7900GT Vmod findes (Virker)

  • Quote

    Originally posted by Porre_kaj
    tænkte om det mod virker til ALLE 7900gt'er? eller om der er forskel på producenter


    Det virker på alle kort ja, bare gå igang du :D jeg er super glad for mit hardmodd!! dog står comp. stille for tiden da mit mobo er til RMA.. :(


    Mvh Mads :T

  • Hey.


    Jeg har fulgt med i denne tråd siden den startede, og ville lige sige tak til alle der har give informationj omkring 7900 GT.


    Mit System:
    3500+ AMD 64 @ 2,5Ghz
    Asus A8N-SLI Deluxe
    1GB Kingston HyperX DDR 3500
    Samsung 244T TFT skærm


    Nu har jeg så fået købt et selv.
    XFX Gefore 7900GT M470 std 470@685
    hvilket gav 7950 i 3Dmark 05 (std settings)


    Derefter smed jeg min Zalman VF 900 på, og OC'ede med ATI tool
    Det gav 8900 3Dmark05
    Ati Tool 530@800


    Til sidst har jeg lavet 1,4 V Core mod på den.
    Det gav 9800 3Dmark05
    Ati Tool 625@850



    Så det er det jeg kan presse ud af mit, mends det forbliver 100% stabilt.
    Under load ligger den på 58 grader.


    Jeg er godt tilfreds :) måske er det ikke verdens hurtigste, men det da tæt på std. GTX


    ~JohnnyGoofy~

  • nice johnny.. er dit rev. 2 udgave?

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Ja rigtig godt gået johnny, så må vi håbe det kommer til at funke mere end en uge, har du prøvet med 1.5 moddet ? Men det køre self fint nu, så mon ikke også det bedst at lade det være som nu.

  • Hov ja, jeg kom da lige til at se at det var lidt problemer med en chip som bliver for varm på (XFX?) 7900 GT'erne...


    Men nu må vi se, jeg har ingen chips som er mere end håndlune..


    Nej har ikke prøver med 1,5...og jeg har besluttet mig at jeg er godt til freds med det jeg kører med.


    Så jeg regner ikke med at prøve noget højere.


    ...hvor ser man revision?


  • Du burde gerne kunne se om det er rev. 2 på kassen eller kortet, måske manualen.

  • Ver A.1


    Så jeg går ud fra det er en etter.


    Men jeg har ingen problemer haft med den, så jeg tager ikke sorgerne på forskud =)


    EDIT:
    Jeg har læst at man kan teste efter fejlen ved at køre Deep Freeze testen i 3dmark 2006 nogen gange i træk, og se efter grafik fejl.


    Heller ikke her fandt jeg nogen (6 gange)...

  • UPDATE: Ja jeg må jo nok give folk ret i der er noget galt med 7900 GT serien. Efter og have læst en del på forskellige forums, kan jeg se at Voltage regulatoren på 7900 GT'erne bliver for varm.


    Regulatoren er en ISL6549, og må max kører med 70 grader. Men den kører 80-82 grader (især på OC'ede kort).
    Problemet fremkommer især som en hyle tone når kortet er under pres.


    Jeg testede lige mit kort mends den var OC'ede, og ganske rigtig der var en hyle tone.


    Tonen er der både ved std timing og OC'et.


    Desuden har især XFX/eVga mange RMA sager med 7900 GT'eren da de har mange pre OC grafikkort.


    Jeg har valgt at bestille et sæt zalman gfx ram kølere hjem(lige som dem til VF 900), så jeg kan få kølet den chip, da jeg i bund og grund er oven ud tilfreds med grafikkortets ydelse, OC og pris.


    Når jeg har fået køleren på, laver jeg en burn test med "Deep Freeze 3D Mark 2006" som kører i loop i et godt stykke tid, f.eks 2 nætter.


    Men får jeg problemer, eller føler mig utryk ved gfx'et ender det nok med en fortrydelses ret...


    men nu må vi se =)


    ~JohnnyGoofy~

  • ikke hvis du har moddet den....etisk set bør man så selv tage skraldet, men hvad de ikke ved, har de self ikke ondt af.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Egentlig vil jeg give dig ret, men det jo ikke mit mod det har forudsaget noget....mit gfx kører strålende, men 7900 GT serien har åbenbart problemer med deres voltage regulator....så det er også noget som forkommer på de kort som kommer overclocked fra fabrikken (som mit gør)

  • Her er mine OC resultater, jeg har også 7900GT med VF900 på og kølere på alle chips og en 80mm blæser over kortet:


    - 7900GT:
    1,2 VOLT @ 554mhz Core
    1,25 VOLT @ 590mhz Core
    1,3 VOLT @ 645mhz Core
    1,35 VOLT @ 645mhz Core
    1,4 VOLT @ 685mhz Core
    1,5 VOLT @ 700mhz Core
    1,55 VOLT @ 715mhz Core


    Mvh Mads :T