nogen som vil tjene 500 kr?

Originally posted by Burger

Så man må godt udføre sort arbejde, så længe det er små beløb det drejer sig om? Det vil jeg da straks skynde mig at fortælle samtlige håndværkere jeg kender .. :roller:

Man får jo ikke penge for at lave det. Man får penge i gave som tak for den gave som vedkommene har givet en ved at lave det han/hende nu har lavet. :P

• Kan da heller ikke se det helt store i sort arbejde, når det handler om at lave et galleri til en hjemmeside for 500 kr.

Desuden er 500 kr. vel også 10 timer ik.

Min fætter fik da engang lavet en cs hjemmeside skrevet i php gratis, og den så rimelig godt ud. Ikke phpnuke osv.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Rettet en gang, sidst af RAC ().

Originally posted by Krillen
    Man skal da ikke betale skat for private tjenester? Du betaler vel heller ikke skat af dine lommepenge. feks.

Ved ikke hvor man skildrer med private tjeneste, men det her er vel i og for sig et job ... Men en tjeneste er vel også nærmere noget med jeg hænger et billede op hos naboen, og denne giver en kop kaffe ... Slog jeg dermod græsplænen jævnligt og fik 50 kr. hver gang, så er sagen vel anderledes ... I guess !

Anyways, mener jeg må 40.000 kr. om året af sine forældre ... Der er i hvertfald en grænse ... ellers skal de beskattes ..

Originally posted by RAC
    Kan da heller ikke se det helt store i sort arbejde, når det handler om at lave et galleri til en hjemmeside for 500 kr.

Desuden er 500 kr. vel også 10 timer ik.

Min fætter fik da engang lavet en cs hjemmeside skrevet i php gratis, og den så rimelig godt ud. Ikke phpnuke osv.

Mange webfirmaer tager nu gerne de der 5-700 kr. i timen incl. moms :)

Og en gave er vel det man på en selvangivelse kalder et honorar ?

• Vi tager det lige som det er..

Du vil gerne give en person lidt for at lave en side for dig - det er fint nok, men denne person skal betale skat af det, da han udfører et arbejde for dig, og det kan ikke regnes som en gave, da der ikke er nogen særlig anledning til dette. En flaske vin som tak kan man sagtens give, da du ikke vil kunne betale skat af denne.

Der skal betale skat af de 500kr. du vil give for det - det er ikke op til dig at tjekke om personen gør det, det skal han klare helt selv, og det vil også være ham der står med det bagefter.

Umiddelbart vil jeg mene at tråden er fin nok, da du blot søger en der vil lave et engangsarbejde for dig med at lave en side mod betaling.

Havde du derimod søgt en webdesigner der ville lave en side med dig, så var tråden højest sandsynligt blevet lukket.

• Så det du kunne gøre var at snakke med en om det, og så finde ud af en ting den person gerne ville have som bytte, så kan det vel ikke beskattes?

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2