Indlæg af RaZtapuS

    Okaay, mange tak for de hurtige svar!
    Korvol, jeg kigger lige på nogen af de ting du linkede der :)
    Og til dem der snakkede om nye kort, så siger jeg mange tak for info! Det glæder jeg mig til at kigge nærmere på.
    Men ud fra svarene her, så virker det til at jeg bare venter på de der nye grafikkort så, og så er der ingen stress med de andre dele, right?

    Jeg er efterhånden ved at indse at jeg nok ikke kan presse min kære computer mere, den er også ved at være godt oppe i årene og den er begyndt at hakke og blive sådan rigtigt 'tung' i det somom grafikken ikke kan følge med mere. (FO4, The Division, Assassins Creed og hele blizzardpakken, D3,wow,hots osv...)
    Det her er hvad jeg arbejder med nu.

    Operating System
    Windows 10 Home 64-bit
    CPU
    Intel Core i5 2500 @ 3.30GHz
    Sandy Bridge 32nm Technology
    RAM
    8.00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
    Motherboard
    Gigabyte Tecohnology Co. Ltd. H61M-S2PV (Intel Core i5-2500 CPU @ 3.30GHz)
    Graphics
    SMS27A350H (1920x1080@60Hz)
    2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 Ti (NVIDIA)
    Storage
    931GB Seagate ST31000524AS ATA Device (SATA)
    223GB KINGSTON SV300S37A240G ATA Device (SSD)


    Cooler master Glite Elite 430 Black i fin stand.
    Jeg tænker at HDDerne er fine og bare ryger med over i den nye, har desuden ekstra 3TB liggende et eller andet sted.
    Jeg vil gerne ende ud med noget der ligner: 980 TI, en Intel Core i7-6700k og en god håndfuld ram. Men så ved jeg heller ikke mere end det.
    Så spørgsmålet lyder:
    Hvordan kan jeg hurtigst og billigst (midlertidigt) opgradere PCen så den kan holde det næste halve års tid, hvor jeg så kan opgradere resten så det hele spiller (og hvad skal jeg så opgradere resten med?) :9xo

    Okay, fandt en hel masse stuff på Harddisken med R-studio, det ser godt ud! :D Nu venter jeg bare på en ny 500gb HDD, da man ikke må genskabe det på samme harddisk som det bliver genskabt fra :)
    men takker for den hurtige hjælp! :D

    Jeg har lige prøvet at fixe mit windows, kom til at formatere den forkerte harddisk, 2 gange quick og en halv gang langsom før mine tømmermænd lettede og jeg opdagede hvad jeg var igang med og fik det stoppet. Men altså! på den harddisk lå der en masse ting jeg meget nødigt vil undværre. Blandt andet en masse jeg skal bruge til min meget snart kommende eksamen... :/
    så nu leder jeg efter et program, eller en metode der kan genskabe det igen... Er der nogen der har erfaring med dette? Og kan anbefale noget? Det er ret vigtigt for mig, så det behøver ikke være gratis programmer, selvom det jo kunne være super.. :)



    http://img18.imageshack.us/img18/4179/hd320gb.jpg <- 320gb'en
    http://img205.imageshack.us/img205/8301/hd500gb.jpg <-500gb'en
    http://img24.imageshack.us/img24/6601/hd500gbgood.jpg <-500gb'en der virker endnu.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    det KAN altså også være en meget ond virus (alt efter hvad der faktisk går galt med dem), eller selve sata controlleren på bundkortet der er noget galt med.....WD plejer at være meget driftsikre, så at så mange melder om fejl, tyder ikke just på at det er selve hdd der er årsag.....virker de fx fint i en anden pc ?


    Har ikke prøvet endnu, men en af mine venner kommer over med sin pc senere idag så prøver vi der

    Så, den skal være blevet beskadiget af noget andet? Og til det med at køre mindre harddiske, jeg kører jo kun med 2 nu.. Da de 2 andre er corruptede... Men, er der nogen måde / program, something, der kan rede mine tabte data ?

    direkte fra ordre email'en.


    Varenr Vare Navn Antal
    ---------- ------------------------------------------- -----
    820155 Chill Innovation CP-520A2, 520W, ATX2.2 1
    310731 Asus A8N-SLI, nForce4, S939 1
    350892 Kingston DDR400, 2x1024 MB, CAS 3 1
    420386 Western Digital 2500JS, 250GB, SATAII 1
    har så fået Club 3D 8800GT og de 2 Western Digital 500gb's i siden da.


    OG, når du nu siger nakke en HDD.. Er det så uforbedrelig skade eller lukker den bare af på en eller anden måde så der er håb om at få filerne ud igen?

    Okay, problemet er. Min 500gb forholdsvis nye harddisk fuckede up. stog af, og nu er det samme lige sket med en af de andre.


    Har 4 stk. den originale på 250(fra 21.12.05), en på 320(fra 01-08-06) og 2 x 500gb som ikke er særligt gamle.


    Det startede med at den ene på 500 fuckede up, den var virkeligt langsom og tog 100 år at komme ind på. Så begyndte den slet ikke at være synlig i denne computer, kom frem, forsvandt meget random. Så forsvandt den fra bios kom frem, forsvandt, så fandt device manager i windows og slog den fra en 3 uger til en måned (i slutningen af den tid formaterede jeg windows som ligger på min 250GB). så her for nogen dage siden slog jeg den til igen, og nu er den synlig alle steder, men er corrupted / unreadable. får beskeden: F:\ Is not accesible. - The file or directory is corrupted and unreadable. (måtte genstarte for at få beskeden da taskbar + objectdock ikke kunne klikkes på, så kunne ikke åbne denne computer og fortælle hva den skriver før jeg genstartede - også noget der er sket et par gange de sidste par dage.) Men, jeg kørte nogen Western Digital Diagnosis ting, og det fandt ingen problemer med den, scanningen tog 5-6 timer...
    En 4 dage siden var der så 2 mapper på min 320GB som ikke kunne åbnes, fik igen meddelelsen at de var corrupted / unreadable. Det klarede et enkelt genstart og den virkede fint indtil igår hvor min 320 så også var corrupted og unreadable. Er gået igang med at køre den der Diagnostic på 320'eren også, hvis det var samme problem tænkte jeg det ville tage under 6 timer da det var hvad min 500gb tog. Men nej, den har været igang i 30 min nu tror jeg, og estimated time left er over 160 timer


    Jeg må sige jeg er VIRKELIGT lost her, og de 2 harddisk's indeholder ca. Alt hvad der ikke kan downloads / geninstalleres igen. Så ethvert råd med en smule håb om at få dem til at virke igen er meget velkommen...

    Okay, nu har jeg døjet med det her i over en uge og kan virkeligt ikke forstå hvorfor det ikke gider virke, men altså, mit internet køre fint, bortset fra når jeg logger ind i diverse online spil, WoW kører jeg aldrig under 3000ms hvor den normalt var 40-120 og CoD4 er ping aldrig under 600 hvor den normalt var 40-60. Har snakket med stofanet idag og derfra køre min forbindelse helt fint, downloader også med en 470-530kb i sekundet. Men stadig fucker det op i online spil, har prøvet at installere det der HTTP Monitor der spørger mig om det er i orden for de forskellige programmer at forbinde til diverse servere og hjemmesider, intet andet end WoW får adgang til nettet, men stadig kører jeg sygt dårlig forbindelse, er der nogen der har et andet program eller et eller andet hint til hva der kan være i vejen? Ville jeg sætte stor pris på da jeg keder mig så frygteligt i disse dage ^_^

    nu er mit net yderst fucket up for en gangs skyld. Har så her den sidste tid, uden nogen rigtigt viden om hva lavede, kigget alt igennem i netværksforbindelser osv. Fandt noget der hedder Deterministic Network Enhancer, har søgt på google og fået at vide at det vist er noget microsoft fis af en art, men flere gange når jeg har fået nogen venner til at se på min forbindelse har de spurgt hva det var, da de ikke havde set det før, og har ikke rigtigt ku gi noget svar, nu har jeg så fået en mand fra stofa til at komme og se på det, og hvis han finder fejlen i min pc, så skylder jeg ham 500,- + det løse... så ville høre om nogen har viden om programmet, om det kan være grunden til min ustabile forbindelse, eller om det kunne være noget andet.


    Problemet er at når jeg sidder og misbruger nettet i diverse spil og sådan, så ryger forbindelsen nogengange lige så man blir disconnected og så ka jeg logge på igen, andre gange ryger det i en times tid, andre i et par minutter, prøver at, disable / enable, repair og genstarter modem'et.. Engang i mellem virker det, men det sku sjældent...


    så ville høre om der er nogen der har en ide til hva jeg ska gøre for at sikre mig at det ikke er min pc der er skyld i fejlen så jeg ska betale stofa endnu flere penge... ?

    fandt den her fine sang på http://fjerhammer.dk/ , ganske syg side, men altså, tryk randomize indtil der er 2 manga ting der står og danser på noget lyserød baggrund og der toner en norsk'ish techno sang frem. Og fortæl mig så hva den sang hedder ! :P


    :ph34r: