HVor varm må en Athlon 64 blive?

  • Jeg lige købt nyt system og det skal selvf. køre optimalt så OC.
    Men hvor varm må sådan en fyr blive?
    Det handler om en Athlon 64 4000+.
    Og så kunne jeg godt tænke mig at OCe mit Innovision geforce 7800GTX(bare for en ordens skyld)

  • Quote

    Originally posted by ZalastaQuikos
    Jeg lige købt nyt system og det skal selvf. køre optimalt så OC.
    Men hvor varm må sådan en fyr blive?
    Det handler om en Athlon 64 4000+.
    Og så kunne jeg godt tænke mig at OCe mit Innovision geforce 7800GTX(bare for en ordens skyld)


    Hmm mener det er bedst hvis du holder den omkring 50-55.... men den kan godt tage mere...

  • Vil du have at vi skal overclocke dit grafikkort?

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Ja, hold helst både cpu og GPU under 60 grader så virker de mere optimalt.


    En god ting, Jo koldere, des længere levetid, ved dog ikke helt om det stadig gælder når vi snakker om -100 grader :P


    Men for OC gælder det det samme, jo koldere = mere stabilt overclock. Der dog en vis grænse.


    Til overclocking af gfx synes jeg at du skal bruge coolbits sammen med din driver.


    Download denne fil http://downloads.guru3d.com/download.php?det=815


    Og så trykker du på den, den spørger om den skal tilføje noget i reg basen, du siger ja og så det gjort.


    Nu kan du gå ind i gfx options og vælge en ny menu ved navn clock frekvens eller noget i den dur, og der kan du overclocke ;)


    Men husk ikke at tage for store skridt ad gangen, tag noget i retning af + 5-20 mhz pr. gang, test igennem i et krævende spil, eller 3dmarks eller lign.


    God OC hunt

  • har 7800GT ikke også den der irriterende nedclocking thingy indbygget i bios...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • En A64 er bygget til at køre med optimal hastighed op til 65 grader, derefter er der noget med at modstanden stiger i printbanerne i CPU en og den bliver langsommere... Modsat hvis man køler den ned, så forbedres ydelsen markant, da der ikke er så meget modstand i banerne. I teorien skulle en CPU køles ned til -250 grader (ca.), så bliver den superledende (og i teorien, uendelig hurtigere end nuværende CPU'ere)


    Superledende betyder at der ikke er modstand i printbanerne længere og at strømmen kan komme uhindret frem...


    Men nogle folk er kendt for at lave vilde OCs (verdensrekord: lidt over 7 GHz) Her bruger de flydende nitrogen, som er ca -195 grader "varmt", Tænk dig samme OC på et system der kørte på vandkøling...


    til fragman: kun nogle af dem efter hvad jeg har hørt...


    Til Shahid: en cpu har ikke godt af -100 grader i længden...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200