OC af CPU og 6600GT

• Nu har jeg jo lige leget med OC af min P4 2,4 og mit 6600GT (Galaxy tech).
    Mine resultater indtil videre kan ses her:

Overclock med 3dmark result

Men jeg vil jo egentlig gerne have at vide hvad andre har kunne gøre med deres 6600GT og/eller deres P4 CPU'er.

Ved godt mit hardware er lidt outdated :) og jeg er rent faktisk nødt til at overclocke for at holde min FPS oppe i CS :(. Men håber at der stadig er nogen der ude der leger lidt med sådant noget "gammelt" hardware.

• Jeg sidder stortset hver dag ved min computer som er nedenunder. Og ligesom dig er jeg nød til at overclocke for at holde ydelsen oppe, så jeg absolut ikke skal spille i laveste indstilling.

Men som jeg ser på dine screenshots er det svært at overclocke mere især på processeren. P4 2,4 nåede omkring 3,2-3,3 GHz hos de fleste.

Har du nået grænsen for grafikkortet? Kommer der flimmer? Er det ustabilt?
    Hvis det ikke gør det, har det stadig mere potentiale. Hvis temperaturen når over 70 grader i load, synes jeg det er på tide at stoppe.

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

• Har ikke noget flimmer eller artifacts endnu var ikke sikker på hvor varm den måtte blive gfxkortet.
    Mit ligger på 58 i load, så må prøve lidt mere, hvad clocker du med, jeg bruger reg tweak men den siger overclock failed hvis jeg presser citronen mere

Originally posted by Blade
    Har ikke noget flimmer eller artifacts endnu var ikke sikker på hvor varm den måtte blive gfxkortet.
    Mit ligger på 58 i load, så må prøve lidt mere, hvad clocker du med, jeg bruger reg tweak men den siger overclock failed hvis jeg presser citronen mere

Jeg bruger selv RivaTuner, som jeg personligt synes er bedst, ihvertfald til nVidia-kort. Det har mange flere funktioner end f.eks. coolbits har.
    Hvis du havde et ATi-kort er det ATiTool du skal gå efter. (ikke tilfældet)

Jeg anbefaler at du hæver frekensen i intervaller af 2-3 MHz af gangen på hhv. core og RAM, og mellem hver hævning, tæsker du igennem en 3DMark01 SE Naturescene, som kræver en del af grafikken.

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

• tager sq sin tid... jeg ville tage max hvad den kunne teste og så trappe ned hvis den failer i 01 nature...

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• reset bios...ram er normalt ikke så nemme at brænde af på den måde :)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.