Varmt kabinet...

• Jeg var ude i det samme i mit stacker og jeg fandt ud af det bedste var at gøre som i dit forslag.
    De to nederste blæser ind og dem i toppen blæser ud/op....

• Hvis du sætter en i siden ville jeg sætte den til at suge.. Så den kan få den varme luft væk fra cpu med det samme.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Hivs front og bag blæser begge suger ind, kommer der jo ikke noget airflow..

Airflow menes jo at luften skal flyve igennem kabinettet..

Det jeg ville mene du skal have er lige som på tegningen..

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

• Kan det jo vel godt, er bare ikke sikkert det er lige så godt ;)
    Jeg holder mig 100% til min tegning..

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

Originally posted by celfa
    Kan det jo vel godt, er bare ikke sikkert det er lige så godt ;)
    Jeg holder mig 100% til min tegning..

okay...

men hvad er vigtigst at få frisk luft ind eller få den varme luft ud???

• Jeg vil mene det er lige vigtigt. Det nytter ikke noget kun at puste luft ind hvis du ikke kan få den ud.
    Naturligvis hvis du kan få den varme luft ud hurtigere vil det da være bedre. synes stadigvæk der skal være en balance mellem dem :)

• Jeg skal have nogle kraftiger blæsere til at få den varme luft væk... Der bliver stadig 35-40 grader inde i kabinettet så den temp skal jo ned inden temp på min cpu kommer ned... Idle ligger cpu'en på 38 grader og 50 load...

Hvis jeg sætter tager kabinet siden af så falder temp i kabinettet ca med 8-9 grader.....

• luften skal nok sørge for at komme ud selv, så det vigtigste er afgjort at få en masse kølig luft ind.....og helst i bunden...da varm luft søger opad.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Shooqer

Pentium bliver varmere end AMD

Ja men har selv en P4 også, den kan bliver heller ikke så varm. Ved godt Pentium blivere varmere end AMD..

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB

• Er dit system stabilt eller døjer du med stabiliteten, min 660 ligger pænt på omkring 60-62 grader når den laver noget, min Prescott på omkring 64 grader. Men på designet af begge cpuér er Intel over 70 grader så det er ikke noget problem.

Selvfølgelig er det en fordel med en lav temperatur, men kan også gå overboard. På min gamle P3 850@1133 troede jeg varme var problemet, så jeg endte op med en makine som blev kendt som Fiskekutteren og en lettere tinitus skade (2x60 mm Delta Black label, samt 8 andre blæsere). Indtil jeg opdagede at jeg gav alt for lidt strøm og de 55 grader var lang fra termal specs. som tillod op til 79 grader. Hævede volten fra 1,5 til 1,9 og den har kørt upåklageligt lige siden og næsten støjfrit.

Sålænge du har en motherboard temp under 50grader og cpu under 66grader, så burde der ikke være problemer. Men husk også at motherboard temp ikke er det samme som kabinet temp.

Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

• Så er problemet løst.

Har smidt lidt mere vandkøling i. Så nu består mit vand af:

Heatkiller Rev 2.5 CPU LGA775
    Heatkiller GPU-X GF6800/7800
    Heatkiller NB Intel
    Laing D5 12V (Danger Den DD12V-D5)
    Alphacool NexXxoS Xtreme II + Alphacool NexXxoS Xtreme I
    2 stk. Noiseblocker SX1 + 1 stk. Noiseblocker XL2
    ClearFLEX 60 Premium 3/8"

Cpu ligger ca på 35 grader idle og 44 load