Manglende Codec ,

  • Ved ikk om det gælder grafik, og om det dermed er det rette sted.
    Men spørger nu lige alligevel :P ,


    er der ikke nogen der har en genial codec-pack jeg ku få link til ?


    kan nemlig ikke se de film mit webcam har optaget på min gamle computer,
    det irritere mig ganske forfærdeligt :P,
    så,
    er der ikke nogen der har et navn på en god codec pack ? ,


    video'erne er det format som windows kalder Video Clip.
    har hentet 3 allerede men ingen af dem gider at virke :/


    heelp ?

  • Video klip er .avi


    Jeg vil ikke anbefale dig at hente en codec pack.


    Hent i stedet de forskellige codec enkeltvis.


    DivX (Click Me)
    - Du kan hente den der hedder DivX Play Bundle - Under installationen kan du nøjes med kun at vælge at installere Codec. Der medfølger nemlig en Player, altså et afspilningsprogram, der er mere eller mindre overflødigt.


    XviD (Click Me)
    - Her vil jeg tro det er XviD codec v1.1.0 for Windows (628KB) (Koepi's binary) du skal bruge. Har endnu ikke selv hentet den, da jeg ikke har haft behov for det.


    AC3 (lyd) (Click Me)
    - Her vælger du Download i toppen og du kommer frem til en side, hvor du kan vælge Download stedet.


    Dette topic hører nok under Software og Programmer.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Hvis I endelig står og mangler en ordentlig codec pack, så kan jeg varmt anbefale K-Lite Codec Pack. Den bliver opdateret regelmæssigt, og den er IKKE fyldt med spyware som så mange andre codec packs.


    K-Lite Codec Pack: http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm


    P.S. FULL versionen behøver du kun, hvis du arbejder med encoding af video projekter, ellers er en BASIC eller STANDART udgaven helt fin.

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Hvis I endelig står og mangler en ordentlig codec pack, så kan jeg varmt anbefale K-Lite Codec Pack. Den bliver opdateret regelmæssigt, og den er IKKE fyldt med spyware som så mange andre codec packs.


    K-Lite Codec Pack: http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm


    P.S. FULL versionen behøver du kun, hvis du arbejder med encoding af video projekter, ellers er en BASIC eller STANDART udgaven helt fin.


    Hvorfor i alverden sku man ta en codec pakke, som du på sin vis ikk aner hva indeholder - om udgiveren så SIGER at der ingen spyware er med eller ej?


    Man har ikk brug for andet end Xvid, AC3 og muligvis et Quicktime Alternative, samt Media Player Classic fra DivX-Digest.com

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Hvorfor i alverden sku man ta en codec pakke, som du på sin vis ikk aner hva indeholder - om udgiveren så SIGER at der ingen spyware er med eller ej?


    Man har ikk brug for andet end Xvid, AC3 og muligvis et Quicktime Alternative, samt Media Player Classic fra DivX-Digest.com


    Hmmm...


    Pkt 1. Så ANER du jo ikke selv hvad den indeholder, men jeg kan oplyse dig om, at under installationen, så kan du belejligt nok selv vælge codecs til og fra, alt efter om du vil encode eller decode, samt hvilke specifikke codecs du ønsker eller ikke ønsker.


    Pkt 2. Så har jeg efterhånden lavet et par digitale videoprojekter, som du ikke kan komprimere UDEN codecs.


    Pkt. 3. Den indeholder ikke spyware, eftersom jeg efter hver installation kører spyware programmer, for at kontrollere for eventuelle adware.


    Pkt. 4 Tænk før du taler, for du har åbenlyst ingen forstand på hvad jeg bruger mine codecs til...


  • *Virker ikke som om mods synes det. De reagerer ihf. ikke på Reports.
    (Codecs er SW efter hvad jeg har lært.)


    Ellers har jeg også hørt, at codecspack ikke altid er sagen.

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Pkt 2. Så har jeg efterhånden lavet et par digitale videoprojekter, som du ikke kan komprimere UDEN codecs.


    Hvad er meningen i den sætning ? ... At man ikke kan afspille de "videoprojekter" du har lavet uden at have et passende codec på sin computer ? ... Er vel meget logisk siden det jo er encodet med et eller andet codec.... og derfor skal decodes når det skal afspilles ... spørgsmålet er jo bare om man har brugt et "mainstream" codec eller et ej til at starte med.


    Kan ikke lige se hvorfor andre skulle "komprimere" et af dine "videoprojekter" .... medmindre du ikke selv har gjort det ordenligt og de derfor må "re-encode" og ellers forarbejde det lidt for et bedre resultat.


    Quote

    Originally posted by Expendable
    Pkt. 3. Den indeholder ikke spyware, eftersom jeg efter hver installation kører spyware programmer, for at kontrollere for eventuelle adware.


    Jamen syntes da det er flot du kan sige at den ikke indeholder spyware fordi du ikke har fundet noget adware i den ... :$


    Quote

    Originally posted by Expendable
    Pkt. 4 Tænk før du taler


    Øhm ... Ditto ? ... :))

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Pkt 1. Så ANER du jo ikke selv hvad den indeholder, men jeg kan oplyse dig om, at under installationen, så kan du belejligt nok selv vælge codecs til og fra, alt efter om du vil encode eller decode, samt hvilke specifikke codecs du ønsker eller ikke ønsker.


    Prøv du at undersøg hva K-Lite Codec Pack fylder og så se på hva DivX-Digest fylder - Hvilke af de to tror du har størst sandsynlighed for at indeholde spyware eller for den sags skyld malware i det hele taget?


    Og så en anden grund..: K-Lite Codec kommer oprindeligt fra et kommercielt projekt, med skabere som sagtens ka se et formål i at sælge spyware pladser :) DivX og Xvid er anerkendte codecs, som er lavet oprindeligt for at film sku fylde mindre ;)


    Quote

    Originally posted by Expendable
    Pkt 2. Så har jeg efterhånden lavet et par digitale videoprojekter, som du ikke kan komprimere UDEN codecs.


    Det er jo netop ikk umuligt at finde de få codecs man behøver, for at encode og decode film ;)


    Quote

    Originally posted by Expendable
    Pkt. 3. Den indeholder ikke spyware, eftersom jeg efter hver installation kører spyware programmer, for at kontrollere for eventuelle adware.


    Malware ka sagtens cloake sig selv ;)


    Quote

    Originally posted by Expendable
    Pkt. 4 Tænk før du taler, for du har åbenlyst ingen forstand på hvad jeg bruger mine codecs til...


    Høhø... Syns nu Grill har sagt det der sku siges til pkt. 4 :))

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Hvorfra ved du hvad jeg bruger codecs til, siden du kan fortælle mig at jeg ikke har brug for en codec pakke? Det kunne jeg godt tænke mig at vide???


    Til at afspille film kan du komme afsted med kun at skulle bruge Xvid, AC3 og muligvis Quicktime Alternative - Sammen med Media Player Classic kører alle film igennem kværnen


    Ser/laver du da tit film i ukendte komprimeringsformater?

  • Ja, DivX og Xvid codecs er desværre ikke gode nok til at komprimere videoprojekter i. Efter min erfaring er billedkvaliteten bare ikke god nok i forhold til MB størrelsen, og jeg har alt for mange oplevelser med at klip kvaliteten bliver grynet og pixeleret ved en komprimering i DivX og Xvid. Jeg bruger Adobe Premiere og Adobe After Effects hovedsageligt...

  • der ER spyware i divX free version 100% det siger den selv under installationen, det var der iværtfald engang og det er 100% sikkert. hundrede procent

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet 2 gange, sidst af nano ().

  • Quote

    Originally posted by Expendable
    Ja, DivX og Xvid codecs er desværre ikke gode nok til at komprimere videoprojekter i. Efter min erfaring er billedkvaliteten bare ikke god nok i forhold til MB størrelsen, og jeg har alt for mange oplevelser med at klip kvaliteten bliver grynet og pixeleret ved en komprimering i DivX og Xvid. Jeg bruger Adobe Premiere og Adobe After Effects hovedsageligt...


    Jeg betvivler ikk hvorvidt du bruger andre codecs end Xvid og DivX - bestemt ikke
    Men tvivler på at K-Lite Codec Pack er den eneste mulighed for at få netop dette helt specielle codec du bruger til at få über kvalitet/pladsforbrug :))


    Quote

    Originally posted by nano128
    der ER spyware i divX free version 100% det siger den selv under installationen, det var der iværtfald engang og det er 100% sikkert. hundrede procent


    Ja, men trykkede du de rigtige steder, kom det ikk med under installationen :) Det hed forresten GAIN det stads man ellers fik

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Jeg betvivler ikk hvorvidt du bruger andre codecs end Xvid og DivX - bestemt ikke
    Men tvivler på at K-Lite Codec Pack er den eneste mulighed for at få netop dette helt specielle codec du bruger til at få über kvalitet/pladsforbrug :))



    Ja, men trykkede du de rigtige steder, kom det ikk med under installationen :) Det hed forresten GAIN det stads man ellers fik


    *lol* Tror vi er kommet forkert ind på hinanden dér. :D Nej nej, K-Lite er bestemt ikke det eneste sted at hente alle de codecs på, men det er den nemmeste, istedet for at skal jagte alle de forskellige codecs one by one... Jeg har altså ikke fundet spyware i K-Lite endnu, selvom det måske kan cloake sig, så tvivler jeg at det kan gemme sig for tre forskellige spyware programmer. :$

  • Det er på sin vis heller ikk kun spyware jeg mener..
    Det er både kvaliteten af de codecs den har i sig - er det den nyeste version af den originale og er det overhovedet den originale? - men også de ekstra ting man overhovedet ikk har brug for... Syns selv det er super meget nemmere at installere 3 ting end at installere 1 ting, der kræver at man fravælger en masse lort man ikk ska bruge


    Undlader du at fravælge noget og installerer bare default eller alt, så er det du evt. får de her skumle programmer, der, som sådan, ikk engang er spyware - eller malware for den sags skyld - men stadig er noget skidt, der f.eks. ku samle informationer op omkring din færden på nettet til en reklame side e.l.