Møgbil!

  • Det sker der nu ikke det helt store ved... Dog er det en ret så go ide og få motoren ud og køre igen hurtigst muligt og få det overskydende vand blæst ud a motoren... Det værste der kan ske er hvis du lader den stå i længere tid uden og køre og den så begynder og ruste i lejer og cylinder foring.. :)
    men kør som sat en længere tur når den skal ud og trille igen så er du sikker på alt det overskydende vand du ik har fået blæst ud er fordampet. og skift selvf også motor olie.

  • Quote

    Originally posted by affe
    Hvis det er en Golf 2 GTD så tag op til ophuggeren .. de har alt til den bil ..


    Jep, det er en GTD'er og jep, de har alt til sådan en hos ophuggeren - det ved jeg alt om - men når vi snakker noget så basalt som en toppakning og tandrem, ville det være bundløst åndssvagt ikke at købe det fra nyt da det ikke koster en formue. Næh du, det der koster er arbejdstiden. Halvdelen af motoren skal jo skilles ad..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Hah.. Så fik vi pillet topstykket af, og gud hjælpe mig om jeg så ikk har kørt den stakkels motor i sænk. Topstykket er sq revnet - den stakkels dieselmotor ka vist ikk helt holde til mig.. Men skidt pyt. Henter et nyt topstykke imorn, og så ka den få lov at køre lææææænge endnu. Hvis det lykkes mig at ødelægge det også, ja så må GTD'eren skiftes ud til fordel for en GTI'er.. Sådan en passer vist os bedre til mit temperement :P

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Originally posted by Grus


    Jep, det er en GTD'er og jep, de har alt til sådan en hos ophuggeren - det ved jeg alt om - men når vi snakker noget så basalt som en toppakning og tandrem, ville det være bundløst åndssvagt ikke at købe det fra nyt da det ikke koster en formue. Næh du, det der koster er arbejdstiden. Halvdelen af motoren skal jo skilles ad..



    Når ok .. troede den havde kappet ventilerne ;)


    men det er da nemt nok at skifte ? det tager da en 4 timer ? :P


    jeg havde rekorten på Grundforløb :P


    2 timer og 15 min for at skille de hele ad . rense topstykket. og så samle det igen ..


    :)

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Quote

    Originally posted by Grus
    Hah.. Så fik vi pillet topstykket af, og gud hjælpe mig om jeg så ikk har kørt den stakkels motor i sænk. Topstykket er sq revnet - den stakkels dieselmotor ka vist ikk helt holde til mig.. Men skidt pyt. Henter et nyt topstykke imorn, og så ka den få lov at køre lææææænge endnu. Hvis det lykkes mig at ødelægge det også, ja så må GTD'eren skiftes ud til fordel for en GTI'er.. Sådan en passer vist os bedre til mit temperement :P


    Du har ikke overvejet at ændre din kørestil?

  • Quote

    Originally posted by CheezEDippaH


    Han må jo åbenbart have pengene til det.... ;)


    Ik' Steen? :roller:


    Jeg har overvejet at vente med at fyre motoren af til den er blevet driftsvarm. Når turbo'en trykker til, så bliver motoren varmet op for hurtigt - så klarer den sig nok.
    Ellers køber jeg mig sq en GTI'er hvis det sker igen.


    For jeg har IKKE penge til at blive ved med at køre min motor i sænk, Cedde..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Det er trist når sådan noget sker. Har også oplevet en flækket køleslange midt på motorvejen, ikke fedt når kølevandet fosser ud og fordamper som hvid røg bag en.....


    Havde en 1,8 Golf 2 benzin før hen, den var jeg glad for. Den er byttet ud med en 3'er :hb:

  • Quote

    Originally posted by Lasse
    Det er trist når sådan noget sker. Har også oplevet en flækket køleslange midt på motorvejen, ikke fedt når kølevandet fosser ud og fordamper som hvid røg bag en.....


    Havde en 1,8 Golf 2 benzin før hen, den var jeg glad for. Den er byttet ud med en 3'er :hb:


    Lækket bytte. Personligt vil jeg godt ha en Vento GTI..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Originally posted by Grus


    Jeg har overvejet at vente med at fyre motoren af til den er blevet driftsvarm. Når turbo'en trykker til, så bliver motoren varmet op for hurtigt - så klarer den sig nok.
    Ellers køber jeg mig sq en GTI'er hvis det sker igen.


    For jeg har IKKE penge til at blive ved med at køre min motor i sænk, Cedde..


    Hvis der er turbo på -skal- du vente med at give mere end moderat gas til den er helt varmt. Det hjælper nok ikke at købe en GTI.


    Lasse:
    Kender det godt. Havde en paraply der skubbede sig helt op, også på motorvej. Ikke vildt fedt når der strømmer motorolie ind i cylinderen. Lagde en 50m lang blå "hale" efter mig indtil jeg fik trukket ind :boxed:

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Hvis der er turbo på -skal- du vente med at give mere end moderat gas til den er helt varmt. Det hjælper nok ikke at købe en GTI.


    Lasse:
    Kender det godt. Havde en paraply der skubbede sig helt op, også på motorvej. Ikke vildt fedt når der strømmer motorolie ind i cylinderen. Lagde en 50m lang blå "hale" efter mig indtil jeg fik trukket ind :boxed:


    Det fandt jeg jo ud af.. Hehe.. Grunden til at jeg nævner GTI'er er at den ikke har turbo, og derfor ka holde til noget mere, og så er det jo også en benziner..
    Nåh ja, så har den også en masse dejlige hesteponyer :D

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

    Rettet en gang, sidst af Grus ().

  • Quote

    Originally posted by Grus
    Hah.. Så fik vi pillet topstykket af, og gud hjælpe mig om jeg så ikk har kørt den stakkels motor i sænk. Topstykket er sq revnet - den stakkels dieselmotor ka vist ikk helt holde til mig.. Men skidt pyt. Henter et nyt topstykke imorn, og så ka den få lov at køre lææææænge endnu. Hvis det lykkes mig at ødelægge det også, ja så må GTD'eren skiftes ud til fordel for en GTI'er.. Sådan en passer vist os bedre til mit temperement :P


    Fjols... kort og godt. Det kræver ikke et geni at ødelægge ting ... Tværdigmod ...


    Hold dig til din cykel ... Den kan du vel finde ud af ;)

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Fjols... kort og godt. Det kræver ikke et geni at ødelægge ting ... Tværdigmod ...


    Hold dig til din cykel ... Den kan du vel finde ud af ;)


    Har jeg nogensinde udtrykt mig selv som et Geni i det her forløb?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    hehe ... Ikke just ... :))


    Godt så, skulle bare lige have den på plads ;)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra