PSU bliver aaaalt for varm?

• nej har intet med det at gøre.....jeg er generelt imod at folk køber lavpris produkter til deres maskiner......det giver rigtig ofte problemer, og tager også ofte livet af andet hardware...kig omkring i forum, der er masser af eksempler....imo er det også dumt at spre 300kr til en ordentlig psu når vi snakker systemer til 8-10k, hvilket folk ofte gør.

et produkt skal yde det som det er specificeret til uden at give problemer. Hvis ikke, er det et produkt der ikke burde være på markedet. Faktum er at hvis du presser de billige psuer til deres maximum, vil de ofte enten brænde div. hardware af eller sig selv af, og i visse tilfælde begge dele......Der er mange gamle 300W psuer der rent faktisk yder meget bedre end de billige 400 og 500W psuer der findes i dag......og så er der det emne omkring kvalitet.

kort sagt: køb klasseprodukter når du køber ny psu, det er et dumt sted at spare de 300-500kr....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Hmmm Jeg gav nu 1100.kr for min NorthQ 4100 KingKong Extreme for lidt over et år siden og det mener jeg godt nok ik er billigt?
    2 af mine kammi´s har os købt den og vi har aldrig haft nogle problemer med dem på nogle måder? en mere stabil psu vil jeg mene man skal lede længe efter

Og tweaks egen test viser da ingen tegn på at der er noget snavs http://tweak.dk/tests2.php?id=424

og til sidst :D
    Grunden til at jeg valgte NortgQ var at det firma jeg arbejder i, slog sig sammen med et anden firma og det firma var dengang et kæmpe lager af NorthQ produkter som de Self. solgt til forhandlere :D og de fik næsten ingen ting tilbage som var brændt af eller på anden måde defekt, så den med at deres produkter brænder af holder altså ik rigtigt stik

Mvh Lasse

• NorthQ er OK til normale menneskers behov, altså dem der ikke skal presse systemet... men køb en rigelig stor en... Min billige Chill Innovasion 510 Watt(noed i stil med NorthQ), bliver outperformed af min højkvalitets OCZ PowerStream 420 W... den er meget mere stabil ved OC end Chill'en...

Originally posted by Ulrik

Det kan godt være, at du ikke kan lide svaret, men jeg giver Fragman ret. northQ er ikke noget godt mærke. Rent ud sagt brænder de sammen for et godt ord. Og de holder ikke de specifikationer, de lover.

Absolut ikke en PSU, jeg ville have i mit system!

Den der bliver jeg nødt til lige at svare på, Har selv haft en northq psu i snart 3år Den har ikke svigtet mig så meget som en eneste gang har kørt med den på 3 systemer. Så det er altså ikke ligefrem alle northq psu,er der brænder sammen ;)

asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

Originally posted by jedimind

Den der bliver jeg nødt til lige at svare på, Har selv haft en northq psu i snart 3år Den har ikke svigtet mig så meget som en eneste gang har kørt med den på 3 systemer. Så det er altså ikke ligefrem alle northq psu,er der brænder sammen ;)

Tror det næsten er ligemeget hvad man køber. Uheldig kan man altid være. Min Liberty 500W stod af i går....
    De to NorthQ jeg har haft er begge stået af og den ene tog MB og CPU med i faldet.

• Er din Liberty død Maverick? Så var den alligevel defekt?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Originally posted by Tarantula
    Er din Liberty død Maverick? Så var den alligevel defekt?

Yep, der kom en stor gnist da jeg startede den op i går for at se om jeg havde fået placeret de laser LED´s rigtigt.
    Den er røget retur i dag. Ikke flere på lager, så jeg betalte diffen og får så en 620W i morgen....
    Damn - PSU 1500 dask.