Tweakernes øser!

  • Da vi havde en peugoet 605 sv 3,0 betalte vi 15.000 om året i forsikring og 6 k i vægtafgift. og det var med firma rabat på 30% Den blev dog hurtig skiftet ud, da det er et kæmpe indhug i vores økonomi! De ved altså hvad de vil have for det sådan nogle forsikrings selsskaber!

  • Jeg ved ikke om det er noget jeg må prable ud om - .


    Tror det bunder ud i at det firma min far er ansat i, har et samlet års overskud på godt 320 mio. .. Efter skat.


    Og de har forsikringer for ca 1.4 Mia kr. årligt. De var hos "A" forsikring før, men flyttede da "A" forsikringsselsskabet ikke ville forsikre et nyt supermarked.. Og samtidigt ville hæve nogle ting i aftalen.. Så ham sælgeren fra det nye forsikringsselskab "B" gav min far et ordenligt tilbud på de mange forsikringer. Sælgeren er provisions lønnet, hvilket betyder at han får en vis procentdel af det samlede antal penge der bliver aftalt i Forsikringsaftalen...


    Derfor blev sælgeren utrolig glad for min far, og de 2 ser hinanden efterfølgende jævnligt.


    Og det betyder åbenbart at jeg får billig forsikring 8)


    Håber det giver mening.. Har været så åben som jeg kan være. hehe..


  • Du er da os bare for heldig

  • Jacob, hvordan rykker sådan en 1.6'er Sedan? Har selv haft lidt kig på en til min kusine der ville have en billig auto som funkede.


    og hvordan er elektronikken og holdbarheden på den?


    Det er jo en Mazda men stadigt :D

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Golfen koster mig hos Tryg, 7.200,- i ansvar og det er efter 1 års forsikring.


    Triumphen koster mig hos Runa, hold nu fast, 968,- årligt i fuld ansvar- brand- og kasko. Ka man mon kalde det for billigt? Det tror jeg nok man kan..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Høhø.. Nu når i snakker forsikringer.


    Giver 6700 for MC'en med kasko og 1800 i selvrisiko.


    2800 for Hatsuen - kun ansvar. Skal give 4100 med kasko og nul selvrisiko.


    1 Indbo + en ulykkesforsikring + 10½ år skadefrit hjælper lidt på det. :hb: :$ :cheers: :ph34r:

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

    Rettet en gang, sidst af Sajmon ().

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Måske du skulle overveje at fjerne dine nummerplader på alle billederne ;)


    Hvad kan der ske ved det?
    Måske er jeg uvidende, men om folk ser nummerpladerne på min bil på et billede på nettet eller når jeg kommer kørende på gaden, er sådan set ét fedt.

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Hvad kan der ske ved det?
    Måske er jeg uvidende, men om folk ser nummerpladerne på min bil på et billede på nettet eller når jeg kommer kørende på gaden, er sådan set ét fedt.


    Måske fordi det virker lidt tosset man bruger tid på at fjerne sine nummerplader på halvdelen af billederne, og så vise dem på resten ;)


    Og jeg vil så mene der er en forskel. Når du "bare" kommer kørende er det lidt sværere at sætte sammen med hvem du egentlig er, og mange vil gerne være anonyme på nettet.


    Man offentliggører jo heller ikke bare sin adresse, selvom det ikke samtidig betyder, at man går ud og ind af sit hjem igennem en hemmelig tunnel.

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    Nej det er det ikke . Da jeg selv var ansat i brancen havde man forskellige kategorier af biler. Hvor f.eks Bmw, Audi og Mercedes lå i Kategori 13. Det var ikke noget normale konsulenter kunne lave tilbud på. Og det var ikke pga hestekræfter, men fordi det var de mærker.


    Der er nogengange at sådan noget ikke giver så meget mening, men sådan er det jo desværre bare :(


    Det var nu ironisk ment, ved godt at selv om jeg bruger den som driftsikker og dejlig familiebil så bliver den set som en "luksusmærke bil" derfor høje forsikringer men nu er der 8750,- med kasko om året med 4 års skadefri kørsel hos LB !!! samme som FDM har lavet aftale med for ikke så længe siden. Så det er da til at leve med :9xo

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    ups - sorry :O


    :rules: :cheers:

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Originally posted by Cobber
    Jacob, hvordan rykker sådan en 1.6'er Sedan? Har selv haft lidt kig på en til min kusine der ville have en billig auto som funkede.


    og hvordan er elektronikken og holdbarheden på den?


    Det er jo en Mazda men stadigt :D


    Elektronikken er helt i orden på sådan en - Samtidig med at den også holder til noget. Har da forsøgt at lege rally bil med den et par gange.. Og den kører skam endnu.. =) Uden nogen buler eller motormislyde.. :finger: