CS .Dem-filer

  • Jeg har en dem fil. Hvordan laver jeg den så til en film let herfra? At optage den med fraps ville være klamt.


    Har adobe et program som jeg kan bruge og evt lede efter en trail eller er det sony vegas jeg skal bruge.

  • kan du ikke ....du kan lave dem om til bmp billeder og derefter lave dem om til avi råfilm og lægge lyd på og komprimere det med fx xvid......


    alternativet er at få fraps og lade det køre det direkte i avi mens du ser demoen......men det kræver masser af cpu power...gerne en dualcore for at det så ikke hakker og bliver dårlig kvalitet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Edit


    Når du skal afspille din .dem filer taster du "viewdemo "navn" "... fx. viewdemo azteckill... Når du så er igang med at afspille en film og du finder stedet/stederne du går amok og nakker folk, skriver du fx "startmovie hs 30". Startmovie gør at det bliver til bitmap pics. Hs er navnet på bitmap billederne og 30 er fps, altså 30 billeder i sec. Når du er færdig med at optage - skudt fjenden - skriver du "stop" i consolen.


    Du har nu en masse bitmap pics i din cstrike mappe. Jeg vil anbefale dig at flytte dem til en mappe på skrivebordet fx., da det bliver mere overskueligt.
    Du åbner nu programmet VideoMach (free trail). Du åbner og markerer alle billederne og trykker åben. Menuen Speed and Direction kommer nu frem. Frame rate (fps) skal stå til 30 da det er længe nok. Alle billederne er nu inde i programmet, i venstre side. I midten er der et diskette ikon. Tryk på det. Så kommer menuen Output Settings. I den første fane "files" vælger du "video only", såfremt at du kun vil have filmen uden lyd. Længere nede i samme fane, kan du vælge "format". Den øverste (ihf. i min version) står der AVI - vælg den. Du går nu op i fanen - stadigvæk i Output Settings - og vælger "video". Der kan du vælge opløsning, color depth osv. Det må du self selv bikse med. Længere nede kan du vælge Codec Settings. Du trykker og vælger Microsoft Video 1. Audio må du oss selv finde ud af. Så trykker du "save". Nu skulle den gerne lave en filmen, det sted du har valgt den til at gøre.


    Nu har du så lavet et klip. Når du så har en masse klip og noget godt musik, klipper du sagerne sammen osv. med et redigerings program. Sony Vegas kan anbefales.


    ;)

  • Fraps var dårligt for et stykke tid siden, men der er lavet forbedringer, store forbedringer..


    Der er kommet opdateringer så Fraps kan sættes op til den ønskede FPS, så de ikke længere lagger ved de 30 fps som Fraps normalt kørte med! Du kan endda 'skyde' FPS'en op på 100, hvis det er det du ønsker og du kan filme 'Full-size' eller Half-size' og det har selvføgelig noget med billedstørrelse at gøre og fil størrelsen!


    Hent den nye Fraps, den er meget bedre og lettere!


    Jeg har selv lavet en Battlefield 1942 film i Half-size på 16 mb med et billede på 320*240! :D


  • Ja men gider ikke ha http://www.fraps.com stående.