Udsagn fra folk uden forstand på PC'er


  • Har ikke været i Merlin i et stykke tid. Kunne være man skulle derned og få et billigt grin.
    :)

  • Et par gode fra min egen mor:
    Jeg fik brændt min gamle harddisk af, og hun siger følgende:


    "Det er da også bare fordi du skal clocke den så meget hele tiden" selvom jeg har forklaret hende 30 gange at en harddisk ikke kan clockes :ph34r:


    Jeg købte så en ny SATA disk, men manglede lige et floppy drev til raid driver etc, og hun siger:


    "Så har du igen bare brugt 500,- uden at have forstand på det. Enhver kan jo regne ud at den ikke passer i din computer når du ikke kan bruge den"
    Men den kom vi så over efter jeg viste lidt forskel på stik osv. og viste hende stikkende på bundkortet :D

  • Den med at computeren er skærmen er for gammel... Også min "harddisk" som de kalder hele spanden...


    Vi var engang i en shop på falkoner allé og så kørte der en pc med plexi kabinet, der kørte 3dmark01 på den, med MEGA mange artifacts... Så vi sagde det til ham og at det nok var varmen, men han var 200% at det var da bare en driver problem... Det havde de haft flere gange og de skulle bare geninstallere PC'en og genstarte den så var det problem løst indtil den gjorde det igen... :roller:


    Ellers så er der også den med TDC teknikeren som man lige har ringet til og sagt at ens internet ikke virker, "Jamen hvis du går ind på vores hjemmeside"... Har oplevet det 3 gange nu :))

  • Så sent som tidligere i dag..


    Min mor havde købt et eller andet online og betalt med Dankort, hendes computer stod tændt efter, hvilket den ikke plejer. Gik da hen og spurgte hende hvorfor den stadig stod tændt, (så siger hun fandme, hold godt fast) "Jamen, jeg har lige købt noget online så de skal jo lige have tid til at trække pengene i". 8o
    Hvorefter jeg først blev helt tavs og tænkte godt igennem "er det min mor?" , bagefter var jeg færdig af grin :))

  • Quote

    Originally posted by Aqu
    Så sent som tidligere i dag..


    Min mor havde købt et eller andet online og betalt med Dankort, hendes computer stod tændt efter, hvilket den ikke plejer. Gik da hen og spurgte hende hvorfor den stadig stod tændt, (så siger hun fandme, hold godt fast) "Jamen, jeg har lige købt noget online så de skal jo lige have tid til at trække pengene i". 8o
    Hvorefter jeg først blev helt tavs og tænkte godt igennem "er det min mor?" , bagefter var jeg færdig af grin :))


    Så er det man elsker mødre med computere :)
    Jeg har brugt(spildt) utallige timer med min mor og hendes computer.

  • Quote

    Originally posted by sam


    Så er det man elsker mødre med computere :)
    Jeg har brugt(spildt) utallige timer med min mor og hendes computer.


    Puha, så er jeg ikke den eneste :T

  • Quote

    Og så har han sagt at en hdd slet ikk har noget at gøre med FPS når man spiller... by god, der var det lige før jeg blev gal på ham....


    ehm..
    Jeg giver ham nu ret.
    Det har intet med harddisken at gøre i FPS :$
    Harddisken tænker
    Den udarbejder ikke FPS.
    Det har vi grafikkortet til.


    Så om harddisken er på 1 rpm eller 15000 rpm så det stadig hvor hurtig den tænker.
    Har intet med FPS at gøre :P

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB


  • Tænker :boxed:
    Den husker. Som sådan har den ikke noget med FPS at gøre - men er dn for langsom får man lag på grund af datamangel. Men det vil nærmere være i perioder, og ikke som sådan hele tiden eller konstant.

  • For en del år siden skulle jeg købe et lydkort, fandt så creative's Aw64 men der var flere modeller. ville så gerne vide hvad forskællen var på et Aw64 pnp og et Aw64 valum?? Svart lød så fra teknikkeren der flere faver i det der PnP kort. Ja så