• Jeg sidder og leger lidt med mit 800XT PE, og vil lige høre hvor længe man skal køre den der test som ATI Tool har, for at se hvor meget den kan max'e ud med.

Da den kom op på 549.5, kom der gfx-fejl, og den clockede den helt ned på 544.50 . Er det godt eller dårligt?

Og hvor varmt må den blive?
    Den var helt oppe på 59C. Er det liiige i overkanten?

EDIT: Det forresten på Coren ;)

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Rettet en gang, sidst af urbananen ().

• Det hele lyder som det skal. Ja, det er rigtigt af ATI tool at skrue ca 4MHz ned fra det sted hvor fejlene begyndte at komme. Jeg vil mene at testen skal køre uden fejl i min 30 min før du er sikker på at det er uden fejl.

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

Originally posted by Søndergård
    Det hele lyder som det skal. Ja, det er rigtigt af ATI tool at skrue ca 4MHz ned fra det sted hvor fejlene begyndte at komme. Jeg vil mene at testen skal køre uden fejl i min 30 min før du er sikker på at det er uden fejl.

Ok.. Jeg har sat den på 540 / 575.. Så det er cirka 9mhz under det den skruede det op til.. Orkede ikk at vente en halv time, så satser på den kan ta det :D .

Meget lækkert at komme fra et 9800pro, til sådan et kort her.

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Det tror jeg bestemt det kan.
    Ja du har ret - jeg føler mig trist til mode når jeg skal forlade (sælge) et gfx jeg har haft i lang tid, men alligevel så vinder lysten til det nye og bedre altid. Hormoner ?

Nej jeg snakker ikke om en kone, hehee...

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

Originally posted by Søndergård
    Det tror jeg bestemt det kan.
    Ja du har ret - jeg føler mig trist til mode når jeg skal forlade (sælge) et gfx jeg har haft i lang tid, men alligevel så vinder lysten til det nye og bedre altid. Hormoner ?

Nej jeg snakker ikke om en kone, hehee...

Ha ha, har det næsten på samme måde.. Sælger heller ikke den compter jeg har nu, til trods for jeg er ved at få mig noget nyt.. Synes bare lige den skulle ha et nyt Gfx.. Men ja, man får sig næsten et personligt forhold til alle delene :D .
    Tror også kæresten er i tvivl nogen gange, om hvem jeg elsker mest :rules: .
    -computeren og kæresten har snart et slags jalouxi-forhold til hinanden.

• Kan heller ikke nænne at skilde mig af med mit gamle P3 system, vi har været igennem så meget, det var mit første OC, først MOD projekt, suk.

Fik du CCC til at virke eller køre du med 6.1. plain, jeg bruger iøvrigt også ATI Tools til mit X800XTpe og R9700 AIW, synes det er det tool som jeg kan få det bedste OC med. Har ellers også brugt Rage3d Tweak men synes det kan drille lidt og bliver let smadret med driver opdateringer.

Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

Originally posted by jesdals
    Kan heller ikke nænne at skilde mig af med mit gamle P3 system, vi har været igennem så meget, det var mit første OC, først MOD projekt, suk.

Fik du CCC til at virke eller køre du med 6.1. plain, jeg bruger iøvrigt også ATI Tools til mit X800XTpe og R9700 AIW, synes det er det tool som jeg kan få det bedste OC med. Har ellers også brugt Rage3d Tweak men synes det kan drille lidt og bliver let smadret med driver opdateringer.

Jeg kører uden CCC.. Det virker fint, og har ikk lige taget mig sammen til at opdatere driveren, så kører bare med den der 5.11, og håber på der ikke er den store ydelsesforskel.

Bruger også ATI Tool..
    Fik dummet mig i går..

Tænkte den kunne få lov til at køre den der "Find max men speed", imens jeg smuttede i byen.. Så kunne den da stå i 45min.. Mon ikke den ville finde det mest stabile så..
    Men hold da op et skræmmende billede man kom hjem til :ohmy:

Det var den ikke så glad for.

• Det er ikek særlig varmt, men gå ind og sæt blæseren til 100% eller sårn ved xx grader... Gør sq en forskel :)

Originally posted by M.Beier

Det er ikek særlig varmt, men gå ind og sæt blæseren til 100% eller sårn ved xx grader... Gør sq en forskel :)

Hvilke program skal jeg gøre det i?
    Har slet ikke brugt noget af det jeg fik med fra gfx'et

• Det kan du gøre via ATI TOOL, der er en række settings. Men du kan også vælge at definere temp/blæser niveau. Da det godt kan blive lidt belastende at høre på, hvis blæseren køre maks hele tiden.

Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

Det kan du gøre via ATI TOOL, der er en række settings. Men du kan også vælge at definere temp/blæser niveau. Da det godt kan blive lidt belastende at høre på, hvis blæseren køre maks hele tiden.

Jeps :)

Jeg kan ikke lige guide dig hvor det er, da jeg sidder fra laptop i øjeblikket.. :)

• Sidder foran min Nvidia baserede laptop, så heller ingen guide muligheder her, he, he. Men det skulle være til at finde ud af, hvis du nu vil have fuld skrald på hele tiden, så kan du sikkert med fordel skifte til en Zalman GF køler, de skulle være nemme at montere og du får væsentlig bedre køl. Kræver dog lidt mere plads = koster en PCI slot nedenfor GFét

Originally posted by M.Beier

Jeps :)

Jeg kan ikke lige guide dig hvor det er, da jeg sidder fra laptop i øjeblikket.. :)

Ork, fandt det hurtigt :D

Det bare svært at "finde", når man ikke vidste muligheden var der.

Sidder foran min Nvidia baserede laptop, så heller ingen guide muligheder her, he, he. Men det skulle være til at finde ud af, hvis du nu vil have fuld skrald på hele tiden, så kan du sikkert med fordel skifte til en Zalman GF køler, de skulle være nemme at montere og du får væsentlig bedre køl. Kræver dog lidt mere plads = koster en PCI slot nedenfor GFét

Synes den køler som His har på, køler temmelig godt, +den smider den varme luft ud, så kan ikke finde grund nok til at skifte. Ellers var det gjort :) .
    Havde på mit gamle kort, og ja, det er nu en dejlig køler, men er denne nu også.