V: 2x 256mb PC2700 samsung ram

  • Jeg har de to klodser ram der er i min sig. og dem vil jeg da lige se hvad jeg kan få for da jeg er på kig efter nogle nye ram til bæstet.
    Jeg har haft dem i.. ja tre år nu så de er ikke ligefrem nye, og jeg har clocket dem meget i tidens løb ( de er stabile op til 200mhz cas 3-3-3-8 1:1 :boxing: ).


    De blev ikke købt som dual set i sin tid, men jeg har på fornemmelsen at det er et dualset der er solgt enkeltvis fordi der er ingen problemer med at kører Dual på mit mobo, men ret mig hvis det intet har med sagen at gøre.


    lad mig hører hvad de kan være værd, og spørg løs hvis der er noget info i vil ha udover det der står


    -HellslayeR

    AMD Phenom II X6 1100T
    Gigabyte 990FXA-UD3
    8gb Corsair DDR3
    Club3D HD5750

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    måske op til 300kr. hvis du kan få dem solgt, der er nok ikke så mange som vil købe PC2700 ram mere.


    det ved jeg.. men jeg må jo lige undersøge det inde jeg kvajer mig og sætter en vild høj pris på i forhold til hvad folk vil gi, right?

    AMD Phenom II X6 1100T
    Gigabyte 990FXA-UD3
    8gb Corsair DDR3
    Club3D HD5750

  • hvis du er heldig og det er Winbond BH-5/6, chips der sidder på dem, kan de være et par hundrede kroner mere værd.. tjek på chipsene om der skulle stå sådan noed..

  • Quote

    Originally posted by DeH
    hvis du er heldig og det er Winbond BH-5/6, chips der sidder på dem, kan de være et par hundrede kroner mere værd.. tjek på chipsene om der skulle stå sådan noed..


    Hvad skal der stå for at det er bh5/6 chips.. noget specielt jeg skal kigge efter??

    AMD Phenom II X6 1100T
    Gigabyte 990FXA-UD3
    8gb Corsair DDR3
    Club3D HD5750



  • Nu retter jeg dig :P Det er lige meget om man køber dual sæt, eller man bare køber 2x ens normale klodser. Begge ting kan køre Dual Channel.
    Du kan dog være uhelidg at 2 forskellige mærker ikke lige køre så godt i dual channel sammen. Men hvis du køber 2 ens klodser er det det samme som at købe et dual channel sæt.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by celfa



    Nu retter jeg dig :P Det er lige meget om man køber dual sæt, eller man bare køber 2x ens normale klodser. Begge ting kan køre Dual Channel.
    Du kan dog være uhelidg at 2 forskellige mærker ikke lige køre så godt i dual channel sammen. Men hvis du køber 2 ens klodser er det det samme som at købe et dual channel sæt.


    tjaa både og efter det jeg har læst skulle det være muligt at score et par % hvis man får et matched pair som er testet til at spille perfekt sammen, ved dog ikke om det bare er noget fis.. men ja alle ens klodser kan som reelt kører dual channel

  • Quote

    Originally posted by c-k


    tjaa både og efter det jeg har læst skulle det være muligt at score et par % hvis man får et matched pair som er testet til at spille perfekt sammen, ved dog ikke om det bare er noget fis.. men ja alle ens klodser kan som reelt kører dual channel


    De skal bare have samme chips og print så kand e dual;)
    En af mine mates kører med 2x 512 mb PQI TCCD (BP print) og 2x Corsair 512 mb TCCD (også BP print) i dual channel, det kører bare..

  • Quote

    Originally posted by DeH
    Ja der skulle gerne stå "Winbond" og helst "Windbond BH-5"


    ok.. har haft dem ude og checke, intet med winbond, samsung chips, jeg har skrevet ned hvad der stod på chips'ene og det er identisk for dem begge: K4H560838D-TCB3.
    Om det var til nogen hjælp ved jeg ikke, og da jeg ikke kan finde min liste over ram chips lige nu er det jo ikke meget værd for mig. Men hvis der er nogen der kan se om de skulle være "specielle" så let me know

    AMD Phenom II X6 1100T
    Gigabyte 990FXA-UD3
    8gb Corsair DDR3
    Club3D HD5750