SPI 32M, stabil?

Originally posted by Sajmon

Det er muligt du synes det, men jeg har set Prime95 faile på masser af maskiner, selv ved std hastighed - hvor samme maskine ikke var det mindste ustabil andre steder.

Jeg tillægger det ingen værdi overhovedet, isoleret set. Som en del af en større gennemgang af programmer, vil jeg stadig være ret skeptisk overfor om det beviser noget.

Der kunne jo ahve været et eller andet galt?
    kan da også få min maskine til at faile ved standart hastighed, jeg kan fx give for lidt strøm til CPU, RAM, Mobo, eller andre timings?

Originally posted by DeH

Der kunne jo ahve været et eller andet galt?
    kan da også få min maskine til at faile ved standart hastighed, jeg kan fx give for lidt strøm til CPU, RAM, Mobo, eller andre timings?

Jamen så er det heller ikke standard og heller ikke stabilt til andet, hvilket er tilfældet ifølge hvad sajmon siger.
    Derudover har jeg hør det kunne ske på nogle processorer, men det var en fejl programmerne imellem og nu skulle det være på plads. Ved dog ikke om det stadig er sådan med de gamle processorer, men det var vist nogle winnier der ikke kunne.

Originally posted by SlackeR

Jamen så er det heller ikke standard og heller ikke stabilt til andet, hvilket er tilfældet ifølge hvad sajmon siger.
    Derudover har jeg hør det kunne ske på nogle processorer, men det var en fejl programmerne imellem og nu skulle det være på plads. Ved dog ikke om det stadig er sådan med de gamle processorer, men det var vist nogle winnier der ikke kunne.

Myte...
    Var nogle bioser hvis standart indstillinger var for aggressive...

• tænkte på, belaster jeg CPUen lige meget hvis jeg køre 10x 264 som jeg gør hvis jeg køre 11x 240?

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

Originally posted by M.Beier

Myte...
    Var nogle bioser hvis standart indstillinger var for aggressive...

Pladder - der har været masser af programmeringsfejl i selve Prime klienten, og der har været masser af kompatibilitetsproblemer med forskellige ting. Hvad, ved jeg konkret ikke - men fakta er at jeg ikke kan tage folk seriøst som sværger til et program uden at tage andres præferencer med i overvejelserne.

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

Pladder - der har været masser af programmeringsfejl i selve Prime klienten, og der har været masser af kompatibilitetsproblemer med forskellige ting. Hvad, ved jeg konkret ikke - men fakta er at jeg ikke kan tage folk seriøst som sværger til et program uden at tage andres præferencer med i overvejelserne.

Det er simpelthen ikke korrekt, hold dig til fakta...
    Jeg har selv haft problemer med det i forbindelse med en ældre CPU af socket 939, det var forårsaget for aggressive indstillinger i en række bios, der gik selvsagt lidt tid inden mobo produkcenterne helt var inde i hvorledes de forskellige ting belaster på CPU...

Det er simpelthen ikke korrekt, hold dig til fakta...
    Jeg har selv haft problemer med det i forbindelse med en ældre CPU af socket 939, det var forårsaget for aggressive indstillinger i en række bios, der gik selvsagt lidt tid inden mobo produkcenterne helt var inde i hvorledes de forskellige ting belaster på CPU...

Vis mig links der beviser hvad du siger.

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

Vis mig links der beviser hvad du siger.

Næh, du kan prøve at spørge Oskar Wu selv, jeg har da ingen interesse i at skrive "hey mate, would you please confirm that the first bios's in the NF4 series had too agressive mem settings for some CPU's?"

Jeg har prøvet det i praksis, havde nemlig selv problemer med P95 engang... - Samme med memtest86 sjovt nok... Begge programmer blev fordømt af mange.

• Fair nok - men det er der jo intet nyt i at du ikke kan finde ud af... :roller: :roller: :roller:

Men nu er vi jo faktisk - skræmmende nok - nogen som har haft andet end DFI, og som har oplevet problemer på maskiner som kunne køre ALT, og jeg mener ALT andet stabilt, som er blevet smidt efter maskinen.

Du kan tvivle så meget du vil, men så modbevis det da.

Originally posted by nano
    tænkte på, belaster jeg CPUen lige meget hvis jeg køre 10x 264 som jeg gør hvis jeg køre 11x 240?

ja.......når det er en athlon64 gør du.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Fair nok - men det er der jo intet nyt i at du ikke kan finde ud af... :roller: :roller: :roller:

Men nu er vi jo faktisk - skræmmende nok - nogen som har haft andet end DFI, og som har oplevet problemer på maskiner som kunne køre ALT, og jeg mener ALT andet stabilt, som er blevet smidt efter maskinen.

Korrekt var ikke kun DFI, Asus var også med på "moden", men nej - alt andet var ikke stabilt..

Korrekt var ikke kun DFI, Asus var også med på "moden", men nej - alt andet var ikke stabilt..

Det var det i alle de tilfælde jeg oplevede..

Fair nok - men det er der jo intet nyt i at du ikke kan finde ud af... :roller: :roller: :roller:

Hvorfor kan du ikke forstå at Prime95 finder meget selv de mindste fejl som CPU'en og/eller RAM'ene laver pga forkerte settings? :ohmy:

Det var det i alle de tilfælde jeg oplevede..

Ved ikke hvor du vil hen med det, enten er der en der har pillet ved programmet eller også har du sat skidtet forkert op :S

• Nytter ikke at prøve at forklare dig noget - du kan ikke se ting fra andre end din egen synsvinkel, jo. :roller: