Indlæg af segl

    Byder gerne 200 kr , hvis du betaler fragt.


    har dog lige nogle spørgsmål;


    Hvor gammel er den?


    Hvorfor sælger du?


    Er farvegengivelsen iorden? Har nemlig hørt om mange med deres samsung 959nf hvor den viser mere grønt end de andre farver...

    Forslag til velkendt og god cpu-løler: "Thermalright Ultra-120 Extreme" kombineret med 120mm Papst-blæser. Tjek evt. bundkort-kompatibilitet på Thermalrigthts hjemmeside.


    Godt at du har ændret valg af strømforsyning: 520W er lige i underkanten, selvom den nok vil kunne klare dit setup (uden OC).


    Hold fast i, at cpu'en skal være Quad-core. Det er rigtigt, at det i lang tid været unødvendigt. Dual-core har gjort arbejdet fint i de fleste spil (og gør det forsåvidt stadig), men på det seneste er der kommet spil, hvor der for alvor kan drages fordel af quad-core (Far Cry 2, GTA IV), og sådan vil det givetvis også være fremover, fx i det kommende spil Allan Wake

    Med god luftgennemstrømning i kabinttet kan man godt oc'e moderat med den. Kender een, som benytter den til sin Q6600 (2.4 GHz), der kører 3.0GHz. Men standardkølere til cpu'er lamer som regel lige lovlig meget efter min smag.

    Herligt :D Må straks hente den nye 8.12 til mit 4850.


    Catalyst-teamet er i julegave-humør. Der skulle være markante ydelsesforberinger i en række nyere spil. Nå, nu må vi se.

    Nuvel, jeg ser nok også på det på en anden måde. Hvis man skal ned på low eller medium i de grafiske indstillinger for at køre med en billedrate på 25-30 stykker, så er det så godt som ikke spilbart for mig - man er vel et kræsent svin ;)


    Left 4 Dead er nu i øvrigt pænt krævende, hvis det skal afvikles på højeste instillinger i høje opløsninger med FSAA, jævnfør disse testresultater (nedenstående link). Minimum et Geforce 8800 GT eller Radeon 3870 imo


    http://www.firingsquad.com/har…2d512_oc_review/page6.asp

    "AMD Turion 64 X2 TL56 1,8GHz
    2GB DDR-II Ram
    320GB Harddisk
    NVidia GeForce 8400M 256MB Grafik
    17" WXGA Skærm
    DVD-Brænder
    Trådløs netkort
    Microsoft Windows Vista Home Premium"


    Mener, dette er de dele din bærbare pc består af (ret mig, hvis jeg tager fejl). Hvis dette er tilfældet, så NEJ, det kan du ikke. Duel core cpu'en kan måske lige følge med. Men ikke grafikkortet.

    Jeg synes, det er et fremragende spil. Det vil jeg sige, selvom jeg nok kun er nået omtrent halvvejs. Indtil nu den bedste spil-oplevelse i år imo.
    Bemærk: Styringen med tastetur og mus er desværre ikke god. Læste så et sted, at en anbefaldede i stedet at benytte trådløs Xbox 360-controller til Windows. Det gør jeg så nu. Man skal skal lige vænne sig til det. Så er det absolut at foretrække.

    Mener nu det er omvendt, i de fleste ældre DirectX9, vil geforce 5700 (Ultra/non-ultra) være hurtigere. Måske vil det andet kort være lidt hurtigere i visse oldgamle DX 8 spil.

    De nævnte pænt hurtige grafikkort får du begrænset udbytte af, fordi din cpu er for langsom i forhold til dem, i hvert fald til aktuelle krævende spil.


    Prøv selv at undersøge om, dit bundkort understøtter Intel core2 duo cpu'er via bios-opgrade, og overvej at købe sådan en cpu. Med visse revisioner af dette bundkort kan det mig bekendt godt lade sig gøre.


    Mht. ATI grafikkort-drivere, så er de mindst lige så gode og stabile som Nvidias. Det burde ikke gøres til noget problem

    At man skal reinstalerre mange spil, efter man har skiftet grafikkort-driver, det er er simpelthen forkert. Jeg har været ude for det meget få det gange, når vi taler for Nvidia-drivere, fx i forbindelse med Crysis. Men 9 ud af 10 spil kører lige så godt eller bedre efter driver-skift - og kræver altså ikke, at man reinstalation af spil.


    Det er endnu bedre med AMD/AtI. Jeg har et Radeon 3870 i en anden maskine, og jeg eksker deres drivere og deres driver-politik (en ny driver hver måned med rettelser af små-bugs og nogle gange betragtelige ydelsesforbedringer). Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har været nødt til at gå tilbage til en ældre catalyst-driver eller har måttet reinstallere et spil igen - det er i hvert fald mere end et år siden.


    For mange går der ged i den, fordi de installerer driverne "oven i hinanden". Det burde være børnelærdom, men det kan ikke siges ofte nok: Husk at afinstallere den gamle driver helt, før den nye installeres.

    Måske er der bare tale om et driver issue, prøv med en anden (evt. den nyeste forceware-driver).
    Oplever du problemet i andre spil, sker det i diverse 3dmark-programmer osv`?


    det kan selvfølgelig også være et defekt på kortet.