Smerter i halsen

  • Ja, så skulle jeg lige kigge mig i spejlet, med en lommelygte. Gule pletter på mandlerne. YES! HALSBETÆNDELSE! JUBII!


    Fucking bakterier. Jeg burde ikke have forladt mit hjem for at købe det computerspil (Joker bare, jeg kommer nok ud :)))

  • Quote

    Originally posted by Madsass
    Ja, så skulle jeg lige kigge mig i spejlet, med en lommelygte. Gule pletter på mandlerne. YES! HALSBETÆNDELSE! JUBII!


    Fucking bakterier. Jeg burde ikke have forladt mit hjem for at købe det computerspil (Joker bare, jeg kommer nok ud :)))


    Hvis du har gule pletter på mandlerne er det muligvis hæmolytiske streptokokker. Sådan nogle kan gå i blodet og give en masse komplikationer såsom blodpropper i hjernen, betændelse på hjerteklapperne, nyresvigt m.m.


    Du spiller hasard med dit helbred ved at blive ved at ignorere det !


    Det ville være rigtig smart at søge læge .

    Eller ses vi måske? (jeg arbejder på en intensiv afdeling)


  • Hehe, godt humor :))


    Og ja, KAN DU SÅ KOMME TIL LÆGEN MADSASS :boxing:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Quote

    Originally posted by niller
    Jeg ville nok kraftigt søge læge hvis du har 41 i feber, kan ikk lige huske det men jeg mener det er ca. 43 så dør du vidst er kk sikker men mener det er sådan..


    alt over 41 skal man søge læge med.


    Over 42 grader feber og man kan pådrage sig varig hjerneskade


    over 46 i feber dør man af


    såfremt en omgang feber varer i mere end 3 dage skal man søge læge, uanset hvor høj feberen er


    Det kunne se ud som om immunsystemet er kommet ud for en række vira og bakterier det ikke er vant til, diverse præperater kan hjælpe.


    Cola er godt at drikke i det hele taget mens man er syg, men man må helst ikke indtage mejeriprodukter, disse kan komme til at ligge og gære nede i maven, og derved give mavekramper, opstød m.m.


    colaen skal helst være coca cola, da det til først blev brugt som medicin mod bl.a maveproblemer, depression m.m.
    pepsi blev til først lavet som læskedrik, og har ingen medicinsk virkning


    hvis der kommer flere sygdomsforløb inden for en kort periode (mindre end 2 mdr.) så er det et tegn på at der er problemer med immunsystemet, kontakt din læge i sådanne tilfælde.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Coca-cola indehold oprindeligt extrakt af kokablade. Det var derfor det hjalp
    mo depression.
    Idag er det imidlertid kofein der er tilsat, i så små mængder at 1,5 liter cola svarer nogenlunde til en kop kaffe. Kedeligt trip.
    I dag bruger man cola til transplanterede patienter, der har meget kvalme pga. bivirkninger af immunosupressiv medicin. Det kræver imidlertid at man også SPISER NOGET RIGTIG MAD..... Ellers irrtiterer det bare maveslimhinden og får endnu mere kvalme.


    Situationen med kvalme efter lang tids sygdom er helt almindelig og skyldes som ofte at man ikke får spist, men lever af kaffe, sodavand og piller. Det er hård kost for slimhinden.

  • Quote

    Originally posted by humpeligimp
    Situationen med kvalme efter lang tids sygdom er helt almindelig og skyldes som ofte at man ikke får spist, men lever af kaffe, sodavand og piller. Det er hård kost for slimhinden.


    Lyder ikke helt forkert i mine ører - lå med influenza i 1½ uge og jeg havde det sg* underligt med at spise en hel uge efter, hvor jeg selvom jeg havde appetit og havde sådan en underlig kvalme.

  • Hexokain(sugetabeleter(kan ikke stave :s) håndkøb) virker helt findt HUSK dog max 2 om dagen, de er lokal bedøvende de andre der ikke er bedøvende virker ikke... Jeg tager sådan en om dagen(2 hvis det er slemt) og drikker meget the, plejer at være over dagen efter (:

  • Quote

    Originally posted by LatZ
    Hexokain(sugetabeleter(kan ikke stave :s) håndkøb) virker helt findt HUSK dog max 2 om dagen, de er lokal bedøvende de andre der ikke er bedøvende virker ikke... Jeg tager sådan en om dagen(2 hvis det er slemt) og drikker meget the, plejer at være over dagen efter (:


    Der er kommet en ny ting istedet for Hexokain. De hedder Mucoangin. Og jeg fik dem lige idag.
    De ser ud til at hjælpe, men HOLD KÆFT hvor de smager dårligt. Jeg tror du kan sammeligne det med at sutte på 5 stk. hermesetas.
    Føj!

  • Quote

    Originally posted by humpeligimp
    Coca-cola indehold oprindeligt extrakt af kokablade. Det var derfor det hjalp
    mo depression.


    Lidt off-topic men coca-cola har ALDRIG indeholdt kokablade. Det er en skrøne.


    Til topic:
    Jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor man spørger om sådan noget herinde, og ikke bare går til lægen med det. Jeg render heller ikke ned til min læge hvis jeg ikke kan få mit nye grafikkort til at virke.
    Du risikerer bare at der sidder en eller anden hypokonder (som mig) og ender med at bilde dig ind du er blevet spedalsk.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor man spørger om sådan noget herinde, og ikke bare går til lægen med det. Jeg render heller ikke ned til min læge hvis jeg ikke kan få mit nye grafikkort til at virke.
    Du risikerer bare at der sidder en eller anden hypokonder (som mig) og ender med at bilde dig ind du er blevet spedalsk.


    Det kan jeg såmænd godt svare dig på. Jeg spurgte også efter råd til hvad jeg kan gøre for at lindre min synkesmerte, og fik da både dumme og gode svar.
    Så jeg forstår ikke din forvirring. Det her er jo et offtopic forum.

  • Quote

    Originally posted by Madsass


    Det kan jeg såmænd godt svare dig på. Jeg spurgte også efter råd til hvad jeg kan gøre for at lindre min synkesmerte, og fik da både dumme og gode svar.
    Så jeg forstår ikke din forvirring. Det her er jo et offtopic forum.


    Ja nu må du endelig ikke misforstå mig. Jeg har slet intet imod off-topic tråde. Som du selv siger, så er det jo off-topic sektionen.
    MEN lige med heldbreds problemer har jeg bare meget svært ved at forstå at man ikke søger hjælp hos en der er uddannet til at klare den slags ting.
    Du betaler vel skat (eller har gjort, eller kommer til det), så hvorfor ikke benytte sig af sin læge?

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Ja nu må du endelig ikke misforstå mig. Jeg har slet intet imod off-topic tråde. Som du selv siger, så er det jo off-topic sektionen.
    MEN lige med heldbreds problemer har jeg bare meget svært ved at forstå at man ikke søger hjælp hos en der er uddannet til at klare den slags ting.
    Du betaler vel skat (eller har gjort, eller kommer til det), så hvorfor ikke benytte sig af sin læge?


    Hehe, nogle gange er erfaringer fra enkelte personer bedre end lægers. Det er jo ikke sikkert at læger selv har prøvet det de udskriver recept / beder mig om at købe i håndkøb.
    Så hvis der er nogle herinde der f.eks. havde prøvet noget godt til at lindre smerten med, så kunne de jo dele deres erfaringer.


    Forstår du min pointe? :)


  • Har/havde det præcist på samme måde her i foregårs. Men tog en tur til Blokhus på Beachbar , og så blev det hele da lidt bedre :)

  • Quote

    Originally posted by Madsass


    Hehe, nogle gange er erfaringer fra enkelte personer bedre end lægers. Det er jo ikke sikkert at læger selv har prøvet det de udskriver recept / beder mig om at købe i håndkøb.
    Så hvis der er nogle herinde der f.eks. havde prøvet noget godt til at lindre smerten med, så kunne de jo dele deres erfaringer.


    Forstår du min pointe? :)


    Haha, er det en joke?


    Jamen jeg spørger sku også altid herinde, før jeg henvender mig ved mekanikeren. Tænk nu hvis min bil fejler noget som mekanikeren aldrig har prøvet. Jesus christ...

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Forslag: La' os få en sygdoms-sektion. [Blocked Image: http://www.chatitaliachat.it/serpe/nuevas/164.gif
    Her kan der så snakkes om bumser, ømme muskler, halsbetændelse, vokseværksproblemer osv. i den stil. [Blocked Image: http://www.chatitaliachat.it/serpe/msn/69.gif]


    Eller en sektion der hedder: "Bentzins Brokkehjørne". Ups, det burde jo være titlen på forummet.


    Carlsen >
    Nej, jeg joker ikke. Jeg har tit været ude for at jeg har fået noget anbefalet hos lægen som ikke virkede, men så fik jeg af vide af en af min mors veninder hvad der hjalp, og det virkede sgu.

  • Ærlig talt, tag en lille sludder med lægen, især hvis man er syg i mere end 3 uger.
    Og alle goofyerne her siger jo også at der er noget galt med hæmoklpyl propyl analen :))


    Ved godt at det ikke lige er helt det man har lyst til, men du kommer ikke til at fortryde det ;)