Jeg har lige fået sådan et sæt ind ad døren idag.. 2x1GB pc4000..
De virker bare ik så godt med mit mobo..
Er der nogle der ka komme med et link til en bios jeg ka prøve som måske ka fixe poblemet?
Mvh Mads
Jeg har lige fået sådan et sæt ind ad døren idag.. 2x1GB pc4000..
De virker bare ik så godt med mit mobo..
Er der nogle der ka komme med et link til en bios jeg ka prøve som måske ka fixe poblemet?
Mvh Mads
spørg Connectors herinde.. han har godt nok SLI-DR men samme ram.. forsøget vær
623-1 bios sandsyneligvis......men der KAN altså godt være lidt probs med dem...hvad volt giver du dem?
2,8.. men comp. fryser bare når jeg gemmer bios.. og så ska resetter før der sker noget igen..
Mvh Mads
se om du kan nå at fyre 2.9 på dem og sætte dem til 2T (cpc disable/enable) hvis de så stadig ikke vil ja så er der et problem.....se om du kan få dem testet i en anden maskine evt...nye ram er ikke nødvendigvis fejlfrie desværre. men bundkortet er jo ret kræsent med ram.
jeg har DFI UT SLI-DR Expert som er en helt anden bios end de andre DFI kort men ta og hent denne her det er den best bios du ka få til alle de andre DFI NF4 bords http://www.rgone.net/biosdownload/704-2BTA.zip
Jeg har fået liv i dem nu..
704-2BTA har jeg lagt på..
Jeg har kun leget lidt.. ram @ 265mhz 3-4-4-8 jeg håber på 300+ mhz ved samme timings og 2,8volt..
Mvh Mads
godt men du ka godt smide dem på 3.3.3.8 2.8v også er det bare frem af mine ka lige klare ca 310fsb ved de settings
med min tidligere 3700+ med drømme mem ctrl (xxBYx) rendte mine 3-3-3-8 295mhz ved bare 2,6v.
nu (opteron 170) render det 285mhz ved samme vdimm.
jeg bruger FX60TEST1(bios), som jeg har bedre resultat med end med den officielle FX60 bios.
men mads er dine stænger aktivt kølet? micron chippen bliver sindsyg varm selv ved lav vdimm, jeg har flået heatspreader af mine og de bliver kølet med en 80mm og en 92mm blæsere.
hvad er dine sub og alpha timings i bios? prøv følgende:
200 (1:1)
cpc ena
3
3
8
3
7
13
2
2
1
3
3120
auto
ena
auto
0
8
normal
5
auto
ena
16x
7x
dis
og vdimm 2,7v godt med køl! så bør 290mhz være en smal sag hvis ellers din cpu har en god mem ctrl.
QuoteDisplay MoreOriginally posted by mag|c
med min tidligere 3700+ med drømme mem ctrl (xxBYx) rendte mine 3-3-3-8 295mhz ved bare 2,6v.
jeg bruger FX60TEST1(bios), som jeg har bedre resultat med end med den officielle FX60 bios.
men mads er dine stænger aktivt kølet? micron chippen bliver sindsyg varm selv ved lav vdimm, jeg har flået heatspreader af mine og de bliver kølet med en 80mm og en 92mm blæsere.
cpc ena
3
3
8
3
7
13
2
2
1
3
3120
auto
ena
auto
0
8
normal
5
auto
ena
16x
7x
dis
og vdimm 2,7v godt med køl! så bør 290mhz være en smal sag hvis ellers din cpu har en god mem ctrl.
ved 2,8volt og en 80mm blæser på fuld knald kunne de ikke de der indstillinger-- ved 290mhz..
jeg kører 291,2 3-4-4-8-12-256 ved 2,8volt nu.. og jeg er ik helt sikker på om det er stabilt..
Mvh Mads
QuoteOriginally posted by Vigilant
Jeg har fået liv i dem nu..
704-2BTA har jeg lagt på..
Jeg har kun leget lidt.. ram @ 265mhz 3-4-4-8 jeg håber på 300+ mhz ved samme timings og 2,8volt..
Mvh Mads
WTF??
-2 er da for low latency??
-1 for TCCD, eller husker jeg helt galt..
Vil mene 3-3-3-8 er optimale til de ram der, ihvertilflæde hvda jeg har læst af, men kan være jeg husker galt... - Men Mads, 2*1GB ram på A64, shame on you
- 300mhz+ skal du ikke regne med, synes at huske 308mhz 32M stabilt er det højeste de har ramt, men er en gammel statestik though, men 290 mhz er nok mere realistisk
ved 2,8volt og en 80mm blæser på fuld knald kunne de ikke de der indstillinger-- ved 290mhz..
jeg kører 291,2 3-4-4-8-12-256 ved 2,8volt nu.. og jeg er ik helt sikker på om det er stabilt..
Mvh Mads
har du prøvet at sætte multiplyeren ned til fx 9?
3-4-4-8 er ikke mere stabilt end 3-3-3-8 for mine stænger.
QuoteDisplay MoreOriginally posted by mag|c
cpc ena
3
3
8
3
7
13
2
2
1
3
3120
auto
ena
auto
0
8
normal
5
auto
ena
16x
7x
dis
nu ved jeg godt at min bios er lidt anderledes men hvis jeg tager af dem der ser mit sådan ud for at de ka nå 310fsb
cpc ena
3
3
8
3
auto
auto
auto
auto
auto
auto
auto
auto
auto
auto
auto
auto
normal
auto
auto
auto
auto
auto
auto
2.8v på ram
QuoteDisplay MoreOriginally posted by Connektors
nu ved jeg godt at min bios er lidt anderledes men hvis jeg tager af dem der ser mit sådan ud for at de ka nå 310fsb
cpc ena
3
3
8
3
auto
auto
auto
auto
auto
auto
auto
auto
auto
auto
auto
auto
normal
auto
auto
auto
auto
auto
auto
2.8v på ram
Prøv begge at sætte til:
Fastest istedet for normal, bør gøre en forskel, 16 clks tilmed...
Og der hvor i har "13" - der skal enten stå "12" eller "15" - "12" anvendes normalt for at få stabilitet... "15" yder reelt bedst, men forårsager ofte en markant nedstigning i max stabil speed..
3120 tref... - Hmm, kan ikke huske om det er den samme, kan huske den hedder noget med 3xxx - Men 200mhz 15.x us, man finder den i A64-Tweaker, rækkefølgen er den samme som i bios dvs. er det nr.7 fra toppen, så er det også nr.7 fra toppen i bios..
mine andre ram røj til RMA fordig at de hade stået på fastest så det vil jeg ik gøre igen
læste så da jeg fik mine tilbage fra RMA at på DFI street frarådede de også at man sku IKKE sætte dem på fastest det er derfor at de futter af efter ca 2mdr
QuoteDisplay MoreOriginally posted by M.Beier
Prøv begge at sætte til:
Fastest istedet for normal, bør gøre en forskel, 16 clks tilmed...
Og der hvor i har "13" - der skal enten stå "12" eller "15" - "12" anvendes normalt for at få stabilitet... "15" yder reelt bedst, men forårsager ofte en markant nedstigning i max stabil speed..
3120 tref... - Hmm, kan ikke huske om det er den samme, kan huske den hedder noget med 3xxx
- Men 200mhz 15.x us, man finder den i A64-Tweaker, rækkefølgen er den samme som i bios dvs. er det nr.7 fra toppen, så er det også nr.7 fra toppen i bios..
3120 er 200mhz 15.6us
auto på idle clks giver 0016 på 1gb ballistix stænger.
fastest eller fast = hænger ved post
trc 15 giver IKKE bedre performance ... hvert fald ikke her, så skal jeg ned i 11 men så ryger stabiliteten.
Fastest gør blot at samarbejdet mellem ram og CPU går hurtigere
hmm, trfc 15 bør give bedst performance, troede sq det var ens for alle ramklodse hva' det angår..
Er du sikker?
Prøv lige en pifast med 15 og en anden værdi
Ville det være en god idee af tage heatspreadersne af? For de holder vel bare på varmen når jeg alligevel har blæser over dem for at køle dem..
Mvh Mads
Ville det være en god idee af tage heatspreadersne af? For de holder vel bare på varmen når jeg alligevel har blæser over dem for at køle dem..
Mvh Mads
Hvis din blæser er stor nok til at blæse luft ligefordelt over ram, så ja, ellers lad dem sidde på og fordele varmen som så bliver afkølet effektivt i det område din blæser puster/suger luft
Jeg har en 80mm lige på og så en anden 80mm lidt langt fra siden som køler mosfet i højre hjørne af mobo og lidt luft mobo ram..
Men jeg ka ikke engang få ram til at kører 292mhz 3-3-3-8 2,8volt..
og 3-4-4-8 hjælper hellerik noget..
265mhz 3-3-3-8 2,8volt er de stabile nok til Memtest86+ og BF2..
Mvh Mads