Sad lige og lavede en plakat til studiet sidste dag, hvor jeg strokede teksten. Kan man ikke det i Photoshop??

Text stroke i ps
-
-
Originally posted by Grumme Gris
Sad lige og lavede en plakat til studiet sidste dag, hvor jeg strokede teksten. Kan man ikke det i Photoshop??Lav et nyt layer til teksten, højreklik på det (I layer toolbox) og klik razterise, derefter dobbeltklikker du bare (samme sted) og vælger stroke
-
Jeg fandt det selv i Layer style.
Men tak skal du have, for det hurtige svar.
-
Originally posted by Hayes
Lav et nyt layer til teksten, højreklik på det (I layer toolbox) og klik razterise, derefter dobbeltklikker du bare (samme sted) og vælger stroke
damn en bøvlet mådelav teksten og op i layer>layerstyle og vælg stroke..
-
Originally posted by origin
damn en bøvlet mådelav teksten og op i layer>layerstyle og vælg stroke..
Det var egentlif også der jeg fandt det. Men så har Hayes måske også lært lidt
-
Man behøver ikke Rasterize, tjeckede lige (lang tid siden jeg har brugt PS).
Kan ikke se hvad problemet er i at dobbeltklikk på layeret istedet for at vælge layer > layerstyle. Virkelig bøvlet
Edit: razterise var hvis man skulle merge teksten med et andet layer (Måtte lige finde ud af hvad det var jeg tænkte på.)
-
Åhh mærkelig måder i sætter stroke på, hvad med at tage tekstlayet ude i layer panelet i højre hjørne og højre klik på det og vælg blending options, der kan du sætte stroke, skygger, effekter og meget mere på.
-
Originally posted by S.STAACK
Åhh mærkelig måder i sætter stroke på, hvad med at tage tekstlayet ude i layer panelet i højre hjørne og højre klik på det og vælg blending options, der kan du sætte stroke, skygger, effekter og meget mere på.Samme gør jeg..
Jeg laver også tit en dobbelt outline som man kalder det. Har lavet et eksempel nedenfor.
-
fedt, nu har jeg fået 3 forskellige måder at gøre det på. Nu er jeg vidst rustet til at stroke
-
Nej har vi sådan set ikke vi har fundet 3 veje ind til den samme funktion
Dobbelt klik på layer giver layer styles eller blending options om man vil
Samme gør det hvis man vælger pilen i højre hjørne og vælger det
Gælder også hvis man vælger det fra menuen
Hvis i skal have en 4. mulighed så nederst i layerpalletten er der et lille "f" icon hvis i trykker på det for i en lille menu hvor i også kan vælge adgang til den selv samme funktion igen
-
at clicke på text layeren og så stroke i blending options, er da klart nemmest, ved ikke med ældre versioner men med aPS CS o CS2 er det da det nemmeste