OC af SD3700+ - past 3GHz.

Originally posted by M.Beier

Chipset skal ikke have mere medmindre du bruger 200mhz 15.6us :)

Translation needed. Btw., Beier, sin MSN blev aldrig added. Smid din en gang i en PM.

Kan det heller ikek :)

Anyhow, prime stabil ved 3ghz ville være flot :)
    Er hvad jeg håber med den nye køling jeg glæder mig til at hente imorgen :D - I Rødovre :D :D :D (eller 3.3 nærmere, hehe...)

Det er ikke umuligt, ikke engang på luft ;)

Chipset skal ikke have mere medmindre du bruger 200mhz 15.6us :)

Har du nogle beviser for det? Jeg bruger 200mhz 15,6us ~ 3120 og har aldrig hævet ldt eller nb voltage.

1)
    Heavy load

2)
    Kun ved brug af 5v rail, ikke 3.3v rail... - Til ram, altså hvis du bruger fra 3.3->4.03v på ram... :)

Jamen M.Beier, jeg har en 20 pins PSu, og jeg har absolut ingen problemer med brug af 5 volts railen til RAM'en, har som sagt kørt med den til ramene i over 4 uger... +4 timer stabilt i Prime95 Blend test...

• Hehe, OCCT er tungt, men p95 tungere :)

Det med de 200mhz 15.6us havde jeg ikke selv bemærket... - det er hårdere end 100mhz 1.95us... - Men du skal op på omkring 330HTT før det bliver aktuelt... :)

330*10 for mit vedkomne.. :D

Originally posted by mag|c
    Nåå ok så har jeg lang vej endnu.

10hours prime95 custom blend ... kig thread engang mere, du! ;)

hehe havde jeg ikke set, men brug large FFT's, den er bedst.

hehe havde jeg ikke set, men brug large FFT's, den er bedst.

Hvorfor det? Den tester da de samme FFT's (8-4096 når jo hele vejen rundt) samtidig med 1950mb ram, prioity 9

Som du kan se højre oppe har M.Beier og 2 fra top3 på tweaks liste mistet hardware med 20pins psu'er med adaptor, jeg eller Alaza har derimod ikke lidt så voldsomme skæbner med vores 20pins psu'er uden adaptor, ergo 2+2 = 5. ;)

Selvfølgelig er det nok bedst med en nativ 24pins psu, men mener altså ikke der sker noget ved at bruge en 20pins!
    Men psu snak er vist OT, så synes dem der har lyst til at fortsætte bør kontakte mig via msn.

Jeg kører med 20->24pins adapter, ram sidder i gule slots og min vidmm har rundet 3,7V, ikke til dagligt selvf, men der sker da jævnligt...

Originally posted by Try-this

Jeg kører med 20->24pins adapter, ram sidder i gule slots og min vidmm har rundet 3,7V, ikke til dagligt selvf, men der sker da jævnligt...

Endnu et godt eksempel på at native 24pin er jævnt overvuderet, dfi er det mest solgte nf4 board overhovedet, så selvfølgelig går der flere til af dem end abit der har solgt et par hundrede ;) og når rookies begynder at lege med dfi's mange options giver det overarbejde hos dfi's rma og dfi-street, så de forsøger selvfølgelig at eleminere nogle fejl (både hardware og bruger) ved at kræve 24pin ellers er der ingen support fordi de har erfaret at nogle 20pins psuer og deres ret kræsne board ikke vil sammen.

• Jamen kør i det blot, jeg tør ikke til 24/7, har kørt det til tests massere gange, kort varrigt, men 24/7 kan jeg stærkt fraråde.. Tog mig også hele 6:43 timer:min før en del af ram poppede :S

Jamen kør i det blot, jeg tør ikke til 24/7, har kørt det til tests massere gange, kort varrigt, men 24/7 kan jeg stærkt fraråde.. Tog mig også hele 6:43 timer:min før en del af ram poppede :S

Du KAN jo bare have været uheldig. Men jeg skal nok melde tilbage hvis mine RAM dør på magisk vis.

Jeg har opnået det her indtil videre:

[Blocked Image: http://www.samantha.dk/Tore/Billeder/Prime_3020.JPG]

[Blocked Image: http://www.samantha.dk/Tore/Billeder/SuperPi27.JPG]

Har SS af 3DMark05 ved 8350 point, men har af økonomiske årsager ikke råd til at linke til ORB'en.

Endnu et godt eksempel på at native 24pin er jævnt overvuderet, dfi er det mest solgte nf4 board overhovedet, så selvfølgelig går der flere til af dem end abit der har solgt et par hundrede ;) og når rookies begynder at leget med dfi's mange options giver det overarbejde hos dfi's rma og dfi-street, så de forsøger selvfølgelig at eleminere nogle fejl (både hardware og bruger) ved at kræve 24pin ellers er der ingen support fordi du har erfaret at nogle 20pins psuer og deres ret kræsne board ikke vil sammen.

der ER problemer med ikke-native 24 pins psuer....problemerne er bare ikke generelle, men mere sporadiske...dvs du kan være heldig at det virker fint med en 20 pins, men der er større chance med en 24 pins.....ganske simpelt.....ganske ligesom tolerancen overfor ram er mindre end de fleste andre boards.....udover det har de problemer med deres chipset køler der er mildt sagt noget skrammel, og er designmæssigt sat ganske uhensigtsmæssigt......

mht bios: der findes ikke bedre bios end til dfi....min begrundelse er at man kan styre næsten alt hvis man ønsker, og ønsker man ikke, taber man ikke det store ved at lade det stå på auto. udover det er der indbygget memtest og 4 load/save optioner.......noget mange andre kunne lære af.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Har snakket lidt med over MSN :)

Anyhow...

Kom i tanke om eller fik genopfrisket hvad T-max mistede på en 20pin PSU...
    2x 6800 GT cpu og mobo

- selv mistede jeg 2x 512MB + mobo..

Originally posted by Viking
    nice "min 4000 vil ikke over 2750 :( "

hvor stabil er den i prime ?

Sjovt du siger det, min 4000+ vil sgu heller ikke over 2750. Køling er ikke noget problem, ram er der smidt divider og HTT er sat til 800 mhz osv. Coren vil bare ikke mere... rimelig snot.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe