1700+, bundkort der holder igen?

  • Hej..


    Jeg har lige smidt en 1700+ under en mach II, 1700+'eren er ikke af en vildere god stepping, men løber alligevel en 2350mhz i kræet,... (200*11 1:1 atm)...
    Kan det være mobo der holder igen for et clock, er et NF7-S 2 eller noget deromkring...


    Probes er pænt fucked, den siger +4 til +30 i bios, afhængigt af vcore, og det luftkølede chipset er 15 i mit 19.8 graders varme lokale :pokey:

  • Først og fremmest skal du ikke tage dig af måleren til CPU'en da det er en måler som sidder på bundkortet midt i soklen. Det giver et forkert billede af hvad selve kernen er.


    Men jeg må da indrømme at 2.350 MHz ikke er specielt meget under en MachII. Den burde kunne gå 2.500 MHz hvis den har en rellativ god stepping, og den burde kunne klare en 2,1 Vcore uden problemer så længe du har kompresser derpå.


    Dog kan det se ud som om der kunne være dårlig kontakt mellem kernen og køleren? Høj temperatur og skuffende OC, men der er andre faktorer ud over kontakten der har en indflydelse på dette.

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Hey, jeps, der er varme fra bagsiden iform af et varmelegeme, men installeret noget abit EQ, en sagde 208 grader, kan det ikke være det samme som på DFI kort, at de starter ved 255 ved -1 grad, og det derved er -48 grader på CPU? - er en modded mach II, og er jo en low-W CPU...


    men jah, 2300mhz (10,5*200) er sq ikke alverdens, har bemærket at det er pænt afhængigt af chipset-V, men 1.7v er simpelthen maximum, kan det fixes med anden bios eller skal der loddekolbe til???


    Tilgengæld imponerende at en så gammel CPU alligevel laver 45 sekunders superpi :)


    EDIT: Jeg har slebet kobberklodsen på evap'en... :) Den fik lige et slag af 60 kornet sandpapir efterfulgt af 240 kornet for at skabe en pæn overflade, der er god kontakt til CPU, da jeg har valgt ved et lag, at ligge sealstring udenpå kit istedet for imellem.... - Apropos sealstring, hvor kan man bestille det henne nutildags?? - Kunne godt bruge en rulle mere..

  • Sealstring er AAALT for dyrt. Autobranchen bruger det og de betaler langt mindre ;)
    Jeg ved ikke hvad de klader det dog :(
    Anyways. Jeg ved ikke om du husker det, men jeg kan kun få ca 100-200 mhz mere ud af min axp under mach. Den vil ikke 2300 tror jeg. Men spi vil den nok mere. Jeg ved ikke om det var mobo eller cpu selv der stoppede der. Mere vcore hjalp nada - men det så heller ikke ud til at skade før et vist punkt, hvor jeg tror psu stoppede. Det var et sted mellem 2.1 og 2.2 v :)
    Det kan dog også være mobo. Strømdelen virkede lidt varm.
    NF7-s2 er ikke ret godt. NF7-S v2 er derimod nice. Men så vidt jeg har set ser strømdelen på s2 ret fesen ud.
    Jeg ved ikke helt mht temp. Jeg tror den læser dem fra cpuens diode og ikke fra socket. Fra tbred og frem har AMD indbygget termisk diode i cpu. Også i Duron aplebred, som svarer til.


    Angående mods må du selv søge. Men find lige helt præcist ud af hvad boardet hedder og kig derefter. Til AN7 er der ikke, og jeg kunne forestille mig det samme er tilfældet for NF7-s2.

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Apropos sealstring, hvor kan man bestille det henne nutildags?? - Kunne godt bruge en rulle mere..


    Hvad vil du give?


    jeg har noget liggende sammen med et socket a monteringskit der aldrig kom i brug eftersom den mach jeg engang for længe siden købte, var defekt...


    Jeg har også 3 socket a cpu'er liggende med vildt gode steppings, de mangler desværre bare lige et hjørne eller 2 alle sammen :(

  • Sealstringen kunne bestemt have interesse, er sygt mange kits med til denne jeg købte af Pejsen :)


    Anyhow, fundet ud af hvad der var galt, den er sq ikke så vild med FSB på 200+, og vidste man skulle køre 1:1, og ram vil 220mhz med den givne vdimm :P


    Kører 196*12 nu :)

  • Quote

    Originally posted by Try-this
    Booooring.....


    Min 1700+ kunne klare 2,5ghz med køling i form af 70 liter vand i et akvarie :))


    Min 1800+ kan køre M. Beier's hastighed på luft, hvis det skulle være. Den bliver varm, men det er muligt.

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Oki :)
    Er en sk0d CPU jeg har fundet mig :\ - Var en ud af tre, semp0rn 2500+ mener jeg den ene hed, så en 2100+ og en 1700+ :D


    Anyhow, det virker perfekt som jukebox mens jeg venter på at få mit næste mobo så jeg kan lave en rigtig computer.... :) - Lyden fra laptop er super ufed kontra et audigy 2 ZS


    EDIT: Hmm, kommet til at springe den over, men på titlen kan jeg gætte mig til hvad det drejer sig om, venter lige lidt :)

  • Er det ikke et Abit NF7-S Rev. 2 du har, eller er det blot et Abit NF7-S2?


    Hvis det er først nævnte, har det den bedste onboard lyd nogen sinde sat på et bundkort. Soundstorm er utrolig :D


    Her er nogle relevante links, hvor overclocking omkring Abit's bundkort bliver omtalt samt de varme MOSFETs: http://www.h2okoeling.dk/?site=forum/forum&id=7

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

    Rettet en gang, sidst af Slammand ().

  • Quote

    Originally posted by Slammand
    Er det ikke et Abit NF7-S Rev. 2 du har, eller er det blot et Abit NF7-S2?


    Hvis det er først nævnte, har det den bedste onboard lyd nogen sinde sat på et bundkort. Soundstorm er utrolig :D


    Mm, er det første, og lyder temlig godt, men audigy 2'et er nu en kende bedre... :)
    However kan jegi kke helt beslutte mig om jeg vil sætte det til, ka' lige ta' et billede af setup imorgen, forklare hvorledes...


    BTW: Til venstre for socket, DAMN komponenterne bliver varme, har smidt en 120mm fan på :S (den forhindre også kondens på evappen på samme tid... - apropos evappen, er ved at undersøge mulighederne for at få skiftet skidtet ud med en chilly1 evap med tilhørende isolering... Bedre temps, ingen sealstring..)