att: asetek vapochill micro brugere.

• Har lige installeret denne køler - Ultra Low Noice modelle, på min nyindkøbte Amd 3800+ X2 procssor E4 stepping...

Idle temp: 45 grader
    Max temp: 60 grader pt. kører max stability test og den har kørt i 20 minutter nu.

Sammenlignet med testen på hardwareonline, er det da helt rablende galt... prøvede i 1 min at clocke til 2400 Mhz, det gav 80 grader ifølge min bios.

Kan jeres Vapochill Micro dreje rundt på processoren, når i har spændt den helt fast ?

Ifølge manualen skulle der til mobo'et følge de 2 skruer som man sætter køleren fast med i den originale monteringsramme, dem har jeg ikke til mit mobo' så fandt selv 2 skruer og de sidder så vidt jeg kan se perfekt.. men temp'en.. undrer mig MEGET..

• Det mener jeg ikke den skal kunne, nej, der sidder sårn en arm, den skal passe i en buleting i holddown kittet... - Længe siden jeg har brugt min, men mener det var sårn det foregik :)

Originally posted by M.Beier

Er på iforvejen..

det ved jeg godt, men ikke desto mindre er det faktisk muligt at tørre det elendige snask af og bruge noget andet :) ...

• bare for at være sikker; du har sat den så den går opad ikk? så blæseren blæser ind i PSUen.. bare for det er en del af køleprincippet.. den skulle være skod hvis man sætter den så den peger nedad..

//Out - EcoPa

Originally posted by EcoPa
    bare for at være sikker; du har sat den så den går opad ikk? så blæseren blæser ind i PSUen.. bare for det er en del af køleprincippet.. den skulle være skod hvis man sætter den så den peger nedad..

//Out - EcoPa

Afhænger helt af blæser hastigheden om det har nogen betydning i praksis... - Har det ikke for de fleste, men ja, op mod PSU er selvf. det bedste...

Men du kan lave en hurtig lille test, føles "radiatoren" 4-60 grader varm?? - For skal den hvis din temp er så varm som du siger :P

• Jeps, den vender rigtigt, så luften også bliver delvist blæst ned på NB'en, og puster luften igennem ribberne, og opad' og at punktet når gassen bliver varm, vil gå op på det højeste punkt på køleren, for at blive kølet af....

Har også haft den afmonteret, for at sikre mig at køleren har fysisk kontakt med CPU'en og den er også god nok.. desværre..

Ved sgutte lige hvad jeg kan gøre mere.. mangler et mirakel her.

Radiatoren er ikke engang håndlun.... ?

• Hvis jeg var dig ville jeg afmontere køleren een gang til.

Tørre AL kølesnask af, og på med noget ordentligt, og så KUN et lille riskorn, eller ja, en lile bitte klat. Det eneste det skal er at fylde de bitte små huller ud som er i overfladen på køleren og cpu'en, der skal ikke være et lag af kølepasta imellem.

• Jeg har samme problem og har oprettet en tråd inde på aseteks supportforum i eftermiddags. Her blev der foreslået at bruge [URL=http://support.asetek.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=9&nav=0,2]denne[/URL] løsning for at opnå bedre kontakt. Jeg vil afprøve det i morgen og se om det skulle virke - hader bare at gøre IHS og køler ren for gammel pasta :D

(\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

Originally posted by Wind Diesel
    Jeg har selv noget lignende i tankerne, evt. montere den plade jeg har fra min Zalmann løsning, under bunden... men.. ja. så skal skidtet jo ud alligevel....

Vil prøve det i morgen.. det er HELT galt nu, efter jeg havde skilt den af 3. gang.. nu ligger temp'en på 65 i idle... :-(

kan du ikke tage et billede af din cpu og bunden på køleren efter du har taget den af? ... hehe... uden at du rører ved kølepastaen, så kan vi nok bedømme om du bruger for meget eller for lidt hehe :P

• Ja du har da lavet et eller andet helt galt da du monterede dyret.
    Min 3800+ ligger på 36º idle og 55º efter to timers prime på begge kerner og det er med 2660mhz@1.5v på core.

Jeg har monteret min så den blæser bagud i kabinettet og det virker perfekt.

• Problemet er den CPU monteringsramme der følger med til et AsRock 939dual mobo !
    Der er enkelte på nettet der har haft samme problem på det mobo' da der ikke er et monteringsstykke til at sætte på bagsiden af bundkortet.

Jeg prøver iaften at genbruge det fra min zalmann kølerprofil, den burde passe til formålet... !

Afhænger helt af blæser hastigheden om det har nogen betydning i praksis... - Har det ikke for de fleste, men ja, op mod PSU er selvf. det bedste...

Men du kan lave en hurtig lille test, føles "radiatoren" 4-60 grader varm?? - For skal den hvis din temp er så varm som du siger :P

Jeg kan garantere dig for det har en betydning for ALLE som bruger Vapo Micro, idet køleren slet ikke virker hvis du peger den nedad.

Det er nemlig ikke en heatpipe, men en thermosyphon, som har den fæle egenskab at den er MEGET afhængig af tyngdekraften for at lede den kondenserede væske retur til kølehovedet.

Blæserens pusteretning er også defineret i instruktionerne til køleren, så den bør heller ikke ændres.

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

Ups :P

Anyhow, kørte med min ved bundkortet i vandret position, gik udemærket.

Hvis du havde "lagt" comen ned(ligesom en deskop-com), så microen pegede lige op i luften, får man vel det bedste udbytte.. :) og visa vasa.. :) hehe.. det er derfor den ahr knækket i det hele taget, så man kan benytte den i towers..

//Out - EcoPa

• Jeg prøvede at gøre som Asetek foreslog for DFI boards, og det virkede. Min load temp er gået ned til 46 fra 59 grader. Hurra for det og så'en

(\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

Rettet en gang, sidst af SarC ().

• Me 2 - har netop afsluttet operationen.. Idle 37 grader lige nu.. og har OC'et den lidt.. så alles wunderbar.... Hvis jeg dog bare havde overvejet at søge på Dual939+Vapochill Micro på google, inden jeg købte.. men næææ nej...

Derudover fik jeg lige 1500 kr. i rabat på 60.000 km service på bilen idag, så nu skal jeg sgu' have et 7800GT kort til at følge glædesrusen med..

Men 1000 tak for deltagelsen alle sammen.... tweak.dk er da for SEJ !