X1600pro challenge

  • X1600pro challenge


    Lyder denne titel spændene? Jamen så er der da dømt konkurrence! Den der scorer højest med et X1600pro kort vinder og alt er tilladt, vmods, ekstremkøling whatsoever.


    Jamen hvad konkurrer vi i så?
    3dmark06
    3dmark05
    3dmark03
    3dmark01se


    Men hallo?, hvad er det fede så ved sådan en konkurrence? Jamen her er mine begrundelser:
    Spænding
    Konkurrencen i sig selv!
    Præmien er æren og en chance for at vise hvilke skills man evt. måtte have + at man jo så kan blære sig bagefter :P


    Jeg selv er jo tilskrevet konkurrencen, men try-this er også frisk så snart han får penge på kontoen, så liste er som følger:
    - Grauballemanden
    - Try-this
    - M.Beier


    Så kommer der lige lidt praktisk info:


    Her er links til det kort som vi formegentlig vil benytte: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=178442
    Pga. de 128mb GDDR3 ram der sidder på den.


    Her er et link til en som har vmoddet dette kort og opnået en ok score:
    http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1814355


    Vmods kan findes her til kortet:
    http://www.vr-zone.com/index.php?i=3092


    Desuden hvor man skal lodde hvis man vil det:
    Soldering method:
    Vgpu: VR beetween pin5 and pin7 of RT9232B
    Vmem: VR beetween pin3 and pin6 of RT9214


    Dette er med selvsamme Palit X1600pro kort.


    /Grau

  • Ja som der står så er jeg ihvertfald frisk, men kontoen står med lav beholdning for tiden så det afhænger lidt af hvor meget løn jeg får skrabt sammen til næste måned. Men jeg er da helt klart frisk på at tæske et grafikkort, mit 6200 er jo ikke så sjovt længere ;)

  • Oxo fresh :D
    Somsagt, skal lige have enten løn eller anden form for penge ind, kom lige en uforudsigelig udgift på 5,5k snigende... TV + havde glemt at overføre nogle penge til moren iform af husleje :S

  • Quote

    Originally posted by Grauballemanden
    Har lyst til at sige bedre end 6600gt og mere til, men er ikk helt sikker.. men den har jo SM 3.0 så det er slet ikk så dårligt og 12pipes!


    /Grau


    Jowjow.. Grunden er at jeg så ville købe det som primært gfx når vi er oppe i 1000+ kroner alligevel.. Meeen. Det er da ikke så voldsomt så. Hvorfor ikke lave det med x600 i stedet for eksempel?
    Det er meget billigere, og når det bare er for konkurrencens skyld ;)

  • Quote

    Originally posted by Grauballemanden
    Pga performance på kortet, :D x600 er også blevet gennembenchet godt og grundigt + det har sm 3.0 så det er bedre end mit x800 kort ihvertfald


    /Grau


    Jep, jeg regner også med at x1600pro kommer til at erstatte mit x800xl ;)

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    Jowjow.. Grunden er at jeg så ville købe det som primært gfx når vi er oppe i 1000+ kroner alligevel.. Meeen. Det er da ikke så voldsomt så. Hvorfor ikke lave det med x600 i stedet for eksempel?
    Det er meget billigere, og når det bare er for konkurrencens skyld ;)


    Jo, men er det ikke lidt synd når der er en dansker til tops i en "lille" klasse så at komme og ødelægge det? X(
    Med diverse tweaks, den rette køling, mods osv. går det jo vildt til for sig... - når man ser et 800pro pwne et 7800GTX 512MB stock eller 1800XT 512MB stock, så tænker man da lidt "WTF!?!?"... @@@ Hipro5 når han går amok, og han tweaker ikke, han clocker bare vildt og vmodder :D

  • Quote

    Originally posted by Grauballemanden
    Pga performance på kortet, :D x600 er også blevet gennembenchet godt og grundigt + det har sm 3.0 så det er bedre end mit x800 kort ihvertfald


    /Grau


    Jeg tror nu næppe sdet som sådan outperformer dit x800xtpe hvis det er det du tænker på.. Så yder det da ihvertfald NOGET bedre end et 6600gt ;)
    Jeg synes nok 1000 kr er meget til leg. men hvis det viser sig at det kan tilfredsstille mine behov ydelsesmæssigt kunne jeg da snildt være frisk

  • Quote

    Originally posted by Grauballemanden
    Du kunne jo vente og se hvordan det performer ved os :D Jeg skifter til PCI-E derfor er x1600pro et temmelig godt alternativ tror godt den kan følge med et godt stykke af vejen.


    /Grau


    Jamen ja, det er da klart en mulighed lige at se hvad i finder frem til og følge der. Evt køber jeg et 6200 og leger lidt med. Casper skal sgu ikke sidde der og spille smart. Plus at det kunne være sjovt nok med noget SLI-action med dem :))

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    Jamen ja, det er da klart en mulighed lige at se hvad i finder frem til og følge der. Evt køber jeg et 6200 og leger lidt med. Casper skal sgu ikke sidde der og spille smart. Plus at det kunne være sjovt nok med noget SLI-action med dem :))


    Ja det må vi lige finde ud af, 2 x voldclockede 6200 i SLI = :dance:


    :))

  • kan i ikke så lige smide et "stock" resultat folk kan forholde sig til først...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    kan i ikke så lige smide et "stock" resultat folk kan forholde sig til først...


    Jo, men vi tester jo ikke med samme CPU, så kan være svært at forholde sig til..
    3dmark06
    3dmark05
    3dmark03
    3dmark01se


    06 = CPU, CPU og CPU
    03 = Grafikkort
    05 = CPU + GFX + Tweaking + DC
    01SE = Tweaking + CPU + RAM + GFX..


    06 resultaterne vil være yderst uinteressante, da CPU clock er komplet underordnet... - Hvor underordnet vil fremstå af en artikkel der kommer engang i næste månede, tror jeg...
    - 06 vinder den der anvender dualcore...
    05 får den med dualcore også fordel...


    - Men tror ingen af os har dualcore, however, kommer der en med dualcore i konkurrencen, har personen rigtig gode odds, for selv en bette 165 ved stock skal der 3.4-3.6ghz på single core for at snuppe i 06 :(

  • Grau..


    Har i bestilt endnu??


    800GT
    800GTO / GTO2
    Koster 12xx kr, hvilket jo bestemt ikke er galt, der vil vi nok kunne få noget mere performance, selvom 7K i 05 bestemt er muligt med 1600pro :D

  • well kør da en AM3 test med dem som stock og derefter tweaket istedet...så ser man forskellen i reel spilydelse....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.