Fugleinfluenza MEGET tæt på..

  • Ja vi vidste jo nok vi ville blive ramt på et eller andet tidspunkt.


    Og nu er det ved at være MEGET tæt på.
    Der er blevet fundet den farlige H5N1 virus i en svanebestand i nordtyskland.
    Og disse svaner flyver normalt nordpå om foråret..


    http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3653480&forside


    http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=335143


    http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=421002/


    http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=438599


    Så i skal nok fortælle dem i kender der holder fjerkræ - at holde dem indendøre.

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Kan det smitte Danmarks folk?
    Hvis det overføres til mennesker er det så bare en ''normal'' influenze tur?


    Nej ikke endnu, så vidt jeg har forstået, men hvis virussen muterer, kan den måske, og så kam mennesker blive smittet og mange vil dø :boxed:

  • H5N1 kan smittes til mennesker..
    Men:


    Er fugleinfluenza farligt for mennesker?
    Nogle undertyper af fugleinfluenza er farlig for mennesker.
    Typen H5N1, der for tiden spreder sig blandt
    fugle i Asien og østlige dele af Europa, er meget
    sygdomsfremkaldende blandt fugle og kan være dødelig for
    mennesker.


    Det bør dog bemærkes at fugleinfluenza i sin nuværende form,
    herunder H5N1, ikke er særlig smitsom for mennesker.


    Antallet af dokumenterede tilfælde blandt mennesker på verdensplan
    (pr. 16. januar 2006) e 148, heraf 79 dødsfald.


    I kan læse meget mere om H5N1 her:


    http://www.google.dk/search?hl=da&q=H5N1+mennesker&meta=


    Seneste nyt:


    Flere døde svaner fundet i Danmark
    Flere borgere har onsdag morgen rapporteret om døde
    svaner på Bornholm, Falster, Lolland og Sjælland


    http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=335188

  • jeg har fuld tillid til at der ikke sker noget, da min far er "leder" for den midt- og jordjydske udrykningskorps for levnedsmiddelstyrrelsen som styrer det gylle :P


    Men jeg kan anbefale jer hvis i virkeligføler at det nu bliver for tæt på, at i så bliver vaccineret imod fugleinfluenza :)

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    jeg har fuld tillid til at der ikke sker noget, da min far er "leder" for den midt- og jordjydske udrykningskorps for levnedsmiddelstyrrelsen som styrer det gylle :P


    Men jeg kan anbefale jer hvis i virkeligføler at det nu bliver for tæt på, at i så bliver vaccineret imod fugleinfluenza :)


    hvor kan man blive det?

  • Quote

    Originally posted by DeH


    hvor kan man blive det?


    Hos din læge selvfølgelig..


    Dog er der så vidt jeg ved ingen beviser om at den influenzavaccination vi kan få, virker mod H5N1..

  • Syntes virkelig nyhederne er så deprimerende for tiden :/
    Lige meget hvornår man tænder fjernsynet så får man at vide: FUGLEINFLUENZA KOMMER, VACCINATION ELLER DØ!! - MUHAMMED TEGNINGER! TERROR I DANMARK :ohmy:


    Oh well, det kommer til at koste rigtig mange menneske liv, hvis den muterer.. Man kan jo bare håbe, at den ikke gør ;(

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  • Hmm så vidt jeg ved er den da allerede muteret..


    H5N1 er da en mutation af den "orginale" fugleinfluenzavirus..


    Og denne mutation har jo så gjort at den kan smittes til mennesker.


    Dog er smitterisikoen stadig lav men den er da så vidt jeg ved muteret.

  • Quote

    Originally posted by Malone
    Hvor er livet i den her verden deprimerende for tiden!


    Det kommer HELT an på hvordan du tager det... Personligt gider jeg ikk ta alt det pis til mig, da jeg så ville blive sindsyg...


    Alle de ting der bliver nævnt er jo ikk sikre og alle ved jo godt at nyhederne godt ka li at peppe historierne lidt op...


    Jeg har den indstilling at jeg lever dagen som den er og ikke ud fra det jeg hørte i 19-nyhederne dagen inden!



    Hvis fugleinfluenzaen skulle ramme her, så ska i nok se forskere verden over finder frem til en vacine... Det er bare et spørgsmål om trussel


  • Du skal bare holde dig fra grill kylling og pizza, så går det nok :)) LOL


    Tror ikke der er grund til at gå i panik omkring fugleinfluensa, men bare tage forholdsregler. I nyhederne anmodede de om, at man ikke går tæt på syge dyr i naturen osv.

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet en gang, sidst af jesdals ().

  • Så skal jeg ikke ned og fodre ænder i dag, kan jeg se på det hele :crazyeyes:..


    Jeg tror ikke at fugleinfluencen bliver et kæmpe problem.. mit bud vil være, at den forsvinder lige så stille, ligesom SARS-epidemien :)
    Jeg håber det i hvert fald ;)


    Og forresten.. fuck muhammed-tegningerne! :P

  • Quote

    Originally posted by Emillos
    Så skal jeg ikke ned og fodre ænder i dag, kan jeg se på det hele :crazyeyes:..


    Jeg tror ikke at fugleinfluencen bliver et kæmpe problem.. mit bud vil være, at den forsvinder lige så stille, ligesom SARS-epidemien :)
    Jeg håber det i hvert fald ;)


    Og forresten.. fuck muhammed-tegningerne! :P


    Argh du kan da slet ikke sammenligne den med SARS.
    SARS var jo den nye pest og ville uden tvivl have udslettet mennesket. At de fik det stoppet var et mirakel. Jeg tror jeg fik SARS minimum 3 gange da det spredte sig rundt.


    Fugleinfluenca smitter jo slet ikke så meget som SARS gjorde. Hvis du laver skumle ting med fugle skal du nok styre dine lyster de her dage, ellers er få mennesker nok i fare.




  • Det alle snakker om er jo at lige nu smitter H5N1 kun fra fjerkræ til mennesker, det er først når den mutere og kan smitte fra menneske til menneske det blir farligt, for så er der jo risiko for en epedimi sådan som vi rejser rundt... :boxed:

  • Quote

    [i] Hvis du laver skumle ting med fugle skal du nok styre dine lyster de her dage, ellers er få mennesker nok i fare.


    He, he. "Skumle ting med fugle" LOL

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

  • Quote

    Originally posted by ||MorpheuS||




    Det alle snakker om er jo at lige nu smitter H5N1 kun fra fjerkræ til mennesker, det er først når den mutere og kan smitte fra menneske til menneske det blir farligt, for så er der jo risiko for en epedimi sådan som vi rejser rundt... :boxed:


    Nemlig. Hvis jeg nu fik fugleinfluenca og hostede på Carlsen, så bliver han jo ikke smittet. Altså relativ få mennesker er i risiko gruppen ang. fugleinfluenca. Ihvertfald i Danmark.
    Men det er da rigtig nok at H5N1 er en mutation af den originale virus og det er da også mere eller mindre lige meget hvor mange mutationer der derudover kommer. Det at den mutere, og laver en ny fugleinfluenca, betyder jo ikke automatisk at den nye kan smitte fra mennesker til mennesker, og det er jo i virkeligheden det der er den største frygt lige pt.


    Så bare hold jer væk fra fuglene (ligesom man altid skal gøre, de smitter jo altid med alt mulig lort. Rotter med vinger.)