Skal du køre med Vista når det bliver released ?

• DRM er noget krap, er da kun forde andre firma'er ikke retter sig efter det digitale signatur som skal værer lavet til vista for at microsoft siger ok for at de har kigget på filen/programmet/driveren så det passer 100% til systemet så det ikke laver lort i deres programering..

Systemet vilde kører meget bedere, hvis alle gjorde det fra starten af..

Allerede nu har nvidia, creative og mange andre firma'er allerede laver deres ting om så det kører bedere på vista..

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

Rettet en gang, sidst af Meinder ().

Originally posted by købkøb
    Synes det er sjovt hvordan folk altid er bange for deres "privatliv" på deres pc... Og er bange for at hele verden ka se det ene og andet og at der er dit og dat...

Ka godt være du er ligeglad med privatlivets fred, men det er jeg og mange andre squ da ikke... Der ka da sagtens ligge sensitivt materiale, også selvom det ikke er ulovligt...

F.eks. nøgenbilleder af kæresten - det er da fuldt lovligt, men da vist ikk liiige noget man sådan giver videre

• tjaa. jeg tror også jeg venter lidt :) og så når jeg endelig skal have det, så skal der sgu også købes en ny IBOOK som er bygget på intel.

både MAC OSX Samt WINDOWS Vista på en computer :D det bliver lækkert :D

Originally posted by KarGa

Ka godt være du er ligeglad med privatlivets fred, men det er jeg og mange andre squ da ikke... Der ka da sagtens ligge sensitivt materiale, også selvom det ikke er ulovligt...

F.eks. nøgenbilleder af kæresten - det er da fuldt lovligt, men da vist ikk liiige noget man sådan giver videre

Ja men tror du selv på at de går ind og kigger i folks små pc'er? Og hvorfor ser folk kun det dårlige i DRM... Der er da mange gode ting i det... Det kan da godt være man ka misbruge det... Men man ka jo misbruge alting?

Jeg glæder mig til at se de muligheder DRM og vista giver... Har hørt ret så mange planer fra store firmaer om det...

Edit: Altså tror i alle folk er ude efter jeres ting? :)) IMO virker det lidt paranoia, tror sq der kommer 10 gange så meget godt ud af det... Specielt når man ser på det fra firmaets side...

Ja men tror du selv på at de går ind og kigger i folks små pc'er? Og hvorfor ser folk kun det dårlige i DRM... Der er da mange gode ting i det... Det kan da godt være man ka misbruge det... Men man ka jo misbruge alting?

Jeg glæder mig til at se de muligheder DRM og vista giver... Har hørt ret så mange planer fra store firmaer om det...

For det første aner man ikk om en eller anden render ind og kigger... og det er altså ikke okay, at man ikke kan have sensitive oplysninger (f.eks. sine bankoplysninger eller andet, der IKKE må falde i andres hænder!) på sin pc

Derudover er tanken om at man måske har en person der kigger en over skuldrene ikke særlig rar... imo ihvertfald

• Nævn de gode ting ? Self kræver filmindustrien DRM i en eller anden form for at de vil frigive deres film så folk kan leje dem på nettet, men skal det være MS der udvikler det..
    Dårligt eksempel, men Sony installerede rootkit på ens pc når man hørte en af deres cd'er. Netop derfor stoler jeg ikke specielt meget på noget når det kommer til produkter hvor film- / musikbranchen har haft noget at sige, de er efterhånden så desperate over deres "ever-failing" salg af film og musik..

Originally posted by Marquis

Nævn de gode ting ? Self kræver filmindustrien DRM i en eller anden form for at de vil frigive deres film så folk kan leje dem på nettet, men skal det være MS der udvikler det..
    Dårligt eksempel, men Sony installerede rootkit på ens pc når man hørte en af deres cd'er. Netop derfor stoler jeg ikke specielt meget på noget når det kommer til produkter hvor film- / musikbranchen har haft noget at sige, de er efterhånden så desperate over deres "ever-failing" salg af film og musik..

Som imo skyldes deres syge priser og griskhed...

Originally posted by Marquis

Nævn de gode ting ? Self kræver filmindustrien DRM i en eller anden form for at de vil frigive deres film så folk kan leje dem på nettet, men skal det være MS der udvikler det..

Ja men det var jo netop skjult godt og grundigt.. Når nu der er så meget åben tale om det i vista er det lidt mere "kendt" end det med sony...

Men også spil salg over nettet, film, musik bare det hele... Og tror det blir MEGET bedre integreret i Vista...

Og hvis i synes film og musik er for dyrt så er i da IMO lidt for nærrige :P Et nyt album koster 140,- og enda lidt billigere over nettet og i netshops... Og en DVD film koster 200,- fra ny... Hvis det er for meget... Tja... Folk har idag flere penge end nogensinde... Specielt os danskere... Så kan slet ikke se at folk brokker sig over et par 100 kroner... Så tror bare det er ulovligt DL der påvirker det i stor stil...

Ja men det var jo netop skjult godt og grundigt.. Når nu der er så meget åben tale om det i vista er det lidt mere "kendt" end det med sony...

Men også spil salg over nettet, film, musik bare det hele... Og tror det blir MEGET bedre integreret i Vista...

Og hvis i synes film og musik er for dyrt så er i da IMO lidt for nærrige :P Et nyt album koster 140,- og enda lidt billigere over nettet og i netshops... Og en DVD film koster 200,- fra ny... Hvis det er for meget... Tja... Folk har idag flere penge end nogensinde... Specielt os danskere... Så kan slet ikke se at folk brokker sig over et par 100 kroner... Så tror bare det er ulovligt DL der påvirker det i stor stil...

Det kan godt ske folk har flere penge end tidligere, men der er faktisk en stor gruppe mennesker der ikke har råd til at kaste 150 kr. efter en cd - mig selv bl.a. Derudover, så bliver musikken faktisk også dårligere og dårligere. Det sker endda også, at cd'erne er befængt med diverse skrammel der kun forhindrer folk i at lytte til musikken.

Jeg bruger ikke mine penge på dyrt tøj eller nyt hardware - de går til husleje, mad, bøger, transport m.v.

Men jeg har det fint med at nøjes med netradio og køb af de enkelte sange jeg virkelig gerne have, men DRM gør det til en pestilens at købe musik online. Man har jo rent faktisk købt et produkt, som man alligevel ikke har rettighederne til. Det holder jo overhovedet ikke!

• Det er netop derfor jeg glæder mig til at de integrerer det ordentligt i vista, så forhåbentlig blir det ikke en forhindring ligesom idag...

Men det med at musikken blir dårligere er jo bare smag og behag... IMO er musikken kun blevet bedre... Det kan godt være der er 2000 gange så meget dårligt musik men der er måske 200 gange så meget godt musik... Og der er jo INGEN der tvinger dig til at købe dårlig musik...

Og hvis folk havde råd til det for 10 år siden(Hvor prisen var den samme men folk havde færre penge) så har de også råd til det idag... Hvis du hellere vil bruge dine penge på noget andet er det jo dit valg... Men sådan er det jo...

Du syns måske det er okay, at software giganter tjener sindsygt på at sælge deres produkter til overpriser?

Bare se f.eks. amerikanske musikere... de har jo mere end man overhovedet kan ønske sig... :boxed:

Når man tænker på hvor let det er at spytte en plade ud, så burde det altså ikke være 150 kr værd...
    Muligvis hvis man nu fik noget ordentligt, men taget i betragtning alt det gylle der bliver produceret nu om dage (Muligvis fordi der er for mange penge i den branche..?) så gider jeg squ ikke betale 150kr for et album, der højest indeholder 1-2 nogenlunde numre

Det værste er dog stadig software branchen... det er også dem der tuder mest på verdensplan imo (måske lige ud over danske musikere)

• Jeg vil købe vista hvis:

- SP1 er udkommet til det
    - det er mega godt og stabilt
    - man kan få noget anti-snage ting med (i stil med xp antispy)
    - hvis det holdes nede på en fornuftig pris
    - man ikke får en eller anden stiv svensker i telefonen som skal hjælpe dig med at aktivere...
    -og at det ikke tager så herre lang tid at aktivere

Jeg vil skide på ophavsret og hente og cracke det hvis:

- SP1 er udkommet til det
    - det er sådan la la med stabilitet og prestige
    - der er tweaks, hvormed man kan skjule at der er cracked
    - hvis det er sindssvagt dyrt...
    - ... og ikke er de penge værd.

nu skal i ikke begynde at flame mig for et sige noget om downloading og cracking, for jeg har sq flere grunde til det... Jeg gider sq da ikke give 1500 kr. for et styresystem der sutter røv og giver BSOD hvert 5. minut eller hver gang man vil spille minestryger (måske overdrivelse, men godt eksempel)

og i må da indrømme at i nok er enige med mig i nogle a punkterne ovenfor

og mange skider faktisk på ophavsretten osv. netop af de grunde.

Hos microsoft kan man heller ikke få support med en cracked windows xp, men hvem gider deres såkaldte "support", man får en eller anden der mumler som en gammel narkoman i den anden ende som man fatter hat af... endnu en grund.

det kan godt være at producenterne tuder, men det er mange gange deres egen skyld. Tag fx. nogle af de nyere spil... de satser for meget på grafik, og ikke nok på holdbarhed og gameplay IMO. Og hvem gider måske at give 450kr. for et spil der kan klares 100% på et par timer eller 4.

Dog kommer der da stadig titler der satser godt på begge ting fx. Oblivion, som er meget stort og grafisk flot på samme tid... fuldt ud alle penge værd

et spil der så spiller for meget på grafik kunne fx. være doom3. For meget grafik (det er flot lavet, ja) og for lidt "kød"

se nu en gammel klassiker, Tetris for eksempel. Grafik er 2d, men det har ligesom en eller anden magisk evne til at man kan blive ved og ved og ved med at spille. Et godt eksempel på at grafikken ikke spiller en stor rolle, selve spillet er simpelt, kan programmeres helt uden shaders og den slags og kan tilmed findes gratis på internettet.

Mange nye spil og programmer er IMO "ukomplette" fordi producenterne selv laver et spil eller program, der er alt for fokuseret på en eneste ting.

musikbranchen? hvorfor anstrænger de sig med at lave flere millioner cd'er, pga. mp3 afspillere, itunes og online salg af mp3-filer er jo også med til at gøre det af med cd salget.
    De må acceptere det, cd'erne er ved at dø ud, fremtiden er nettet
    og efter hvad karga siger, så er det da også mere besparende og praktisk at kunne hente de 1-2 nogenlunde ok numre og så betale en 10'er for de to numre, i stedet for at skulle købe en cd fuld med 15-20 numre, hvor kun de to er gode.

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Ja det kan da godt ske at Sony havde prøvet at dække det lidt til, men det er er stadigvæk et rootkit vi snakker om! Du er er godt klar over hvad ordet rootkit betyder. Imagine at oplysningerne om hvordan man kom i kontakt med en pc, hvor en sony cd havde været afspillet på, kom i de forkerte hænder. Hvis du siger at du ikke har noget imod at have et rootkit på din pc skider du direkte på dit eget privatliv og sikkerhed.
    Om musik og film er for dyrt er jo subjektivt. Jeg synes det er, tror jeg har købt 2 cder de sidste mange år, synes ærlig talt ikke der har været andet end crap, crap og crap. Og det med netmusik, baah, indtil de tager sig sammen og dropper al det fis med wmv og jeg skal komme efter dig i en helt latterlig åndssvag dårlig kvalitet, så hopper jeg ikke på den vogn. Jeg vil have den samme kvalitet som jeg ville få ved at købe en cd..

Ps. Du har stadig ikke nævnt de gode grunde der, købkøb !?

• Men du synes så at vi skal have sådan noget halv kommunistisk styre? Eller hvad? Det lyder lidt sådan siden sådan en amerikansk musikker sælger flere millioner album på verdensplan så skal den person vel have de penge som de har aftalt... Det ka være de får %'er af solgte albums... Og så er det da bare TOTALT fair... Nøjagtig ligesom fodbold det er da også latterlige priser... Men bare se HVOR mange mennesker der ser dem... Så synes SLET ikke det er unfair...

Det er jo bare smag og behag... Synes musikken er blevet bedre og bedre med tiden... Og det fedeste ved det er IMO at der er SÅ meget udvalg... Hvis du kun kan lide 1-2 sange per album så tvivler jeg på du havde det anderledes for 10 år siden... Altså jeg ved ikke hvilke sangere og albums du taler om der var så gode dengang som bare er blevet dårligere idag?

Og til det med netshops så ka du købe .mp3 i fin kvalitet over apple's Itunes... Og som per stig sagde idag så har en gennemsnits dansker 44000,- mere per år i hænderne end han havde for nogen år siden... At man så hellere vil bruge sine penge på noget andet pga man synes 7.50,- er ALT for meget for en sang så er man ALT for nærrig...

Og tiger: Yep du må for min skyld downloade alt det du vil og cracke... Jeg håber så bare at du blir taget for det og får en kæmpe bøde... Så ka du nemlig lære ikke at stjæle fra andre folk... Bare pga det ikke LIGE passer dig 100%... Hvis du ikke synes det er værd at købe så synes du åbenbart heller ikke det er værd at bruge...

Og de gode ting er feks at man kan købe/leje film online... Købe spil eller leje spil online, meget færre forhindringer når man køber musik online... Ligesom burger siger er der så fandens mange restriktioner idag pga det ikke blev planlagt 100% fra starten af XP's tid...

Jeg tror at Vista blir det største gennembrud og løft i internet handel... Og bare i det hele taget internettet... Jeg tror virkelig der kommer gode ting ud af det...

Og selvfølgelig er jeg da ikke ligeglad med mit privatliv... Jeg synes da det var svineri at luske det ind på ens pc på den måde... Men som sagt tror jeg det blir meget mere integreret i Vista... Netop pga der er så meget samarbejde og tale om det...

Så lige PT vælger jeg at se positivt på det... Altså du ka også risikere at der er en der hacker sig ind på din PC hvis du har internet... Derfor har du det stadig? Der er altid en risiko... Synes bare ikke man skal begynde at se på det som dommedag allerede nu... Jeg tror der kommer mange gode ting ud af det ;)

Edit: Jeg har ikke selv købt ret mange albums, men det er netop det der med at der kun er en håndfuld GODE sange på et album... Men så har jeg købt en masse musik over nettet osv... Og synes sq det er ok... Man ka brænde det, smide det på sin Ipod og høre det på PC'en... Så mere har jeg ikke brug for... Men ellers er der jo efterhånden mange Greatest Hits album som jeg synes er ret fede... Genial idé, har også lånt en smule musik af søster :) De har et tons af album så har da lånt nogen få sange der... Men synes ikke musikken er blevet dårligere overhovedet... Synes ikke der er ret mange albums fra 80'erne eller 90'erne hvor mere end 5 sange er gode... Sådan er det også idag... Men der er så også bare MANGE flere albums hvor der kun er 1-3 fede sange på... Men synes det er fint... Man ka bare vælge dem man synes er bedst.. Ellers er der ofte sådan nogen opsamlings album...

• Du svarer stadig ikke på, hvad de gode ting ved DRM er købkøb..
    De fleste kunstnere tjener ikke ligefrem kassen på deres musik, de får måske et par procenter af det samlede pladesalg. Resten snupper pladeselskab, managers af forskellige arter osv osv.
    Jeg ønsker ikke at benytte Apples ellers fine musiktilbud iform af itunes pga. 1. Itunes stinker. 2. Jeg er meget imod C.R.A.P. ( Content, Restriction, Annulment and Protection )