Hva kan din Opteron 1xx OC'e

• Nu får jeg en Opteron 146 (CABYE 0540 FPBW) på Lørdag, denne cpu kører sælgeren 2950 mhz ved 1,53 vcore til dagligt :clap:
    det er jo okay til mig, men ska nok få den tweaket op på 3000 mhz:)).
    Nu vil jeg bare høre dem der har Opteron herinde, hvad deres Opteron 1xx kan, hvilken steppeing, volt osv:)

Smid jeres resultater

• 146 CAB2E 0546BPMW kører stabilt 2.9ghz v 1.55v ....ca 2.75ghz på standard vcore....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Fragman
    146 CAB2E 0546BPMW kører stabilt 2.9ghz v 1.55v ....ca 2.75ghz på standard vcore....

Hvor varm bliver sådan en som din?
    Kan du ikke clocke den højere,?

• DeH tror hvis du ska ha Opty 146 over 3ghz sp ska den ha 1.6xx v det gir mange på xtremesystem.org dem :D

min klare selv 2,9ghz ved 1.550 v på mit DFi

Edit*** min Opty 146 @ 2,9ghz er omkring 35-36grader med min Zalman CNPS 7700-cu***

• min kører 2900 ved 1.375v og med box køleren er den omkring de 38 i idle når jeg ikke har Qfan kørende hele tiden, ellers ligger den ved 44-45 og 55 i full.

kan spille med den ved 3ghz men den er ikke 100% stabil ved 1.475v. Den skal nok lidt over.

Originally posted by Luminandes
    min kører 2900 ved 1.375v og med box køleren er den omkring de 38 i idle når jeg ikke har Qfan kørende hele tiden, ellers ligger den ved 44-45 og 55 i full.

kan spille med den ved 3ghz men den er ikke 100% stabil ved 1.475v. Den skal nok lidt over.

Nice CPU:)
    kender du steppingen?

• og er den max stabil ved 3,9 ved 1.375v

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• altså jeg kender ikke lige steppingen, da jeg fik den købt gennem fragman for et stykke tid siden og fik af vide det var en god stepping.. AND god he was soooo right hehe.

Og ja den har kørt 2.9 næsten lige fra da jeg fik den til nu. Bios står til 1.4375v
    men min PSU giver den 1.44v, men proben har nok bare rundet op.

weird nok checkede jeg lige CPU-z og der står den til 1.425 ???

Anyway ja den kører 100% stabilt. Den har ALDRIG vist sig at være ustabil på noget tidspunkt, men kørte ikke så lav volt da jeg fik den. den kørte 1.45v i laaang tid, men begyndte at lege lidt en uge siden og endte med 1.4375v.

Ka lige smide en prime95 op hvis jeg fatter at få den til at loope hehe :D

• Det må du meget gerne og et screenshot af CPU-z:)

Originally posted by DeH

Hvor varm bliver sådan en som din?
    Kan du ikke clocke den højere,?

den er 38 v idle og 48 ved max belastning i varmt rum....normalt omkring 45...

omkring 2,8-2,9 begynder den at blive mærkelig...pludselig vil den have en ordentlig spandfuld volt for at følge op...den kan komme ind i windows et stykke tid ved 3,0 og 1.675......men det er jo ikke fedt....har kørt 2,8 i lang tid, men 2,9 og 1,55v er også acceptabelt.....men 3 ghz som jeg håbede på synes jeg ikke jeg kan få den uden at voldtage den med vcore...og det gider jeg ganske enkelt ikke.

den store ydelse synes jeg man mærker over 250 FSB...under det er det sq ikke meget ekstra skub den giver i forhold til standard.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Det er da også ganske fint Fragman.
    Selvfølgelig er det da træls ikke at kunne køre lige præcis 3ghz, da det det alligevel er lidt blær hehe :9xo
    Kan ikke lige huske hvad default volt. er på en opteron.

Anyway jeg vil da lige lade den køre natten over med sisoft sandra burn in og en prime95 kørende på samme tid. Den burde kunne tygge det.
    Sad lige og kiggede på sisoft sandra's motherboard temp og den er meget højere end hvad min asus probe II siger.

Men spiller da tit F.E.A.R. BF2, cs:s i et par timer ad gangen og der har der da ikke været det mindste problem endnu så den er stabil nok til mig også selvom den skulle genstarte i nat.

Anyway im off. Nat Nat i får screenies imorgen/idag hvis i stadigvæk vil have dem til den tid hehe.

• Du smider dem som sagt bare:))

• DeH nu sad jeg lige og kiggede lidt og kører sandra og prime95 lige pt men er det ikke bare den der hedder torture test jeg skal køre?

Altså har bare sat den igang med torture test. Så håber det er den rigtige. Grunden til jeg spørger er at jeg lige kiggede lidt på HardOC's forum og de har en masse tal i deres prime som overhovedet ikke har nogen lighed med mine tal :O

Originally posted by Luminandes
    DeH nu sad jeg lige og kiggede lidt og kører sandra og prime95 lige pt men er det ikke bare den der hedder torture test jeg skal køre?

Altså har bare sat den igang med torture test. Så håber det er den rigtige. Grunden til jeg spørger er at jeg lige kiggede lidt på HardOC's forum og de har en masse tal i deres prime som overhovedet ikke har nogen lighed med mine tal :O

Her kan du finde det;)

• For sent hehe, men sisoft har kørt hele natten alligevel sammen med nogle andre programmer. prime kørte kun 1 time og 9 minutter men gider sgu ikke tage den med, her får i lige sisoft screenies.

Ok startede kl.

Sisoft start

Sisoft done

I kan selv få lov til at regne tiden ud hehe.

sjovt nok troede jeg altid at tempen ville ramme 55 grader, men den stabiliserede sig ved 51.... De 55 var noget jeg gik ud fra hehe da det lød mest logisk.

• Nice nok;)
    Hvad med at lave nogle bechmarks?
    3DMark, Sandra RAM, Sandra CPU, PCMark04 osv..:)

• Det var da satans med dig DeH hehe
    Du skal nok få nogle results.
    Anyway ville lige høre om folk har noget imod jeg poster det i denne tråd da det jo egentlig er lidt OT?

Ved ikke hvormeget min HD har med det her at gøre men venter lige til jeg får den nye, da min nuværende har fået et spasisk handicap.... Altså har på fornæmmelsen den er ved at stå af..
    Anyway nok om min puter.

Nok OT.

Er der nogen andre der har en Opty som der vil dele nogle resultater?

• 146 CABYE 0540FPBW
    [Blocked Image: http://img156.imageshack.us/img156/7929/opt1463012mhz155v2lb.th.jpg]

Også 3D stabil ved 3000MHz, har desværre ikke screens af det. CPU'en er ikke i min PC lige nu. Venter på mit Mach 2 amd64 kit. Jeg håber ikke den lider af coldbuggen, da jeg har set at andre med denne stepping køre den på en Mach II. Men intet er vel sikkert før jeg har prøvet det.

Med nogle TCCD ram og 1:1 vil den garanteret køre 3000MHz med mindre volt.

• Ja jeg er en djævel;)
    Jeg uploader resultater i morgen når jeg får min Opty:O
    Den kan køre 2950 mhz på luft, så mon ikke den kan mere på vand?:)