Hey, jeg mangler en guide der beskriver hvordan DKP virker og hvordan man implicere DKP systemet i en guild som skal til at starte på MC og ZG.
håber nogen kan hjælpe mig..
Hey, jeg mangler en guide der beskriver hvordan DKP virker og hvordan man implicere DKP systemet i en guild som skal til at starte på MC og ZG.
Altså et DKP system er op til det enkelte guild.
Det guild jeg spiller i har det sådan her:
Alle items har en fastsat værdig fra start (f.eks Nightslayer Shoulders 100DKP, eller Brutality blade 150DKP)
Så efter et raid plusser vi alle de items sammen der blev solgt (det bliver måske omkring 2000dkp)
Så dividere vi det med antal deltagere i raidet (så hvis vi var 40 ville det blive 2000:40)
så får alle 50DKP, og dem der købte item får så selvfølgelig trukket de f.eks 100dkp fra.
udover det giver vi en bonus for antal timer raidet tog, vi giver vidst omkring 5dkp i timen.
Så et raid der tog 4timer og gav items for 2000dkp ville give alle 70dkp
Håber det forklare lidt
QuoteDisplay MoreOriginally posted by SimonSKAT
Altså et DKP system er op til det enkelte guild.
Det guild jeg spiller i har det sådan her:
Alle items har en fastsat værdig fra start (f.eks Nightslayer Shoulders 100DKP, eller Brutality blade 150DKP)
Så efter et raid plusser vi alle de items sammen der blev solgt (det bliver måske omkring 2000dkp)
Så dividere vi det med antal deltagere i raidet (så hvis vi var 40 ville det blive 2000:40)
så får alle 50DKP, og dem der købte item får så selvfølgelig trukket de f.eks 100dkp fra.
udover det giver vi en bonus for antal timer raidet tog, vi giver vidst omkring 5dkp i timen.
Så et raid der tog 4timer og gav items for 2000dkp ville give alle 70dkp
Håber det forklare lidt
vi har en variant af det der - vi kører kun med dkp/time point -> et 4 timers raid giver så 20dkp, i BWL har vi dog kørt med 60% bonus pr time (denne er dog ikke aktiv mere pga vi har ryddet alt der inde)
vi har en start værdi på 20dkp for alt og man kan så gå op med 5 point pr bud.
Vi bruger noget lignende.
2 DKP for at være med fra start af raid
1 DKP pr. time
2 DKP for at være med til slut
2 DKP pr. boss kill (4 for nye bosser vi ikke har downet før)
Åben auktion over alle item, med følgende minimums bud:
Blues: 10 DKP
Epics: 15 DKP
Legendarys: 20 DKP
okay, jeg ser at i køre forskellige fortolkninger af DKP systemet.. jeg har lige snakket med en ven hvis guild køre med:
10 DKP for at møde til tiden
20 DKP for at dræbe en boss (undtaget Ragnaros / Nefarion / Onyxia)
50 DKP for End-Boss eks. Ragnaros
10 DKP for at blive til Raided er færdigt.
5 DKP for hver time man er i raidet.
i den guild bydder de så minimum 10 DKP pr. item og hver bud op skal gå op i 10.
og man kan ikke bruge flere DKPs end man har.
hvis det skulle ske at to har samme antal DKP og går efter samme item så roll'er man om det efter man har budt..
nogen der kan skrive hvilke gode ting der er ved dette system og hvilke dårlige ?
på forhånd tak.
personligt kan jeg ikke lide de DKP systemer hvor man skal byde og så den der får højest vinder.
Min guilds går ud på at hver ting koster et hvist antal f.eks Giantstalker's leggins koster 200 dkp uanset hvad, og den der har flest vinder hvis han vil have dem
QuoteOriginally posted by w00tage
Lidt copypaste fra min gamle Guild.
DKP system
DKP der optjenes under et raid, kan først bruges til næste raid.
Det er altid de points der er skrevet på http://www.trainrobbers.dk/eqdkp der er til forbrug.
1 DKP for raidstart. Gives kun fra 18.30 til 19.00
(Man kommer til tiden og møder altid op på det aftalte sted. f.eks. Grom Gol. ALDRIG GÅ TIL INSTANCE UDEN ORDRE!)
1 DKP for raidslut.
(Man forlader ikke Raid i instances før raidleader siger "Raid Slut")
1 DKP pr. time
3 DKP pr. miniboss ZG boss 1-9
5 DKP for Hakkar
Ex. 4 timer i Zul Gurub, 2 minibosser og Hakkar.
(1 startdkp, 1 pr. time = 4dkp, 3 pr. miniboss = 6dkp og 5dkp for Hakkar, 1 slutdkp: 1+4+6+5+1= 17dkp)
-1DKP bliver givet ved AFK +15min
-2DKP´s bliver givet for AFK+Offline over ½ time eller ved uanmeldt AFK og evt. DKP´s for miniboss´s/boss bliver heller ikke lagt til.
-5DKP´s bliver givet ved tilmelding hvor fremmødelse ikke finder sted.
Raidledelse:
1 Raidleader
2 DKP-tællere til at holde styr på dkp.
Ventrilo:
Raidleader
Maintank
Offtank
2xOfficerer
Bud:
1. Ved drop af item's paster Raidleader/Masterlooter alle item's i /ra.
2. Herefter announcer Raidleader item's én af gangen til budgivning.
3. Raidleader* giver 30sec til "needer´s" til at /whisper bud.
(Minimum bud er for RARE(blå) 10dkp, og for EPIC(lilla) 20dkp)
4. Vinderen af bud midster ikke alle hans udbudte dkp's, han midster næst højeste bud +1.
5. Når budgivning er slut, skriver Raidleader*, vinderen's navn + bud i /ra og siger det over Ventrilo.
* I tilfælde af Raidleader også vil byde, overgår budmodtagelse til en DKP-tæller af anden class.
Ombud:
Ved 2 el. flere ens højeste bud på et item, er der ombydning blandt disse og altid med højere bud end tidligere bud. Kan folk ikke byde over hinanden, laves der /roll og vinderen får item til den budte pris.
Ingen "Need's":
Hvis ingen need'er et item, går item til
BoP-item's bliver disenchantet og shards/dust bliver sendt til ZGBUNNY.
BoE-item's ryger til ZGBUNNY og annonceret på forum til køb for dkp af guildies.
QuoteOriginally posted by ^Genzo^
personligt kan jeg ikke lide de DKP systemer hvor man skal byde og så den der får højest vinder.
Min guilds går ud på at hver ting koster et hvist antal f.eks Giantstalker's leggins koster 200 dkp uanset hvad, og den der har flest vinder hvis han vil have dem
Vi har det på samme måde, også hvad jeg foretrækker, fastlagte priser og så den med højest DKP har førsteret
QuoteOriginally posted by SimonSKAT
Vi har det på samme måde, også hvad jeg foretrækker, fastlagte priser og så den med højest DKP har førsteret
Det var også min holdning før jeg kom med i den raiding group jeg er i nu, men må sige at jeg har ændret mening. Jeg synes det er fint at hvis man virkelig gerne vil have et item som andre også gerne vil have, så koster det også flere DKP (bliver budt op) end hvis det ikke er så eftertragtet! Hvor i mod hvis man er villig til at vente til det ikke er så eftertragtet kan man være heldig at få det billigere! Det gør at dem der har flest DKP også bruger nogle flere. Jeg synes det giver en god balance.
Nu vi har fat i DKP diskussionen, kunne jeg da godt tænke mig at høre om folk bruger det samme DKP regnskab for alle instances, eller separate?
Vi har kun været i gang i MC indtil videre, og så ZG hvor vi har brugt /roll.
Vi fik så onyxia ned i går og vi starter snart på BWL, nu går diskussionen så på om vi skal have separate DKP systemer. Der er en vis enighed om at vi skal have et separat system for BWL, men jeg synes ikke det giver mening at have et separat system for Onyxia!
Hvad gør jeres guilds?
2 forskellige DKP systemer bliver sq lidt svært at holde styr på + dem der har været meget med i mc bliver lidt røvrendt når i starter på bwl
Fastpris på items er nice nok , problemet opstår bare på crossclass items , da en rogue gerne vil gi 800 DKP for corehound tooth men en hunter har 1500 DKP og suger den til 200 , hvilket jo ingen mening giver.
Problemet kan løses med restrictions på alle items hvilket somregel føre til mondo whine samt et system der er næsten umuligt at holde styr på
Mit råd er klart keep it simple, medmindre i har eks nogle gamle EQ spillere eller andre der kendt med DKP systemet
Det DKP system bruger vi pt
Vi bruger også EQDKP.
Grunden til at vi vil have et separat system til BWL er for at få folk til at tage med i BWL på de første mange wipe ture, så de ikke bare sparer DKP op i MC.
Da vi startede i bwl indførte vi 3xtime DKP samt nice try DKP, dvs hver gang man sætter ny rekord på en boss får man nice try DKP intil han er død første gang
QuoteOriginally posted by gille
Da vi startede i bwl indførte vi 3xtime DKP samt nice try DKP, dvs hver gang man sætter ny rekord på en boss får man nice try DKP intil han er død første gang
Lyder som en god idé, men det ser ud til at beslutningen er taget, så det bliver et system for MC, et for Onyxia og et for BWL. Nu må vi se om det bliver til at holde styr på!
Med mc, onyx , bwl , AQ20 , AQ40 er der 5 systemer man skal holde styr på .... sq godt jeg ikke er raidleader
Vi bruger samme system i MC/Onyxia/BWL/AQ
og så i ZG bruger vi N/G..
vi bruger en fast price og den der har flest dkp for første ret
bwl: nyt dkp system da man ellers bare kunne farme mc og tage alt netherwind dvs ikke hjælpe guilden på vej @ få bedre gear lave mere damage / heale mere per tick osv