Op til 3,8 volt på DFI, uden brug af 4 volts jumper

• Ja det er ikke noed nyt, men vil da gerne lige poste det herinde sammen med mine erfaringer:

Moddet går ud på at man bruger 3.3 volts railen direkte til ramene, fremfor at bruge 4volts jumperen og risiskere at brænde HW af.
    Dette kræver dog at man har en PSU med justerbar rails, fx som min egen OCZ PowerStream.

Moddet er velegnet til hvis man vil køre et 24/7 setup med mange volt på ramene.

Det eneste der får ekstra strøm er jo ramene:)

----------------

Jeg har kørt med det i en dag nu og har haft ingen problemmer over hovedet.

Kører pt 3,54 volt på railen, det giver ca 3,42 volt til ramene.. Prime95 stabil osv..

250 Mhz 1,5-2-2-5 kører mine Kingston HyperX BH-5..

http://www.dfi-street.com/foru….php?t=12085&page=1&pp=15

• du glemmer at fortælle at man skal have en psu med adjustable rails for at kunne skrue op for linien jo.....skruer du op på 3.6 istedet for 3.3 på linen og vælger 3,5v i bios...jumper tricket gør netop muligt at vælge op til 3.5v ....(mener ikke du kan gå over det.) hvis du KAN gå over det, så bør du ikke gøre det alligevel.... hardware er normalt bygget til at kunne klare +/- 10% tolerence i volt, så max er altså 3.6 for linien hvis du vil være sikker på ikke at skade andet hardware....og rammene får derved 3.5v hvis bios er sat til de 3.5....står linien til 3,5v er 3,4v maximum som rammene vil få....

derudover bør man være opmærksom på at høj volt til ram, gør det nødvendigt også at give cpuen mere end standard at leve af, ellers vil den blive ødelagt efter X antal dage.......der er mere om problemet på xstremesystems, hvis i ikke tror på det.....giver du 3.5v bør en 90nm cpu få mindst 1.45v mener jeg de kom frem til....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Fragman
    du glemmer at fortælle at man skal have en psu med adjustable rails for at kunne skrue op for linien jo.....skruer du op på 3.6 istedet for 3.3 på linen og vælger 3,5v i bios...jumper tricket gør netop muligt at vælge op til 3.5v ....(mener ikke du kan gå over det.) hvis du KAN gå over det, så bør du ikke gøre det alligevel.... hardware er normalt bygget til at kunne klare +/- 10% tolerence i volt, så max er altså 3.6 for linien hvis du vil være sikker på ikke at skade andet hardware....og rammene får derved 3.5v hvis bios er sat til de 3.5....står linien til 3,5v er 3,4v maximum som rammene vil få....

derudover bør man være opmærksom på at høj volt til ram, gør det nødvendigt også at give cpuen mere end standard at leve af, ellers vil den blive ødelagt efter X antal dage.......der er mere om problemet på xstremesystems, hvis i ikke tror på det.....giver du 3.5v bør en 90nm cpu få mindst 1.45v mener jeg de kom frem til....

Dette kræver dog at man har en PSU med justerbar rails, fx som min egen OCZ PowerStream.

Han har det med ;)

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

Originally posted by Fragman
    du glemmer at fortælle at man skal have en psu med adjustable rails for at kunne skrue op for linien jo.....skruer du op på 3.6 istedet for 3.3 på linen og vælger 3,5v i bios...jumper tricket gør netop muligt at vælge op til 3.5v ....(mener ikke du kan gå over det.) hvis du KAN gå over det, så bør du ikke gøre det alligevel.... hardware er normalt bygget til at kunne klare +/- 10% tolerence i volt, så max er altså 3.6 for linien hvis du vil være sikker på ikke at skade andet hardware....og rammene får derved 3.5v hvis bios er sat til de 3.5....står linien til 3,5v er 3,4v maximum som rammene vil få....

Jeg har husket at skrive man skal have en PSU med justerbar rails;)

Dette kræver dog at man har en PSU med justerbar rails, fx som min egen OCZ PowerStream...

... Men nok om det, jo det er skam rigtigt at det du siger, bortset fra at du kan vælge helt op til 4 volt, men som så også kræver at du har tilsvarende volt + lidt extra på 3,3 volts railen, hvilket ikke kan anbefales 8)
    Men ville sige omkring en 3,6 - 3,7 volt på 3,3 volts railen på er max..

nat nat 8o

• sry mig der sidder og sover så :)

men det med cpu vcore er altså ret vigtigt...ellers brænder man indmaden af i cpuen....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• 5v rail er skam ikke farligt, men tager dog nogle forholdsregler...
    gule slots
    24 pin connector..
    Blæser ved PWM...

Så er den i vinkel...
    Fordelen ved at bruge justerbar 3.3v rail er man kan fyrre op for 4,03v - dette kan man køre stabilt på f.eks Ultra-D, såfremt ens ram kan li' den spænding... Hvorimod hvis man anvender 5v rail kan Ultra-D simpelthen ikke håndtere mere end 3.63 / 3.7v stabilt, altså spændingen er stabil, men mobo bliver ustabil...
    SLI-DR er en anden historie :O

• Jeg er ellers ret sikker på at jeg har hørt om flere der har brændt mobo + ram af ved at bruge 24 pins, selvom de havde ordenlig køling? :rolleyes:

• Jeg er ellers ret sikker på at jeg har hørt om flere der har brændt mobo + ram af ved at bruge 24 pins, selvom de havde ordenlig køling? :rolleyes:

Originally posted by DeH

Jeg er ellers ret sikker på at jeg har hørt om flere der har brændt mobo + ram af ved at bruge 24 pins, selvom de havde ordenlig køling? :rolleyes:

SLI expert havde nogle problemer med de allerførste kort, ja, men ellers ikke :)
    Dog SKAL man huske at køle den pokkers PWM, ved for lav vdimm + 5v rail sniger den sig let op på temperaturer som er langt højere end CPU passivt kølet :S
    100-130 grader... Uhm

• De må sku godt blive varme de er bygget til at at blive det jeg har haft setup hvor mine PWM blev 85 C varme og de kører fint ;)

Q6600 POWER @ 3600 mhz; Water cooled
    Asus Blitz fomular watercooled edition
    OCZ reaper @ 1150 mhz 5,5,5,15
    8800 GTX
    SIlent med stil....

Originally posted by T-max
    De må sku godt blive varme de er bygget til at at blive det jeg har haft setup hvor mine PWM blev 85 C varme og de kører fint ;)

De kan da vist holde til en temp et gdot strykkeop mod de 150 c ikk?

Originally posted by DeH

De kan da vist holde til en temp et gdot strykkeop mod de 150 c ikk?

Jo, men måleren sidder ikke lige på fetten, tror jeg. Desuden er der flere af dem. Samt at deres effekt falder med mere varme ;)

• Okay...
    Har testet lidt mere med moddet idag.
    3,5 volt = np
    3,6 volt = np
    3,67 volt = np
    3,7+ = har ikke været der;)

PT kører mine ram 255 mhz 1,5-2-2-5 1T, hvilket giver 7400 mb/s i Sandra...