Matematik program

  • Hej... Jeg har lige fået min bærbar som jeg skal bruge i skolen.
    Men jeg har brug for et program til at skrive matematik på, jeg synes ikke word og excel er særlig godt, jeg vil gerne ha et hvor alle de matematiske tegn ligger klar, og hvor man har lidt mere frihed.
    Man skal også helst kunne lave et rigtig divider tegn. I ved en streg mellen nævner og tæller, men ikke sådan så man skal lave det i 2 linier.


    Jeg håber i forstår hvad jeg mener da jeg er rimelig stresset. Har en matematik opgave til imorgen og jeg kan simpelthen ikke holde word ud, og jeg gider ikke bukke under og skrive i hånden, der er jo en grund til at jeg har købt en bærbar :)


    Mvh - Christoffer

  • Forstår 100% hva du mener og programmet der opfylder dine fantasier er Mathcad


    Vi har det på vores bærbare på HTX og det virker 1000000% super :D



    Uendeligt mange muligheder og er genialt sat op.



    Desværre tvivler jeg på det er gratis - Men hvis du virkelig har brug for det så der jo ikk andet at gøre end at købe det :)



    EDIT: Googlede mathcad og man kan gratis downloade version 8 her:
    http://www.vollversion.de/download/mathcad_8_1751.html


    Dog er det vist en gammel version da vi selv kan få 11 på skolen, mener jeg det er.


    MEN - det giver jo en fornemmelse af hvad programmet kan og måske viser det sig at være nok til dit forbrug :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Har du brugt equation i word eller bare skrevet?


    Ellers er det nu ret godt til bare at skrive opgaver ind.....

    Asus P5B Deluxe Wifi-AP
    Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.0 Ghz [333*9]
    Mushkin 2x1 Gb DDR2 @ 667 mhz/ 4-4-4-10
    Asus x1900xt 512mb @ std. Clock
    Wester Digital WD2500KS 250 Gb HDD
    Silverstone st60F 600 Watt
    ViewSonic vx922
    Lian Li Pc-7b SE
    Logitech Z-5500


    Scores:
    3dMark06: 6173; 3dMark05: 12200; SuperPi 1M: 16.906

  • Til at skrive formler og andet gøgl i Word ka du bruge Equation Editor.. Det ligger i word


    Men hvis du leder efter et helt program til at lave afleveringer i og søger frihed, så sku LaTex være skide godt til det ;)

  • Tak for de hurtige svar... Jeg kan ikke lige downloade nu..


    Men hvor ligger equation editor? Jeg kan simpelthen ikke finde det, og det hjælper ikke at søge.. Jeg har ellers det nyeste word og proofing tools.

  • Højreklik ved pilen og så ned i tilpas.... Mener ikk man ska installere det.. men er ikk sikker.... Sku jeg ikk....


    [Blocked Image: http://img464.imageshack.us/img464/6921/jep3wr.th.jpg]
    http://img464.imageshack.us/img464/6921/jep3wr.jpg

    Asus P5B Deluxe Wifi-AP
    Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.0 Ghz [333*9]
    Mushkin 2x1 Gb DDR2 @ 667 mhz/ 4-4-4-10
    Asus x1900xt 512mb @ std. Clock
    Wester Digital WD2500KS 250 Gb HDD
    Silverstone st60F 600 Watt
    ViewSonic vx922
    Lian Li Pc-7b SE
    Logitech Z-5500


    Scores:
    3dMark06: 6173; 3dMark05: 12200; SuperPi 1M: 16.906

  • Ved ikke om det er noget der kan bruges til noget som helst. Men jeg har sår'n et program der hedder "Graph" (taaadaaa :D) som kan lave en graf ud for en funktion. Synes selv det er forholdsvis smart :D


    Kan så godt være du er lidt ligeglad :))

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  • Det kan vælges fra eller til ved installation... Men hvis man bare vælger minimum så kommer det ikke med ;)


    Men gør som ghost viser på det billede der - sådan gør jeg selv
    Ellers gå ind i Indsæt -> Objekt og find Microsoft Equation 3.0 (Ved ikk om der er flere versioner...) og tryk ok :)