Tweaks Nødhjælps gruppe

  • Skal satme ikke betale til nogen.. Betaler nok igennem skatten!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Hvis man ikke er interesseret er der reelt ingen grund til at skrive her i tråden.


    Det var bedre at man skrev hvis man er interesseret, og hvad men fx vil give om måneden.


    Selv synes jeg en 20-25 vil være fint, men man må selvfølgelig gerne give mere. Og der er vel heller ikke nogen der siger at man skal give det samme hver måned.


    Synes det er en god idé shahid_2dk er kommet med.


  • Helt enig


    Godt Initiativ Shahid :9xo


    Jeg vil gerne være med når det ikke er større beløber der er tale om :cheers:

  • er da nok en god ide, men jeg vil ikke donere til en organisation man enten ikke kan stole på eller at de giver penge til staterne/landene i Afrika.


    Grunden til at jeg ikke vil give til staterne eller landene i Afrika, er fordi mange af de lande holder på pengene og bruger il en masse skidt. Hvis ikke de lande havde holdt på pengene, så havde Afrika ikke været så fattige i dag.


    Jeg vil hellere selv tage derned med en masse små poser penge, og selv give dem til de sultende familier, uden om deres stat.


    Jeg siger det ikke for at være fedtet, men fordi at man kan se at det er overhovederne i de lande der suger penge til sig, i stedet for de fattige.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg synes det er en god idé, og vil foretrække hvis pengene blev givet til noget der primært ville hjælpe danskere. Der står ikke idiot i nakken på mig, så hvis formålet er, at støtte mellemøsten så har jeg ikke lyst til at være med.


    Så alt efter hvad pengene skal gå til, vil jeg gerne være med. For mig vil et sted mellem 20 og 50 kr. være fint - det kan jeg vist godt lige få råd til. Det skal IMO ikke være tvungen man betaler hver måned eller det samme hver gang, men noget man helt selv kan bestemme.


    Men hvem skal stå for at få oprettet en konto hvis det bliver til noget?

  • Quote

    Originally posted by Grumme Gris
    Synes det er en god ide. Men i praksis nok lidt besværlig. For at oprette sådan en konto som der snakkede om skal man danne en forening, med tilhørende problemer.


    Der er jo bare en der skal administrere en konto. Det kan være ligemeget om det er en foreningskonto eller ej. Det er gratis at oprette girokonto i BG Bank og ellers kan en alm. konto også bruges.


  • Har man ikke lov til, at begrunde hvorfor man har stemt "dårlig idé" ? Eller komme med kritiske spørgsmål ?


    For jeg ku' da godt tænke mig , at vide hvad mine penge skal bruges til og hvem som skal administrere dem. Rimelige spørgsmål, at stille - imo !


    Desuden mener jeg, at ideén om at hjælpe andre er helt okay - men rimelig urealistisk et sted som her. Da det nok bli'r svært at blive enige om, hvor og til hvem hjælpen skal gi's. Set ud fra de debatter der har været og er her på tweak.dk. Derfor jeg har stemt "dårlig idé" !


    I stedet for hjælper jeg de steder, som jeg mener er i overensstemmelse med mine egne holdninger og pengepung.
    - Håber det er okay med sådan et input.

  • Jeg vil da gerne stå for det hvis folk er med på den.
    Men hvis der er andre der vil så er det jo :9xo


    Kan lige så godt få det sagt, tror I (dem af jer det nu er) virkelige at jeg ville være med til at støtte terror, korruption etc? I kender mig efterhånden så godt at den mistanke overhovedet ikke burde være opstået...

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Der er jo bare en der skal administrere en konto. Det kan være ligemeget om det er en foreningskonto eller ej. Det er gratis at oprette girokonto i BG Bank og ellers kan en alm. konto også bruges.


    Tror du at alle vil betale penge ind på en konto som en eller anden "tilfældig" person fra nettet ejer.


    edit: sry, kan ikke lige gennem skue og min besked giver mening, er lidt stiv og træt :oops:

  • syntes nu det er en fin ide :)


    dog vil jeg ik lige selv hoppe med da det vil koste mig 100-200 at sende min donation til en dansk konto :) hehe


    men hvorfor måske ikke finde noget at donere dem til i danmark ?
    ikke at jeg har noget imod at hjælpe de andre lande, men der er jo åbenbart ikke mange der stoler på alle de forskellige red barnet osv hvor man smider 100kr og 25øre af dem ender hos en fattig familie. resten går til administration og transport osv. :)


    så måske smide det til noget i danmark selv... hjælpe os selv for en gangs skyld :) eller kræftens bekæmpelse som jo rammer hele verden.



    tror nu også at hvis Martin kunne bruge den T-shirt konto til det , at de fleste ville stole på at sende penge afsted. :)


    men ellers fed ide :) og jeg vil også meget gerne smide nogle 100 når jeg kommer forbi danmark nu og da.