For lav internethastighed

  • Hey Tweakere!


    Jeg tror ikke jeg får den internethastighed, som jeg betaler for. Jeg har stofanet Flexrate 4megabits, men når jeg henter er det kun med ca 2,5mb. Jeg har kørt diverse "speed tests" og får nogenlunde sammen resultat. Har prøvet at slå firewall og sådan fra og kørt de samme tests, men resultatet er det samme.


    Spørgsmålet er så, har jeg nogle rettigheder som jeg kan benytte mig af, når jeg ringer ind og brokker mig?


    Har hørt, at man ikke skal betale for sit net i den måned, men det vil jeg helst ikke sidde og sige i telefonen, hvis det ikke er korrekt.


    På forhånd tak (:

  • En ven har også haft sådan et problem han havde dog 2 mbit og kunne kun downloade med 1mbit han ringede ind og hørte ad de sagde at de ikke kunne gøre noget for de sendte de 2mbit fra centralen og at der var noget i vejen med de ledninger han havde i huset/bygningen.. :S


    men efter et par dage kunne han godt downloade med de 2 mbit, ved dog ik hvordan det gik til.. :S


    jeg vil nok sige start med at teste/skifte ledninger ud og se om det hjælper evt. til nogle korte ledninger... giv modem/ruter en restart opdatere frimware osv.. tjek indstillinger på netkort og det er vel ik en trådløs netkort? også ring ind og klag :D


  • Du kan evt. prøve at køre denne tweak test af din forbindelse, som gir dig nogle gode råd, om hvordan din forbindelse evt. kan blive bedre.
    Har jeg selv brugt med mærkbar forbedring.