Godt priest build?

  • heysan...


    har lagt mærke til at der er et par stykker herinde der har en 60 priest så vil bare lige spørge til råds... bruger atm det her build... ville i lave noget om? hvis vi nu siger at spirit er et must og så gerne et højt healing output... har brugt point i spiritual healing i stedet for mental agility fordi jeg sjældent bruger renew og mest gheals... snakker self pve spec :dance:


    råd/kritik pls :)

  • tjaa ville nu bruge FH mere og Renew - de to spells er guld være. En GH kan bruges men kun hvis det er tid til det, ellers tager den alt for lang tid at caste.


    Går med dette build lige pt


    http://www.wowhead.com/talent/?bVghszVoZfxtzc0V

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • puha.. jeres builds er Weird... :S IMO


    Til 20/40man Raids.. bør et godt build se mere sådan ud


    25/25/0
    http://www.wowhead.com/talent/?bxgGcV0oZfttc00V


    hvis i vil ha en forklaring på hvorfor.. så sig til.. og jeg skal gå dybere ind i det.
    det er det build jeg bruger på min Priest. Dog har jeg 5 i Mental Strength da jeg have en overgang meget lav intellect pga. mana regen gear.
    http://wow.allakhazam.com/profile.html?933360


    EDIT : damn gammel profil, har skiftet neck og head siden.. well updaterer den så snart jeg kan.

  • [quote]Originally posted by Gurk
    puha.. jeres builds er Weird... :S IMO
    quote]


    tjaa det var ellers en gammel tråd du fandt der


    [quote]Originally posted by Gurk
    Til 20/40man Raids.. bør et godt build se mere sådan ud


    25/25/0
    http://www.wowhead.com/talent/?bxgGcV0oZfttc00V
    quote]


    tjaaa det 25/25/0 du har lavet ser da også en smule underligt ud - men det er jo en smagssag og der er ikke nogen der er mere korrekt end andre jo. Vi er normalt 5-7 præster i vores raids og vi har stort set alle forskellige builds for at få et mere varrieret setup end bare 7x præster med samme build. Desuden har vi normalt minimum 1 shadow priest med ved siden af, da det guild jeg er i ikke har nogen faste talentbuilds.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • post 1 til hans build .
    Wand Spec. er intet værd, hvor i mod "stun, fear resist" er guld værd, pvp som pve.


    Inspiration er også godt. både i små grupper og i store raids. da det giver op til 25% mere armor ved crits.


    post 2
    ja næsten det samme til dig også. dog har du taget mental strengt det er også godt, som jeg også har haft før. men nu hvor min mana pool er steget, vil jeg skifte den til mental agility, da du vil få det samme ud af din mana, ved at instant spells koster mindre. husk på at mental strengt ikke giver til +%crit. da den er 10% mere mana og ikke intellect.


    Nogle vælger også power imfusion, men jeg må sige. Kan slet ikke se hvad man skal bruge den til som priest i et BWL raid. Jo det skulle da lige være at lave en Macro til en udvalgt mage/lock som så kan gøre det mere skade.


    At bruge den på en Renew eller en FH/GrH holder ikke. En renew måske. Men så skal man spamme dem løs mens men har PI på og så tømmer man bare sin mana pool. Bruger man den på en GrH hvis man healer maintank, så vil der være enten 1-3 druids, 4-6 shamans eller bare en af de andre præster som når at smide en heal før man får smidt den ind og den ryger lige lukt ind som Overheal. og skaber udnødvendig aggro.


    Laver man derimod et build bygget på +healing, så er ens Renew ens hver gang. som jeg ligger nu har jeg rundt regnet +730healing og mine renews tikker ca. 384 pr heal. en rank 10 renew ligger på normalt 1000 over 15sek. med de +730 giver det jo så 1730, det er godt 2xFH og Renew er jo så smart de healer ikke når personen er på 100% ergo = 0 overhealing.


    håber det gav lidt mening.

  • Quote

    Originally posted by Gurk
    post 2
    ja næsten det samme til dig også. dog har du taget mental strengt det er også godt, som jeg også har haft før. men nu hvor min mana pool er steget, vil jeg skifte den til mental agility, da du vil få det samme ud af din mana, ved at instant spells koster mindre. husk på at mental strengt ikke giver til +%crit. da den er 10% mere mana og ikke intellect.


    du behøver skam ikke lære mig om hvordan healing virker eller priest talents.....


    desuden skaber overhealing ikke aggro ;)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by dkwolf
    du behøver skam ikke lære mig om hvordan healing virker eller priest talents.....


    desuden skaber overhealing ikke aggro ;)


    Overhealing ikke skaber aggro. kan du så fortælle hvorfor at nå en tank bliver overhealet af en priest at denne så tager aggro fra encounter ? vi snakker f.eks BWL boss

  • Quote

    Originally posted by Gurk
    Overhealing ikke skaber aggro. kan du så fortælle hvorfor at nå en tank bliver overhealet af en priest at denne så tager aggro fra encounter ? vi snakker f.eks BWL boss


    hvis en tank er på 6000 ud af 7500 hp og du så healer ham for 2500hp så får man kun aggro for de 1500hp som han rent faktisk manglede, de sidste 1000hp du overhealede skaber ikke mere aggro. At du så har toppet aggro meteret med de 1500hp har været nok til at blive target.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Hej Dude.. har selv en imba priest.
    Du skal kaste circle og renew og stacke op med flash heal og derved kaste prayer of healing af, naar du har 3 stacks, simpel rotation, og giver dig en hps paa 8/10 k. Ved saa ikke med dit gear

  • Quote

    Hej Dude.. har selv en imba priest. Du skal kaste circle og renew og stacke op med flash heal og derved kaste prayer of healing af, naar du har 3 stacks, simpel rotation, og giver dig en hps paa 8/10 k. Ved saa ikke med dit gear


    Tråden er fra 2006...