Hvordan fik i interessen indenfor computerverdenen?

• tja.. jeg fik ik en computer før jeg gik i 8. klasse.. min mor synes ik at en pc var god (hun arbejder med mac på arbejde) men da danfoss solgte nogen medarbejder pc'er købte de en. også har det hængt ved siden :)

• Blev fanget af det for 6-7 år siden, da jeg skulle samle en pc, der kunne spille half-life. Var blevet meget grebet af dette spil, da jeg prøvede det et par timer hos en ven, så nu skulle jeg hurtigst muligt have et system op at stå, så jeg kunne gennemføre spillet.

Hvis det ikke var for de gode spil, der med jævne mellemrum udkommer, ville min interesse for hardware nok falde drastisk.

Asus PSN32-E SLI PLUS
    Intel Q6600 - 2.4Ghz @ 2.8Ghz
    2 x 2 GB Corsair 6400
    SLI Inno3D Geforce 8800 GT 512MB - 600/900 @ 670/950
    Be Quiet! BQT E5-700W
    WD Caviar 500 GB
    X-Fi Xtreme Music
    21" CRT Sony GDM-F520 (2048x1536 @ 85HZ)

Rettet en gang, sidst af segl ().

• For en 7-8 år siden gav min nabo mig en gammel Toshiba bærbar computer.
    Det var en 286 på 33MHz, hvis jeg husker rigtigt. 15mb harddisk og 512kb RAM.
    Lærte DOS "sammen med den", da den ikke kunne køre de versioner af Windows jeg havde liggende, på et tidspunkt fik jeg dog fat i Windows 3.1, som den godt kunne trække. Brugte dog stadig mest DOS og Norton Commander 5.

• Vi fik først computere derhjemme da jeg var 10 dvs. ca. 6-7 år siden. Men jeg var altid facineret når jeg så mine venner spille og tænkte danm sådan en ville jeg gerne ha.

Da vi så endelig fik vores første computer var jeg solgt.

Jeg fandt så ud af, at der var noget som hed "overclock" også var det, at det solg helt klik og siden har jeg bare blevet "klogere" og klogere på comps. Men overclok som den største interesse inden for "faget".

• ja det allerførste var jo nok Commadore 64.. og den er fandme fed.. fede spil til også.. og så blev det så min fars 433 mhz maskine som nok er den mest stabile maskine jeg har set.. den er langsom men den virker :D hehe

nok der det kommer fra...

• jeg begyndte da jeg var helt lille .. lærte det meste af min far og min onkel... da min far købte en Pentium 166 Mhz.
    Den var jo stor den gang ..

så har jeg siddet og lært en masse på den.

Hjalp altid min far osv.. så købte vi Cabel lige da det kom ud.

også fik mig far tilbudt en computer på sit gamle arbejde.. han skulle give 10.000 kr for en Pentium 3 866 Mhz. 256 mb ddr. 19"skærm og en kæmpe HP printer der kan alt.

en komplet computer med det hele .. så købte han en 600 mhz til mig og min bror .. så Begyndte jeg at gå med aviser også spare op til min egen computer. :)

så har jeg købt en ny 2 gange siden:p

Startede på en 1200 mhz Duron .. så gik den i stykker .. fik så en 1800 Mhz også tilsidst min 2800+ :) og er glad for min nu :D

.: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

• Det startede med vi købte en brugt C64, derefter var jeg meget hos nogle venner for at spille på deres Playstation (good times) indtil vi selv fik en. De samme venner fik så computere, og igen sad jeg med hos dem og spiller Counter-Strike (beta 5.2). Da min storebror blev konfirmeret, købte han en også computer, og når han så ikke var hjemme, sad jeg som regl foran den. Da jeg selv blev konfirmeret købte jeg også en :D . Tror det var sådan det startede

• uha...startede med min egen amstrad cpc464 med sort/grøn monitor....samt kammeraternes c64, 386 og amigaer........masser af hyggeaftener med den slags udvikler sig jo til at man selv skulle have en 486 dx2-66 med 14"!!! skærm og 4mb ram, samt 345mb hdd....."så meget får du jo aldrig brug for"......og så flyttede man sammen med 2 andre som spillede CS...og så gik det helt galt...

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Tjaa.. Det hele startede nok da jeg var en 8 stykker, og jeg gamede Warcraft 2 for sygt.. Pludselig en day fik jeg Age of empires II, som ikke kunne koere paa den gamle 133 mhzer, ogsaa maatte jeg jo selv til at investere!

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• Interessen har altid været der, ligefra dengang man spillede HUGO i Norton Commander eller hvad det nu hed..

Skråplanet startede omkring 6. klasse i folkeskolen, hvor hverdagen blev fyldt af adskellige timer ved skærmen..
    Hen a' 8. begyndte jeg ligefrem at takke nej til diverse andre ting (sport har dog altid stået højere herfra...)

Blevet interesseret i selve hardwaren fra jeg skulle samle en computer for første gang, det blev en duron, men det var blot et forsøg, og for at få den billig, næste gang blev det en konfimationsgave, og det blev en helvedes dyr maskine, denne maskine var ikke supergod, men lærte sindsygt meget, bortset fra Intel simpelthen ikke er hurtigt nok ;)

Næste blev en Intel igen, hvor jeg ville prøve mig med lidt flashing, ved denne maskine startede interessen for optimering / benching..

... Så kom første A64 setup til, og der kunne man for alvor se forskellen i den enkelte brugers kompetancer ved skærmen, da jeg altid har været konkurrence menneske, synes jeg selvfølgelig også IT konkurrencer var cool nok, så brugte tid på at lære tingene bedre at kende, og fik acceptable resultater ud af det :))

- Så kom 2nd A64 system til, som afspejler der også var kommet lidt flere penge på kistebunden på mit HW budget - denne er ikke optimeret endnu, da waterchilling ikke er monteret, og gfx ikke fortsættes med at være x850XT...

• Jeg kan tydeligt huske 384'eren og hvordan jeg satte de der kæmpe disketter forkert ind... Uhh jaa det var tider.... Det startede med min far fik en computer af arbejdet det er vel nok en 10 år siden, men først da jeg blev konfiskeret at jeg begyndte at interessere mig rigtig for computere! I starten ville jeg bare spille nu skal den jo oc'es og kunne tøre mig bag i:D