jeg så fik mine vx ram kørte det bare....indtil chipset blæseren gik i udu...så måtte jeg jo lave en selv......udover det.....så har det bare kørt derudad.....

• hvad er der med det? bundkortet skal have ekstra strøm for stabilitet...derfor skal man have en ordentlig psu og sætte alle stik i....

• Okay... Sådan et sidder der bare ikke på det mobo jeg har nu, men det er også noget gammelt noget. Den strøm forsyning jeg har valgt er også okay? Har hørt den skulle være utrolig stabil...? Har også hørt Enermax skulle være rigtig god, men den fås bare ikke på SHG.

• ja enermax er super

• min 12v ligger på 12,04 idle og 12,01 load.. perfekt.. min tagan lå 11,85 idle og 11,7x load

• hvis prisen er ligemeget så enermax Liberty 620W, men 500W er længe nok.. min kan sagtens trække vold oc cpu + 7900GT + nogle diske osv...

• Okay... Sad faktisk lige og kiggede på den http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=161351
    Og den her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=173549
    Hvad for en er bedst. Kan godt lide man selv kan bestemme hvor mange kabler der skal være, altså på Enermax Liberty Series 620Watt... Hvis jeg nu skal vælge mellem den og SeaSonic, hvad for en skal jeg så vælge?

Nu har jeg valgt og det bliver føgene

AMD Opteron 165, 1.8GHz, Socket 939
    DFI LP UT NF4 Ultra-D, nForce4 Ult, S939
    G.Skill HZ DDR500, 2x1024MB - 3-4-4-8
    NEC ND-3550, DVD±RW, Black
    ThermalTake VA3000SWA, Silver
    Zalman CNPS 9500 LED, Multi Cooler
    Asus EN7900GT/2DHT/256M, PCI-E
    Seagate 7200.9 300GB, 16MB, SATA300
    Enermax Liberty Series ELT620AWT

Hold fast jeg glæder mig, nu må jeg bare håbe jeg for råd, men mon ikk :)

• joda....det ser vildt nok ud, men der er jo helt nyt på vej......m2 socket for det første som man allerede kan få i div udenlandske forretninger. og intels yonah (core duo) som det er lidt svært at finde gode bundkort til, og så den kommende conroe.....så du skal regne med meget stor afskrivning på det ret hurtigt.